2010-05-10, 00:36
Bannlyst
Detta har jag aldrig varit med om

Visst har man tänkt för sig själv att "Fan!", men det går över lika fort som det kom och jag känner ingen skam i någonting jag gjorde för 10 år sedan.

Mitt "Fan!" uppkommer oftast efter jag missat ett guldläge till att få till det med en random tjej på krogen för att jag inte "orkade" samtala med henne kvällen innan.
Citera
2010-05-10, 03:23
Medlem
Sarcophaguss avatar
Händer mig ibland också. Dock utbrister jag inte i svordomar, utan mår bara piss och grubblar över det i några minuter tills det går över.
Citera
2010-05-10, 03:46
Medlem
526s avatar
Var det verkligen Kellerman som uppfann ordet? Det förekom 2006 i den här tråden:
https://www.flashback.org/t345164

När stod det i Rocky?
Kan det vara så att Kellerman fått det från FB?
Detta bör utredas grundligt då det är viktigt för mänskligheten.

OnT: När jag är bakis brukar jag utbrista "nEgroider" när jag tänker på nått pinsamt jag sagt på fyllan. Min flickvän säger att jag är ett Tourettes wannabe
Citera
2010-05-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Var det verkligen Kellerman som uppfann ordet? Det förekom 2006 i den här tråden:
https://www.flashback.org/t345164

När stod det i Rocky?
Kan det vara så att Kellerman fått det från FB?
Detta bör utredas grundligt då det är viktigt för mänskligheten.

OnT: När jag är bakis brukar jag utbrista "nEgroider" när jag tänker på nått pinsamt jag sagt på fyllan. Min flickvän säger att jag är ett Tourettes wannabe

jag har också märkt det, och det verkar som att det har funnits redan innan. Det är väl mera att han har gjort ordet mer känt genom att använda det i sin serie.
Negroider låter ju som en bra grej, själv brukar jag mest utbrista nedsättande ord för det kvinnliga könsorganet.
Citera
2010-05-10, 12:18
Medlem
gugglianos avatar
Jag brukar drabbas av detta fenomen när jag minns fyllegrejer, eller likvärdiga pinsamheter, och säger "Äh" eller nåt i den vägen, som för att intala mig själv att det inte var så farligt. Det brukar dock sitta i bra länge, beroende på dumhetens magnitud såklart.
Citera
2010-09-01, 23:54
Medlem
LeonBlanks avatar
Det händer mig ofta och faktiskt alldeles nyss. Jag kom på att jag som typ 12 åring försökte skrapa bort underkläderna på de läckra damerna i Elloskatalogen så att jag kunde se dem nakna. Som om det vore någon jädrans skraplott

När jag drabbas av detta så försöker jag skaka av mig det omedelbums genom att säga nonsensgrejer rakt ut. Eller sjunga.
Citera
2011-08-09, 19:26
Medlem
Får skamsköljningar 10 - 30 gånger per dag. Får fler när jag sovit dåligt.

Detta brukar jag få skamsköljnigar av:
*när jag var väldigt pretentiös under min indie-pop-tid
*när jag var falsk och inställsam i ett gäng jag inte passade in i
*när jag i desperation slog en kille med innebandyklubba mitt bland min bekantskapskrets
*när jag raggat lite för hårt
*mm

Någon som känner till en engelsk översättning? Översättning till andra språk?
Citera
2011-08-09, 23:56
Medlem
Jag får det dagligen och jag tror det beror på att min hjärna tycker den är socialt understimulerad, därför drar den upp föredetta situationer för att dra igång någon slags social stimuli eller simulation.

Vet inte varför det mestadels handlar om negativa erfarenheter dock, kanske är de starkare impräntade i minnet pga att man lär sig mer av dem.

Men jag har också positiva saker poppa upp, som att man drog ett jättelyckat skämt någonstans som hade så stor effekt att det aldrig kommer hända igen.
Citera
2011-08-10, 00:09
Medlem
Redan 2005 tog någon upp ordet. https://www.flashback.org/t267779

Jag har sagt skamsköljningar sedan 2005 tror jag. Nåja jag drabbas av dessa dagligen. Kommer på något pinsamt jag har sagt på fyllan. Fy vad hemskt det är.
Citera
2011-08-11, 11:23
Medlem
Bledsaters avatar
Skoj att det finns ett ord för det, händer ju lite då och då. En annan variant jag brukar ha för mig är att tänka vad som skulle kunna ha hänt vid olika tidpunkter - tänk om jag sagt så då istället eller svängt vänster vid fel tillfälle. osv.
Citera
2011-08-11, 16:32
Medlem
dharmabumps avatar
Kul ord! Aldrig hört förut. Birger Sjöberg kallade samma fenomen "Blamageguden". Ett gissel!
Citera
2011-08-11, 23:06
Medlem
Detta plus social ångest plågar mig under kommunala resor.
Minns ett pinsamt ögonblick eller ett misstag, och känns som att alla vet om det och tittar på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in