2010-04-22, 02:05
Medlem
Nu har installationer av spel/program etc. börjat misslyckas för mig. Det står oftast att just CAB-filen är korrupt och inte kan användas, sen om jag trycker ignorera kommer det upp "Error code: 2350" och installationen avbryts. På denna sida:
http://msdn.microsoft.com/en-us/libr...8VS.85%29.aspx står det att det är: FDI Server error.

Det började hända nyligen sen jag fick en bluescreen. Folk har tipsat om att det kan vara windows installern. Att den är för gammal eller korrupt eller inte startad i tjänster. Jag har kollat i tjänster och den är startad. Har förstås även installerat om till den nyaste utan några förbättringar. Det verkar iaf vara någonting som blockerar windows installer. Det kan ju vara nån typ av virus, är osäker. Jag formaterade iaf hårddisken och installerade om XP SP3, drog en online scan med F-secure och scannade även med NOD32. De hittade ingenting. Jag har förstås googlat problemet, testat olika lösningar som inte fungerar förstås.

Det är mest msi installations filer som misslyckas. Men även exe filer. T.ex Windows Live Messenger. Såhär stod det när jag skulle installera MSN:

Det gick inte att installera messenger. CAB-filen MsgrCore.cab som krävs för den här installationen är skadad och kan inte användas. Detta kan tyda på ett nätverksfel, ett problem med att läsa från CD-skivan eller ett problem med att läsa från paketet. Stäng alla öppna program och försök sedan igen. Det verkar som om ett annat program hindrar installationsprogrammet från att fungera. hr:0x80070643.

NOD32 slutar även det fungera och går ej installera om jag laddar ner och installerar från C:/. Såhär står det i NOD32 efter jag lyckats installera programmet.

Virus scanner initialization failed. Most of ESET NOD32 Antivirus modules will not function properly.
Jag googlade på detta problem och stod tips om att man skulle reparera winsock.

"Goto Start –> Run
type cmd and click OK.
Type netsh winsock reset
Press ENTER . Restart immediately !"

Det fungerade förstås inte heller. Däremot så fungerar installationer om jag flyttar filerna till en annan partition eller hårddisk och installerar därifrån??. Man börjar ju tro hårddisken är helt skadad i huvet. Kanske ska nämna att jag hade problem att installera windows xp sp3 efter jag formaterat. Den kunde inte läsa in vissa filer och det var olika filer varje gång. Efter ca 5 omstarter så gick installationen att genomföra. Jag testade hela tiden olika CD:s. Har kört denna installation många ggr utan problem.

Kan någon snäll själ hjälpa mig med detta problem? Jag börjar bli rätt less efter 2 förstörda dar pga den här skiten Verkar som man bara får problem när man kör windows.

Info från bluescreen:

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

MEMORY_MANAGEMENT

If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any Windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode.

Technical Information:

*** STOP: 0x0000001A (0x0041284, 0xDE2B3001, 0x0000AE1C, 0XC0E00000)

Beginning dump of physical memory
Physical memory dump complete.

Contact your system administrator or technical support group for further
assistance.

Det blev rätt mycket, hoppas någon orkar läsa....
Citera
2010-04-22, 02:09
Medlem
testade även detta:

When registration of the engine is corrupted, all attempts to run .msi installation packages fail.

(i). To correct the registration of the Windows Installer, unregister and then register the Installer service using the command line switches shown below. This shuts down and reregisters the service, which assures that the Windows Installer engine should function properly. Enter the following commands from a command prompt:

msiexec /unregister

msiexec /regserver

(ii) If this fails to resolve your problem try performing the following steps:

1) Unregister Windows Installer:

msiexec /unregister

2) Rename the following files from the command prompt: Msi.dll, Msiexec.exe, and Msihnd.dll (by changing the names to msi.dll.bak, msiexec.exe.bak and msind.dll.bak respectively.)

3) Restart Windows.

Fungerade icke =(

EDIT:
Jag får även enormt många felmeddelanden i program/spel.
Programmet har stött på ett problem och måste avslutas blablabla.

Just nu scannar jag hårddisken med HD TUNE PRO 3.50 efter problem. Kommer med en "update" på det sen...
Senast redigerad av Robeloto 2010-04-22 kl. 02:41.
Citera
2010-04-22, 03:05
Medlem
Scannar fortfarande...hälften klart. Vill bara tillägga. Jag kan ej öppna större packade filer. Kunde öppna dem förut, men står att alla är korrupta vilket är fel. Testade öppna med både WinRAR och 7-zip. Winrar säger att de är korrupta. 7-zip stänger bara ner utan att säga ett skit. Jag som såg fram emot att åtminstone kunna se nya lost ikväll, men näpp...

ediiit: gah, dum man är, installerade winrar på en annan partition så fungerade det. Märks man börjar bli trött. Scanningen är iaf klar och inga fel hittades vilket är skumt. Det verkar ju helt klart vara hårddisken som sjunger sin sista melodi trots den bara är 1 år gammal. Felet kan väl ligga i att jag har den upphängd i gummiband och så har man fraktat datorn till och från 1-2 ggr, vilket den säkert inte tålde när den sitter så löst.

edit 2: Verkade bara fungera med vissa filer att packa upp. Lost kunde jag fortfarande inte packa upp. Ibland när jag gör en installation kopieras vissa filer inte. Sen när jag installerar om så fungerar det oftast. Nä, det måste nästan vara virus alltså. Det här är för skumt...
Senast redigerad av Robeloto 2010-04-22 kl. 03:32.
Citera
2010-04-22, 15:47
Medlem
Jag scannade av mina ramminnen med MEM test idag och den hittade 100 fel! Jag ställde om volten på ramminnena till 1.65 V och nu hittar den inga fel, men jag kan fortfarande inte installera vissa program. Det verkar iaf så att vissa av mina RAR filer faktiskt blivit korrupta av någon okänd anledning. Några fungerar, andra inte. Löste det genom att använda mig av RAR repair. Men jag antar att eftersom det inte går att installera vissa program och antivirus vägrar funka så antar jag ändå att ramminnena inte fungerar som det ska. Någon som har nån aning alls vad som kan vara felet? Hårdvarufel verkar det ju vara iaf. Mod - Flytta gärna tråden till hårdvara
Citera
2010-04-22, 18:59
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Jag scannade av mina ramminnen med MEM test idag och den hittade 100 fel! Jag ställde om volten på ramminnena till 1.65 V och nu hittar den inga fel, men jag kan fortfarande inte installera vissa program. Det verkar iaf så att vissa av mina RAR filer faktiskt blivit korrupta av någon okänd anledning. Några fungerar, andra inte. Löste det genom att använda mig av RAR repair. Men jag antar att eftersom det inte går att installera vissa program och antivirus vägrar funka så antar jag ändå att ramminnena inte fungerar som det ska. Någon som har nån aning alls vad som kan vara felet? Hårdvarufel verkar det ju vara iaf. Mod - Flytta gärna tråden till hårdvara

Det är ju mycket möjligt att dina rar-filer vart korrupta redan vid nerladdningen pga ditt ram-minnesfel...
Citera
2010-04-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Det är ju mycket möjligt att dina rar-filer vart korrupta redan vid nerladdningen pga ditt ram-minnesfel...

Jepp, kan mycket väl vara så. Men alla mina gamla RAR filer som jag haft har blivit korrupta av någon annan okänd anledning. Nåja, får reparera allihop helt enkelt. Efter ny installation av ramminnen och en clean installation av windows igen verkar det fungera. Har inte installerat allt, men det ser ganska så ljust ut nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in