Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 09:20
  #373
Medlem
Gabrielswes avatar
Denna finns som nässpray också.
Citera
2018-06-29, 15:59
  #374
Medlem
Midazolam IV

Midazolam har blivit en ny favorit. jag gillande den inte särskilt mycket när jag hade benzotolerans. Då provade jag både dormicum injektions ampuller och tabletter.
Nu har jag lugnat mitt drogintag kraftigt går laro så tar matedon,elevanse och lyrica. Sen har har jag rökt cannabis ibland och sånna här midazolam hyss. Men det funkar för mej. Nu till frågan innan var jag riktigt drognörd allt skulle intas där det hade högst biotilgänglighet men nu mognare som jag blivit :P Nu när jag tagit midazloamen under tungan 30-45mg åt gången sen kanske upprepar 3-4 gånger under en kväll. Är inte glad i att lösa tabletter när jag väl gör det så filtrerar jag flera gånger vill det ska se ut om vatten och har inga micronfilter eller så. tror ni jag skulle få ut mer och bättre IV? visst det är i tablett(flormidal från galenika) men midazolam är vattenlösligt men är ändå osäker på om det ska vara värt det. 2-3 under tungan är assjyst så vet inte om en IV är så mycket bättre och värt det., vad tror ni?
Citera
2018-07-03, 18:00
  #375
Medlem
Om man inte skjuter, vad är bästa sättet att ta dessa tabletter? Kan få ett par 15mg av en polare som pangar sina..

Smälta under tungan verkar ju vara att föredra framför oralt, men hur är det med RP?? Tacksam för snabba svar
Citera
2018-07-05, 16:01
  #376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Om man inte skjuter, vad är bästa sättet att ta dessa tabletter? Kan få ett par 15mg av en polare som pangar sina..

Smälta under tungan verkar ju vara att föredra framför oralt, men hur är det med RP?? Tacksam för snabba svar

Yes, smälta under tungan är bästa alternativ rektalt har du bara 18% botillgänglighet, oralt 27% sublingual verkar har svårt att hitta källa men nästan lika högt som IV (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3411438) det jag märker är att jag får ett mycket mer uppåtrus liknande xanor när man vill göra massa och får massa "idér" när jag tar det IV mycket mer chill/relaxed och håller i längre under tungan. Jag tar mellan 15-30mg både IV och under tungan per doseringstillfälle och det är alldeles lagom jag har ingen tolerans just nu mot benzo har varit mer eller mindre nyckter ca 1 år efter varit påtänd varje dag av flera substanser varje dag. Så tror lägre dos kan vara lämpligt. Men har du benotolerans brukar midazolam inte funka så bra
Citera
2018-07-06, 18:07
  #377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pharman
Yes, smälta under tungan är bästa alternativ rektalt har du bara 18% botillgänglighet, oralt 27% sublingual verkar har svårt att hitta källa men nästan lika högt som IV (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3411438) det jag märker är att jag får ett mycket mer uppåtrus liknande xanor när man vill göra massa och får massa "idér" när jag tar det IV mycket mer chill/relaxed och håller i längre under tungan. Jag tar mellan 15-30mg både IV och under tungan per doseringstillfälle och det är alldeles lagom jag har ingen tolerans just nu mot benzo har varit mer eller mindre nyckter ca 1 år efter varit påtänd varje dag av flera substanser varje dag. Så tror lägre dos kan vara lämpligt. Men har du benotolerans brukar midazolam inte funka så bra
Har ingen tolerans alls och käkade mina tabletter igår.

Provade RP, snorta och smälta under tungan. Smälta under tungan tycker jag garanterat var det bästa! Visst var jag påverkad redan när jag provade RP och snort, men när jag fyllde på med en till under tungan så kändes det mer!

Ett tips är att låta den ligga under tungan och när den nästan är slut och det smakar illa i käften, häll pyttepytte lite vatten under tungan, då klarade iaf jag kvar att hålla kvar det utan att svälja.

Hur är det med tolerans? Eftersom det är så kort halveringstid borde den väl vara borta efter nån vecka max?

