Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-19, 04:43
  #1
Avstängd
Tonaldins avatar
Finns det några finnar på forumet eller några andra som vet hur den finska nationella rörelsen ser ut och hur stor den är och vilka de största grupperna är och så vidare. Även i vilka städer grupperna är störst och berätta gärna vilka aktioner de håller och vilka frågor de koncentrerar sig mest på, vill också veta hur stort stöd bland folket det har.
Citera
2010-04-19, 08:48
  #2
Medlem
Per.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Finns det några finnar på forumet eller några andra som vet hur den finska nationella rörelsen ser ut och hur stor den är och vilka de största grupperna är och så vidare. Även i vilka städer grupperna är störst och berätta gärna vilka aktioner de håller och vilka frågor de koncentrerar sig mest på, vill också veta hur stort stöd bland folket det har.

Finska Motståndsrörelsen finns i Finland
http://patriootti.com/
Citera
2010-04-19, 08:54
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Finns det några finnar på forumet eller några andra som vet hur den finska nationella rörelsen ser ut och hur stor den är och vilka de största grupperna är och så vidare. Även i vilka städer grupperna är störst och berätta gärna vilka aktioner de håller och vilka frågor de koncentrerar sig mest på, vill också veta hur stort stöd bland folket det har.

Don Quijote fortsätter med sina eskapader mot sina väderkvarnar. Undrar vara hans Sancho Panza befinner sig? Troligen på avgiftning, med hänsyn till TS historik.
Citera
2010-04-19, 15:19
  #4
Medlem
Suomen vastarintaliike (SVL) är Finlands motsvarighet till SMR. Ledaren heter Henrik Holappa.
Jag tillhör inte rörelsen på grund av att jag inte är ren finsk.
Citera
2012-07-06, 21:37
  #5
Medlem
Bulajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Suomen vastarintaliike (SVL) är Finlands motsvarighet till SMR. Ledaren heter Henrik Holappa.
Jag tillhör inte rörelsen på grund av att jag inte är ren finsk.
David Duke har bland annat ett radioprogram som sänds varje vardag där olika ämnen diskuteras med gäster från hela världen. Den 26/6 intervjuades Finska motståndsrörelsens ledare Henrik Holappa i ”David Duke Show”.

Länkar:
Citera
2015-07-07, 23:57
  #6
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Skinhead-rörelsen var stark på 90-talet, starkast i de städer bebodda av invandrare. Det var nästan varje dag i nyheterna hur finnarna hade spöat mörkhyade invandrare och studenter. Det fanns en tid då somalier inte ens vågade ut ur sina bostäder

Jag hörde om en händelse där invandrarna hade rånat en fem-årig finsk flicka, killarna blev så rasande att de kastade en soffa från balkongen på ett gäng av somalier. När de hörde att somalierna hade misshandlat en liten finsk flicka ledde det till ett stort slagsmål - 10 finska skinheads mot 40-50 somalier.

När några finnar misshandlade en somali i ett köp centrum mitt på dagen var det inte en enda som hjälpte honom. När ambulansen sist och slutligen anlände hade ingen "sett" händelsen och polisen kunde inte åklaga någon

Det ryktades om att polisen samarbetade med skinheads - vilket var troligen sant - och när deras betende gick för långt blev de skickade till olika MC-klubbar som var mera organiserade.

Polisen kallade skinheads för "fosterlandets vänner" (enligt en undersökning år 2006 framgick det att över 60 % av poliserna hatar somalier).

Det talas också om att många skinheads från 90-talet är idag politiker klädda i vita skjortor (Perussuomalaiset).

Inte att undra på hur finska polisen i dag övertygar att nationalistiska rörelsen i Finland är mycket liten

Kom ihåg att alla män kallades till vinterkriget år 1939 och de som kom hem oskadda tog över företagsverksamheten, gick in i politiken, armén osv. osv. De var riktiga patrioter som absolut står på det finska folkets sida och de uppfostrar sina barn till patrioter.

Den nationella rörelsen i Finland är troligen väldigt stor med många olika föreningar som hemligt samarbetar under polisens beskydd. De samarbetar också med Sveriges Nationella rörelse, jag läste att er nationella rörelse måste acceptera alla nya finska medlemmarna

Genast efter nyheterna om hur somali gäng har börjat misshandla gamlingar, kvinnor och barn i Helsingfors började National Fronten patrullera i Helsingfors under veckoändarna. De delar också information till finnar i olika städer. Hjärtat nästan brister när man ser hur respektfulla de är gentemot äldre människor:

https://www.youtube.com/watch?v=kYOgggAoiZo

Här patrullerar dom i Helsingfors med polisen:

https://www.youtube.com/watch?v=eTyX5Ox0qws

En somali försökte stjäla en laptop i en restaurang, han misslyckades och blev genast fast. Hans "mentalt handikappade" kompisar försökte befria honom från polisbilen osv. Undrar hur många av poliserna är före detta skinheads ...

https://www.youtube.com/watch?v=tJTv6LyzbzM
Citera
2021-02-05, 21:00
  #7
Medlem
Ördögs avatar
På PU finns en än så länge helt kort tråd om det nya extremnationalistiska parti som planeras i Finland.

(FB) Blåsvarta rörelsen - nytt nationalistiskt parti bildat i Finland
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback