Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-21, 12:47
  #1
Medlem
bratemos avatar
Tjenare,

Såg att jag hade 50nya olästa mail på min hotmail imorse, och 48 var "Delivery Status Notification (Failure)‏"

Och jag kikade närmre på detta, och såg då att jag skickat till alla mina kontakter på hotmail

"http://docs.google.com/View?id=dhd8nn7h_2c7xkbth9"

Jag tittade även in på länken, men den vidarebefodrade mig till någon "best buy" hemsida, som jag ganska snabbt tog ner.

Jag skannade min dator igårkväll med ad-aware efter virus, (Innan detta skickades ut) och då var det fritt, jag har även redan bytt lösenord.

Nej, jag har inte skrivit in min hotmail eller lösenord på någonting nytt på sistone. Den senaste hemsidan jag använde min hotmail på är facebook och flashback.

Någon som vet var man får dessa ifrån?

Jag har inte öppnat eller klickat på några dokument som jag fått på hotmailen heller.

(Vad är det som är så kul att förstöra för andra ?)

har läst " Min egen hotmail skickar ut spam till alla mina kontakter "
__________________
Senast redigerad av bratemo 2010-04-21 kl. 12:52.
Citera
2011-01-27, 18:50
  #2
Medlem
Smygrökarns avatar
Bumpar lite, har samma problem, vad kan det bero på?

Tack på förhand
Citera
2011-01-27, 18:53
  #3
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smygrökarn
Bumpar lite, har samma problem, vad kan det bero på?

Tack på förhand
Det beror på att du förmodligen reggat dig på en sida med din mail + samma lösenord som du har till din mail

Byt lösenord
Citera
2011-01-27, 19:00
  #4
Medlem
JTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
Det beror på att du förmodligen reggat dig på en sida med din mail + samma lösenord som du har till din mail

Byt lösenord

Yep, brukar försvinna när man bytar lösen.

Dessutom så kan man i framtiden tänka två gånger innan man besöker skumma sidor och reggar sig på tveksamma platser. Inte för att du kanske gjorde det, men generellt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback