Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-04-18, 21:47
  #25
Medlem
axlpxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur

Såvida ni båda inte är gravt störda så kommer en ny PC springa cirklar runt en PS3. Sweet Jebus dude.

Dock inte en pc för 3095kr som ps3an kostar
Citera
2010-04-18, 21:52
  #26
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Gissar du fått ett måndagsexemplar av PS3 och bara har fyra SPE enablade istället för riktiga PS3 med åtta SPE. Eftersom en (1) av dessa SPE är dedikerad till operativsystemet så då återstår tre till faktiskt arbete (förutom PPEn då, givetvis).

3/7 ~= 0.43

Så du får max ut 43% av din PS3 än vad en normal skulle göra. Jag rekommenderar att ringa till Sony och hoppas på att de kan fixa en snabb lösning till ditt diemma.
Det där har jag aldrig hört talas om. Då har jag lärt mig något nytt. Men det verkar ju underligt om spelet blir "fulare" på grund av det. Troligare vore ju om det inte startade alls på grund av att vissa processer inte kan köras.
Citera
2010-04-18, 22:10
  #27
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Det där har jag aldrig hört talas om. Då har jag lärt mig något nytt. Men det verkar ju underligt om spelet blir "fulare" på grund av det. Troligare vore ju om det inte startade alls på grund av att vissa processer inte kan köras.
Citera
2010-04-18, 22:41
  #28
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Har ingen aning om hur jag ska tolka det där
Citera
2010-04-18, 22:45
  #29
Medlem
Croissantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Har ingen aning om hur jag ska tolka det där

Han skrattar åt dig.
Citera
2010-04-18, 22:48
  #30
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Har ingen aning om hur jag ska tolka det där
Jag trollade bara lite. Med alla trådar som placeras när det finns officiella trådar så får man se upp med trollningar.

Ledsen att en såpass rutinerad postare som dig själv gick på minan, men vi har alla gått på dem. Jag skrattade faktiskt högt när du svarade, inget illa menat. Trodde bara inte du, av alla, skulle gå på den

Den här tråden har ju skapat ytterligare en odödlig kommentar, "BFBC2 ser bättre ut på PS3 än på brorsans monster-pc".
Citera
2010-04-18, 22:50
  #31
Avstängd
clappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Ledsen att en såpass rutinerad postare som dig själv gick på minan, men vi har alla gått på dem. Jag skrattade faktiskt högt när du svarade, inget illa menat. Trodde bara inte du, av alla, skulle gå på den

Jag gick på den din noooo0oooooob.

Citera
2010-04-18, 23:00
  #32
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Jag trollade bara lite. Med alla trådar som placeras när det finns officiella trådar så får man se upp med trollningar.

Ledsen att en såpass rutinerad postare som dig själv gick på minan, men vi har alla gått på dem. Jag skrattade faktiskt högt när du svarade, inget illa menat. Trodde bara inte du, av alla, skulle gå på den

Den här tråden har ju skapat ytterligare en odödlig kommentar, "BFBC2 ser bättre ut på PS3 än på brorsans monster-pc".
Trevligt att man kan skänka lite glädje så här på kvällskvisten

Anade det faktiskt, men det hade ju varit ännu mer förnedrande om jag trott att du trollade och det visade sig vara sant.
Citera
2010-04-18, 23:16
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Gissar du fått ett måndagsexemplar av PS3 och bara har fyra SPE enablade istället för riktiga PS3 med åtta SPE. Eftersom en (1) av dessa SPE är dedikerad till operativsystemet så då återstår tre till faktiskt arbete (förutom PPEn då, givetvis).

3/7 ~= 0.43

Så du får max ut 43% av din PS3 än vad en normal skulle göra. Jag rekommenderar att ringa till Sony och hoppas på att de kan fixa en snabb lösning till ditt diemma.

Okej, surt för mig. Men jag provade ta grafikkortet från datorn och sätta i PS3't och nu flyter det på som bara den.
Citera
2010-04-18, 23:24
  #34
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Designer
Okej, surt för mig. Men jag provade ta grafikkortet från datorn och sätta i PS3't och nu flyter det på som bara den.
Slog du även på full duplex för bättre upplösning på tvn?
Citera
2010-04-19, 01:12
  #35
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Jag trollade bara lite. Med alla trådar som placeras när det finns officiella trådar så får man se upp med trollningar.

Ledsen att en såpass rutinerad postare som dig själv gick på minan, men vi har alla gått på dem. Jag skrattade faktiskt högt när du svarade, inget illa menat. Trodde bara inte du, av alla, skulle gå på den

Den här tråden har ju skapat ytterligare en odödlig kommentar, "BFBC2 ser bättre ut på PS3 än på brorsans monster-pc".


Hahaha, en eloge för snyggt trollande, det vart lite av ett wtf moment där

Måste säga att jag halvt om halvt svalde det just pga att det kom från någon som ändå har koll på läget, och postdatumet inte var 1 april. Men det lät så sjukt orimligt, så började leta efter ditt nästa inlägg där du presenterade belägg för påståendet, och hittade detta istället :>
Citera
2010-04-21, 15:55
  #36
Medlem
Howakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Designer
Köpte mig nyligen en sprillans ny Full HD-tv, ett PS3 och så spelet Battlefield BC2.

Märkte på en gång att spelet såg riktigt kasst ut i jämförelse med BF BC2 på PC. Jag trodde dock att det var så det skulle se ut och att det var normalt tills en vän sa att det inte ska vara så.

Jag har en HDMI-sladd och jag har gått igenom inställningarna och allt är ställt till HDMI högsta upplösning så jag fattar inte vad som är fel.

Tog några bilder på TV:n.

http://i42.tinypic.com/rl9o2v.jpg
http://i44.tinypic.com/2dbs102.jpg

Så vad säger ni, ska det se ut på det där viset eller är något knas ?

Ser ju bättre ut med en SDTV

Du får gå in på inställningar och klicka av alla förutom 720p.

http://manuals.playstation.net/docum...deooutput.html
__________________
Senast redigerad av Howaka 2010-04-21 kl. 16:00.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback