Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-04-21, 16:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Från Expressen
Citat:
Flera gripna i Uppsala av Nova-gruppen
På onsdagen greps flera personer i Uppsala efter en insats av länskriminalpolisens Nova-grupp.
Nova-gruppen arbetar mot organiserad brottslighet.

.
Totalt deltog 60 poliser i insatsen, skriver länskriminalen i ett pressmeddelande.
Man vill inte närmare gå in på vilka brott de gripna är misstänkta för.
Personerna var anhållna i sin frånvaro av kammaråklagare Solveig Sörlien.
”Uppgifter har framkommit som tyder på en serie av grova brott har ägt
rum”, står det i pressmeddelandet.
Vid husrannsakningarna säkrade polisen flera intressanta spår.

Vilken organisation eller personer kan det handla om.
Citera
2010-04-21, 16:14
Medlem
HectorPis avatar
Undrar om detta kan ha att göra med skottlossningen i Södertälje. Det finns ett rykte om att det skall vara folk från uppsala som skjutit pga hämd för mordet som hände i julas!
Citera
2010-04-21, 16:40
Medlem
bagarn29s avatar
Kan detta vara till någon hjälp?

http://www.unt.se/startsidan/flera-g...ia-918785.aspx
Citera
2010-04-21, 19:10
Medlem
julsmutss avatar
Det handlar nog om OG, de har börjat växa till sig i Uppsala.
Citera
2010-04-21, 19:17
Medlem
BloodyDisgustings avatar
Jag ska höra mig för. Har en kontakt från Uppsala som hänger i kriminella kretsar.

Edit:
Han har inte hört något ännu men han skulle höra av sig om han får nys om något som kan vara intressant.
Senast redigerad av BloodyDisgusting 2010-04-21 kl. 19:20.
Citera
2010-04-21, 20:52
Medlem
På någon sida stod det om misstanke om människorov och utpressning så min gissning är att det skulle kunna vara någon ny Erik Westerberg (tror jag han hette) historia. Där var det juh helt tyst i media innan allt var klart med.
Citera
2010-04-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doedels
På någon sida stod det om misstanke om människorov och utpressning så min gissning är att det skulle kunna vara någon ny Erik Westerberg (tror jag han hette) historia. Där var det juh helt tyst i media innan allt var klart med.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6996380.ab

Verkar som det.
Citera
2010-04-21, 21:18
Medlem
DearLeaders avatar
Hade gissat på att det var en viss Assir-ledare som var föremålet för polisens uppvaktning. Men åldrarna på de inblandade verkar inte stämma med det.. Vi får snart se.
Citera
2010-04-21, 22:18
Medlem
haha jag vet vem en av killarna är. på väg till skolan i morse såg jag flera polisbilar stå inne på en gård nära Vaksalatorg (cirka kl 7). han kommer utleedd av polisen med handklovar runt armarna.
Citera
2010-04-21, 22:36
Medlem
Citat:

Du har nog lyssnat lite för mycket på P3 Dokumentär Den typen av fall kan man nog räkna på en hand i Sverige. Däremot är det inte ovanligt att kriminella tar med sig andra ljusskygga personer som är skyldiga dom pengar, på en biltur för att "övertala" dom att göra rätt för sig.

Kopplingen till Södertälje låter däremot spännande.
Citera
2010-04-22, 00:32
Medlem
micke_hs avatar
Citat:

Hur gammal är din polare? Och vilken etnicitet rör det sig om?
Citera
2010-04-22, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooyopotto
haha jag vet vem en av killarna är. på väg till skolan i morse såg jag flera polisbilar stå inne på en gård nära Vaksalatorg (cirka kl 7). han kommer utleedd av polisen med handklovar runt armarna.

Då kanske du kan ge oss direktiv på vilken gruppering denna person tillhör?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in