Jävligt praktiskt att kunna gå och lägga sig tvärväck och sen inte vara bäng när man vaknar Jag gillade denna, men då i små doser med långt mellanrum! Nån gång i månaden kanske
Citera
2018-08-30, 21:23
  #378
Medlem
zrtxs avatar
Hur är Midazolam att blanda med opiater? Tänkte mest på att kombinera det med antingen Metadon elr Heroin
Citera
2018-10-28, 16:22
  #379
Medlem
DocMartens avatar
För att svara på föregående inlägg, så hade jag varit försiktig med att blanda dessa med H eller Metadon. Rent instinktivt känns det som att det lätt kan gå illa.

Jag har en fråga som jag sökt efter men inte hittar någonstans, ännu. Sökt på Flashback och Google på engelska men verkar inte finna mycket. Frågan är; Hur ter sig en Midazolam-AT? Säg att man tar 15-30mg om dagen. Hur snabbt blir man beroende?
Citera
2018-11-08, 15:13
  #380
Avstängd
Allam10s avatar
Midazolam /Dormicum 15mg är vädelöst oralt, måste tas IV för att upplevas
Citera
2019-01-07, 17:25
  #381
Medlem
KneKhis avatar
Detta måste vara den bästa benson jag någonsin tagit för sömn. En 15mg under tungan knockade mig totalt och till skillnad från andra benso som gör mig pigg, kreativ och taggad på att göra saker ville jag endast stänga ögonen på denna.
Citera
2019-02-19, 18:24
  #382
Medlem
cornichoners avatar
Till alla som påstår att nasalt skulle vara skräp när det gäller Midazolam, har ni tagit reda på nån info? Här kommer iaf två källor till er som undrar, den andra tror jag är en wiki (tyvärr) men den första litar då jag till 100% på.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17093965
- Här fungerar 1-2mg nasalt bättre än 7.5mg oralt.

http://drugs.tripsit.me/midazolam
- Rent allmän dosage chart, halveringstider etc. OBS! wikisida as far as i know.

EDIT: Efter att ha varit försökskanin så känner jag mig lite lagom mysig på en halv 7.5a intranasalt, skulle säga att det motsvarar ungefär 0.5mg flunitrazepam oralt (observera att jag har ingen tolerans, har mer eller mindre slutat bruka droger men det händer ibland och senast jag tog nån benzo var för ca. ett år sedan)
__________________
Senast redigerad av cornichoner 2019-02-19 kl. 18:46.
Citera
2019-02-21, 14:35
  #383
Medlem
Hej där.
Jag ska till tandläkaren snart och jag kommer få midazolam oralt. Jag har tidigare missbrukat mycket Benzo.
Jag vill inte ha det för en 'tripp' utan bara för medicinskt syfte. Jag antar min tolerans och är högre än en vanlig patient.

Mina frågor, hur länge sitter effekten i? Kan jag dra direkt till jobbet efter tandläkarbesöket? Kommer jag se bäng ut?
Skall ta medlet oralt 30 minuter innan behandlingen börjar.
Borde jag ta ledigt från jobbet resten av dagen?
Som sagt, har hög tolerans mot Benzo. Men hört att ämnet har en sederande effekt, att du inte kommer ihåg själva behandlingen.
Jag tänkte att jag får sitta kvar hos tandläkaren någon halvtimme/timme innan jag drar till jobbet.
Jag bad om stesolid men de erbjöd bara midazolam. Tips mottages.
Citera
2019-02-21, 15:27
  #384
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonespecifikation
Hej där.
Jag ska till tandläkaren snart och jag kommer få midazolam oralt. Jag har tidigare missbrukat mycket Benzo.
Jag vill inte ha det för en 'tripp' utan bara för medicinskt syfte. Jag antar min tolerans och är högre än en vanlig patient.

Mina frågor, hur länge sitter effekten i? Kan jag dra direkt till jobbet efter tandläkarbesöket? Kommer jag se bäng ut?
Skall ta medlet oralt 30 minuter innan behandlingen börjar.
Borde jag ta ledigt från jobbet resten av dagen?
Som sagt, har hög tolerans mot Benzo. Men hört att ämnet har en sederande effekt, att du inte kommer ihåg själva behandlingen.
Jag tänkte att jag får sitta kvar hos tandläkaren någon halvtimme/timme innan jag drar till jobbet.
Jag bad om stesolid men de erbjöd bara midazolam. Tips mottages.
Ring tandläkarmottagningen och fråga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback