Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-23, 12:49
  #25
Medlem
Kommer också ihåg detta, kommer faktiskt ihåg bilderna på offret med, en äldre herre i skägg med hatt på sig??? Strax före jul 1993, det bör gå att hitta om man går in i läggen för kvällstidningarna. Mördaren var då gissningsvis, om åldern på 17 stämmer född 1976 och från Eskilstunaområdet?? Eller var det någon som var på rymmen...
Citera
2014-04-23, 16:19
  #26
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hourani
Skitsnack

Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Upplys oss då.

Citat:
Ursprungligen postat av Bravo83
Är det dig det handlar om? Är du 17 åringen?

Det lönar sig inte att argumentera med en bokstavstrogen muslim: (FB) Söker antivåldsverser från koranen. Ignorera bara.
Citera
2014-04-23, 16:28
  #27
Medlem
likets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Så gm var kanske från södertälje samt hade en heder som inte tillåter att bli omkörd. Det leder ju tankarna åt ett etniskt håll..

Finnländare likväl som åtminstone en av kumpanerna.
Citera
2014-04-23, 17:46
  #28
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Jag vill veta vem gärningsmännen var. För mig låter det som en kallblodig avrättning!

Om nån vet datum när domen kom i tingsrätt eller hovrätt så meddela gärna.
Citera
2014-04-29, 10:38
  #29
Medlem
En av grabbarna, inte hans som tryckte av, hette Kekkonen.
Citera
2014-04-29, 18:23
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sniegelskaal
En av grabbarna, inte hans som tryckte av, hette Kekkonen.

Så det var två personer i bilen då? Föraren K. som du namnger och mördaren? Har du några fler uppgifter om när domen föll? Jag gissar på att det hela överklagades och om mordet skedde i Eskilstuna, blir det hovrätten i Stockholm då?
Citera
2014-04-29, 21:08
  #31
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sp0kplumpen
Jag vill veta vem gärningsmännen var. För mig låter det som en kallblodig avrättning!

Om nån vet datum när domen kom i tingsrätt eller hovrätt så meddela gärna.

Det är min uppfattning också. Tyvärr gick rätten helt på mördarens linje och straffet blev löjligt lågt (se mitt inlägg tidigare i tråden)
Citera
2014-04-30, 09:32
  #32
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Så det var två personer i bilen då? Föraren K. som du namnger och mördaren? Har du några fler uppgifter om när domen föll? Jag gissar på att det hela överklagades och om mordet skedde i Eskilstuna, blir det hovrätten i Stockholm då?
Dom i Eskilstuna Tingsrätt föll 1992-03-02 och dom i Svea Hovrätt kom 1992-04-10.
Citera
2014-04-30, 15:04
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Så det var två personer i bilen då? Föraren K. som du namnger och mördaren? Har du några fler uppgifter om när domen föll? Jag gissar på att det hela överklagades och om mordet skedde i Eskilstuna, blir det hovrätten i Stockholm då?

Det var 3 el 4 unga grabbar, vet ej vem som körde men tror alla var finnar. Det skrevs ju mycket om det här så hittar du bara artiklarna så framgår det där. Minns inte va gärningsmannen hette men tror han fick löjligt lågt straff, typ 2 år.
Hörde nått snack om att det var ett rån i själva verket, att juden hade en hel del cash i bakluckan. Men det kanske inte stämmer för tror inte det framkom någonstans, men skulle ju vara mer troligt en att man knäpper någon för en omkörnings skull?
Det måste ha hänt i början av -92, typ feb-mars.
__________________
Senast redigerad av Sniegelskaal 2014-04-30 kl. 15:10.
Citera
2014-04-30, 15:18
  #34
Medlem
Jag såg inte de 2 sista inläggen därav upprepningen, åldern kanske!
Citera
2014-04-30, 15:24
  #35
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniegelskaal
Det var 3 el 4 unga grabbar, vet ej vem som körde men tror alla var finnar. Det skrevs ju mycket om det här så hittar du bara artiklarna så framgår det där. Minns inte va gärningsmannen hette men tror han fick löjligt lågt straff, typ 2 år.
Hörde nått snack om att det var ett rån i själva verket, att juden hade en hel del cash i bakluckan. Men det kanske inte stämmer för tror inte det framkom någonstans, men skulle ju vara mer troligt en att man knäpper någon för en omkörnings skull?
Det måste ha hänt i början av -92, typ feb-mars.
Det hände den 20/12 1991 enligt cd-skivan Begravda i Sverige 2.
Citera
2014-04-30, 18:05
  #36
Medlem
Nyheter når mig via PM att ; Mördaren är antagligen död eller utflyttad till Finland där han var medborgare, finns ingen person i Sverige i dag med hans personnummer. Hans namn var/är J*ni Kuj*nsuu
* = a.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback