• 1
  • 2
2004-03-24, 16:13
Medlem
Brittisk 19-åring riskerar livstid
En domstol i Thailand har dömt en 19-årig britt till livstids fängelse för ecstasysmuggling. 19-årige Michael Alan Connell riskerade dödsstraff för att ha försökt smuggla in 3 400 ecstasytabletter i Thailand.

Han klarade sig undan med livstid därför att han erkände. Han kommer att överklaga livstidsstraffet. Han greps på Bangkoks flygplats när han försökte smuggla in två krämburkar fulla med tabletter, rapporterar Reuters.

- Saxat från Aftonbladet.

Telegrammet på Aftonbladet.

Borde kanske gå under narkotikapolitik men då det rör sig om vår gode vän E så hamnade den visst här.

En sak jag reagerar på när jag läser om sånt här är -> hur jävla dum i huvudet eller djupt i skiten sitter en sån här person? Har inte ALLA lärt sig att inte trixa för mycket med illegala saker i den här regionen av världen? Jeeeez!
Citera
2004-03-24, 16:40
Medlem
Nemesis1s avatar
Det sjuka med Thailand är att dödstraff inte hjälper det minsta när det gäller att hålla folk borta från droger... Det finns massor med droger där, en hel del heroin, metamfetamin och marijuana kommer därifrån...
Citera
2004-03-24, 18:44
Medlem
wrxs avatar
fyfan Thailand asså hellt sjukt
Citera
2004-03-24, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hooliganglam
En sak jag reagerar på när jag läser om sånt här är -> hur jävla dum i huvudet eller djupt i skiten sitter en sån här person? Har inte ALLA lärt sig att inte trixa för mycket med illegala saker i den här regionen av världen? Jeeeez!
vem vet, han kanske agerade kurir under hot?
Citera
2004-03-24, 21:09
Medlem
Psykozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Det sjuka med Thailand är att dödstraff inte hjälper det minsta när det gäller att hålla folk borta från droger... Det finns massor med droger där, en hel del heroin, metamfetamin och marijuana kommer därifrån...

Eller hur!
Under förra året hur många narkotika handlare var det som blev dödade nu under regimens rensning? Värkar inte ha uteblivit den effekt som dem hoppades på. Finns en massa droger där nere.

Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
vem vet, han kanske agerade kurir under hot?
Jo, man har ju hört dom som försökt agera kurirer typ "Du får tiotusen dollar nu, resten senare när du kommer fram"... Idioter som tar den riskten.

Föressten, vilket sketet straff för en 19 åring... Tänk er situationen
Citera
2004-03-24, 23:16
Medlem
Danne^s avatar
Thailand är ju ett av dom strängaste länderna på sån här skit :/ det va ju knappt några E killen försökte smuggla in... Sjukt hårt straff dom har iofs höga straff på allt där nere.
Citera
2004-03-25, 08:49
Medlem
freebases avatar
killen var 19år

han var ju bara 19år kan ju vara vilka omständigheter som helst som gjorde att han skulle göra det eller så kanske bara det var så att han fick bra med slantar för det, vem vet
men smuggla droger via thailand är alldrig ett bra drag det har vi alla lärt oss
Citera
2004-03-25, 13:40
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoz
Eller hur!
Under förra året hur många narkotika handlare var det som blev dödade nu under regimens rensning? Värkar inte ha uteblivit den effekt som dem hoppades på. Finns en massa droger där nere.

Det är helt sjukt vilken dubbelmoral de har... På krogar kan man beställa magic mushroom soppa och på apoteken säljs det bantningspiller av metamfetamin i lösvikt! Riktigt bra gräs lär också gå att få tag på typ hur lätt som hälst, och jag har för mig att det vita "smack"-heroinet kommer från Thailand... Bankok är ju typ Asiens "hor-å-drog"-motsvarighet till Amsterdam, och ändå döms folk till livstid och döden allt som oftast...

Fast å andra sidan så är det vetenskapligt bevisat att risken för återfall hos narkomaner som avrättas är noll...

Citat:
Jo, man har ju hört dom som försökt agera kurirer typ "Du får tiotusen dollar nu, resten senare när du kommer fram"... Idioter som tar den riskten.

Om man hamnar i den situationen är det nog bäst att behålla sina 10 000 dollar, knarka upp innehållet i väskan, byta identitet och gå under jorden i ett par månader... Om man åker fast i den undre världen behöver man i alla fall inte sitta i en cell och vänta på sitt dödsstraff i ett par år utan får snabbt och smärtfritt ett par bekväma betongskor och en långtidsemester på den Östasiatiska havsbottnen...

Citera
2004-03-25, 16:34
Medlem
DxMs avatar
Ja det är jävligt dumt att försöka sig på att smuggla in knark i Thailand, för är det nått man kan råka jävligt illa ut på i Thailand så är det droger.
Men det är ju lockande för droger är verkligen dyrt i Thailand så det är många som frestas att försöka för det finns ju pengar och göra även för utlänningar.

Bangkok må finnas mycket droger i men det är ännu värre i Singapore och Hong Kong där är det mycket billigare och enklare att få tag på.
Anledningen till att det är så frestande att smuggla är för att Thailand är omringad av länder som droger är väldigt billiga att inköpa, så dom som lyckas får ju en hel del pengar och med tanke på hur fattiga människor är i Thailand och även runt omkring så förstår man ju, måste ju finnas mat på bordet.

Dom största knarksäljarna i Thailand det är polisen, den största maffian av alla. Polisen är riktigt korrumperad, ofta när polisen gör beslag på knark så behåller dom det själva och säljer tebax det till levrantörerna. Även ifall vissa leverantörer har problem med uppstickare så brukar polisen komma och göra en lite raid där alla råkar bli skjutna.

Riktigt korrumperat, kom ihåg att pengar löser alla problem i Thailand inklusive med polisen.
Citera
2004-03-25, 16:42
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Under förra året hur många narkotika handlare var det som blev dödade nu under regimens rensning?
Minst 3.000 (!) har jag för mig. Och då snackar vi inte rättegångar där herrarnas sak har ställts mot polis och åklagares version, och de till slut dömts till döden. Nej då, det här handlar om hur många som dött i "eldstrider" med polisen. Till och med Amnesty reagerade ju till slut...

Det går tufft till i Thailand.
Citera
2004-03-27, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Det är helt sjukt vilken dubbelmoral de har... På krogar kan man beställa magic mushroom soppa och på apoteken säljs det bantningspiller av metamfetamin i lösvikt! Riktigt bra gräs lär också gå att få tag på typ hur lätt som hälst, och jag har för mig att det vita "smack"-heroinet kommer från Thailand... Bankok är ju typ Asiens "hor-å-drog"-motsvarighet till Amsterdam, och ändå döms folk till livstid och döden allt som oftast...

Man kan inte köpa metamfetamin piller på apoteket i Thailand hur som helst! däremot säljs det illegalt tillverkade metamfetamin piller på gatan överallt Det mesta heroin från sydöstasien kommer från Burma men däremot så smugglas massor ut från Thailand.

http://www.erowid.org/chemicals/show...ne_tablet1.jpg
Citera
2004-03-31, 10:22
Medlem
ähh puckade kille, varför försöka smuggla, han måste ju ha vetat om straffet.
alla som håller på med något illegalt vet ju om att man kan åka fast. så man får väl ta straffet, ingen att disskutera.
.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in