Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2021-03-20, 22:03
  #61
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Kanske du borde äga aktien då enligt din egen analys?

Jag är mer en thinker än en doer, men ja du har rätt i det. Frågan är om det är värt det nu efter uppgången, även om det såklart finns mer % att ta igen....
Citera
2021-03-20, 23:19
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Jag är mer en thinker än en doer, men ja du har rätt i det. Frågan är om det är värt det nu efter uppgången, även om det såklart finns mer % att ta igen....
VD köpte 1 miljon på 95,90. Kurs nu 96,25.
Citera
2021-03-21, 00:54
  #63
Medlem
gärningsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Ok! Tror du VD är så dum att köpa för 1 miljon och Nordea analysen högt över denna kurs utan anledning!!???

Tänk efter lite. Om nu Nordea ser ett lågt värderat bolag, hade det inte varit smartare att köpa aktierna upp till det estimerade värdet än att dela med sig av denna information till allmänheten? För egentligen till vilken nytta, tror du Nordea är goda samariter som vill göra folk rika? Nej, riktkurser är vad dom hoppas kursen hamnar på, så att dom i det läget kan sälja och göra en hacka. Precis som vissa sänker riktkurser, dom vill se värdet sjunka så dom kan köpa in sig billigare.

Insiderhandel kan ses mer positivt däremot men det är inte heller någon säker fingervisning om viĺket håll det är på väg mot. Har ofta hänt att ledare inom krisande bolag köpt aktier för att försöka ge marknaden en sken av att det är bättre ställt till än vad det egentligen är, allt i hopp om att boosta kursen. Det hör nästan till att en VD bör köpa aktier i bolaget för det visar att denne tror på bolaget.

I just Classes fall tror jag det är dumt, särskilt när Amazon står vid dörren och säljer samma Kina-skit till betydligt lägre pris.
Citera
2021-03-21, 06:44
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Tänk efter lite. Om nu Nordea ser ett lågt värderat bolag, hade det inte varit smartare att köpa aktierna upp till det estimerade värdet än att dela med sig av denna information till allmänheten? För egentligen till vilken nytta, tror du Nordea är goda samariter som vill göra folk rika? Nej, riktkurser är vad dom hoppas kursen hamnar på, så att dom i det läget kan sälja och göra en hacka. Precis som vissa sänker riktkurser, dom vill se värdet sjunka så dom kan köpa in sig billigare.

Insiderhandel kan ses mer positivt däremot men det är inte heller någon säker fingervisning om viĺket håll det är på väg mot. Har ofta hänt att ledare inom krisande bolag köpt aktier för att försöka ge marknaden en sken av att det är bättre ställt till än vad det egentligen är, allt i hopp om att boosta kursen. Det hör nästan till att en VD bör köpa aktier i bolaget för det visar att denne tror på bolaget.

I just Classes fall tror jag det är dumt, särskilt när Amazon står vid dörren och säljer samma Kina-skit till betydligt lägre pris.

Classe är dock mer etablerat i Sverige. Får själv lite avsmak av Amazon. Det finns för mig kngen anledning att dra in det företaget i mitt liv.
Citera
2021-09-05, 15:55
  #65
Medlem
Klappasäftens avatar
Classe har de senaste åren haft en genomsnittlig direktavkastning på ungefär 6%. I år har aktien gått lite över 30%. Hur mycket har aktien gått upp tillsammans med direktavkastningen? Hur räknar man ut det?
Citera
2022-09-07, 09:53
  #66
Medlem
TheRealWolodarksis avatar
Jaha, här gick det ner....

Någon som är insatt som vet hur situationen ser ut? Är det nästa blockbuster eller kommer de tillbaka?
Citera
2022-09-07, 11:48
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealWolodarksi
Jaha, här gick det ner....

Någon som är insatt som vet hur situationen ser ut? Är det nästa blockbuster eller kommer de tillbaka?
Ska de sitta kvar med sina butiker i galleriorna-eller hur tänker de egentligen? Kan de inte kasta sig in på elbil-laddningsmarknaden-erbjuda kunder gatis laddning vid köp över 100 spänn i butik?
Citera
2022-09-07, 13:48
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lajlajlaj34
Ska de sitta kvar med sina butiker i galleriorna-eller hur tänker de egentligen? Kan de inte kasta sig in på elbil-laddningsmarknaden-erbjuda kunder gatis laddning vid köp över 100 spänn i butik?

Ska kunden sägs till innan att denne ska köpa för mer än 100kr? Och vet kunden redan vad denne ska köpa så tar de väl bara nån minut i butiken och då ger ju laddningen ingenting ändå. Har dom ens egna parkeringsplatser tror aldrig ja sett det?
Citera
2023-01-05, 23:29
  #69
Medlem
Var på min lokala Classe idag och till min fasa är det bara halva butiken kvar? Görs detta på fler ställen tro? Känns som en rätt osäker framtid i så fall
Citera
2023-01-08, 12:01
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lutop
Var på min lokala Classe idag och till min fasa är det bara halva butiken kvar? Görs detta på fler ställen tro? Känns som en rätt osäker framtid i så fall

Jag skulle säga att Classe har rätt ordentlig konkurrens från t.ex Jula...
Classe är inte så mycket gubbdagis längre, gubbarna sticker till Jula för dom har så mycket mer verktyg och dylikt
Citera
2023-01-26, 11:18
  #71
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Jag skulle säga att Classe har rätt ordentlig konkurrens från t.ex Jula...
Classe är inte så mycket gubbdagis längre, gubbarna sticker till Jula för dom har så mycket mer verktyg och dylikt

Ja Jula hade man gärna köpt aktier i till samma P/E-tal. Verkligen det nya gubbdagiset.

Vinstmarginal på nästan 20% med 10% tillväxt 2021!
__________________
Senast redigerad av SocialtKontrakt 2023-01-26 kl. 11:21.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback