Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-01, 00:45
  #73
Medlem
ja vill inte slåss med nån blatte så ja förstår trådskaparen väl ingen svensk vill träna med nåra blattar o iåsfall är dom landsförädare som inte ska kalla sig svenskar o ja kan inte förstå dessa svenskar som tränar med blattar ser ni nte va dom håller på med hur fan kan ni sittäa där o försvara dom ???? jävla svenne grisar sånna som ni vill ja inte se hur fan kan ni sitta o försvara blattarna klart majoriteten av oss svenskar bara vill träna med svenskar ni andra bara ljuger ja tycker han e skön o har en bra attityd för vi svenskar är trötta på blattarna o ni kommer aldrig till o bli svenskar så glöm det vi vill bara träna på en kamsportsklubb med svenskar svårare än så är det inte för vi har fått nog av skiten o alla ni andra är landsförädare som inte är svenskar o ni har ingen ursäkt för o försvara blattarna alla vet va dom står för !
Citera
2018-06-01, 02:49
  #74
Medlem
Apologists avatar
När jag tränade på 90talet stötte jag aldrig på någon blatte varken i jujutsu, aikido, Thaiboxning eller fäktning. Däremot brukade de hålla på med Kung Fu o Tae Kwon Do.

Om du vill slippa muslimer lär Krav Maga var perfekt eftersom det kommer från Israel.
Citera
2018-06-04, 10:39
  #75
Medlem
Just tkd hade väl rykte om sig att vara lite "blattesport". Judo och aikido var väl mest helsvenskar.

Jag är engagerad inom kampsporten fortfarande och det dyker ju upp alla varianter av invandrare. Det man kan säga är väl att kampsporten handlar väldigt mycket om karaktär, och att den som har fel attityd (svensk eller ej) inte kommer bli långvarig. Man kan liksom inte fejka rätt attityd så länge. De som är idioter faller ifrån efter en termin eller två.

Lösningen för den som inte gillar invandrare är alltså att fortsätta träna några år tills man tar steget upp på högre nivå. Då är rötäggen bortsållade. Är det nån typ som börjar tokveva på sparringen t ex, så är du ju ändå duktigare än vederbörande och kan göra processen kort. De invandrare (och svenskar) som är kvar på högre nivå är ändå bra killar med schysst attityd i 99% av fallen. Kan finnas nåt undantag där klubbkulturen är dålig, men men.
Citera
2018-07-05, 06:22
  #76
Medlem
Tränar på en EXTREMT svensk homogen klubb. Vi har självfallet ett par Mellanöstern killar, de är dock maximalt integrerade och hade de inte sett mörka ut hade man aldrig reflekterat över deras ursprung, någon sydamerikan samt typ tre afghanska små killar i övre tonåren - Vilka dock är tystlåtna, ödmjuka, glada när man talar till dem och tränar hårt. Sinsemellan jobbar de med svenska språket med, så förmodligen är det vettiga snubbar.


Sen är det ungefär 200 svenska personer, även i barngrupperna inkluderat.

Vi har Thai, BJJ och MMA.

Allt handlar om integritet och hur man tar hand om sin egna klubb. Lallare blir inte långvariga - Och det är medlemmarnas och ledningens ansvar.
Citera
2018-07-15, 11:56
  #77
Medlem
Silver.Swe.s avatar
1. Betingat med ort
2. Desto mindre våldsamt och desto mer disciplinkrävande desto mindre blattar. Exempel på två motsatser: MMA vs Karate.
Citera
2018-09-21, 20:57
  #78
Moderator
Protons avatar
OT och övrig avföring raderad.

Personpåhopp och språkpolis får ni hålla nån annanstans respektive leka nån annanstans. Det finns utrymme för sådant med på Flashback, men inte i denna tråden.

Håll er nu till ämnet tack.

/Moderator
Citera
2018-09-24, 09:01
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osmaklig
det finns väl säkert en del schyssta men de flesta jag har träffat iaf har jag inget gemensamt med. tål inte sättet de pratar på, dåligt ordförråd. många har en negativ "gangster"-attityd, en del verkar t.om rasistiska mot svenskar. dessutom ser jag blattar hela dagarna vare sig det är i stan, skolan, cykelbanor, bussar, var och handlade på ica idag, vem satt i kassan? en blatte. blir lite väl mycket efter ett tag, man känner sig som en främling i sitt eget land. på träningen vill iaf jag personligen helst vara med människor som jag kan relatera till.

haha! satt det en blatte i kassan ?

Så det är inte bra att en Blatte jobbar ?

Vad ska blatten göra då ?
Gå på bidrag ?
Citera
2018-09-26, 09:12
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
1. Betingat med ort
2. Desto mindre våldsamt och desto mer disciplinkrävande desto mindre blattar. Exempel på två motsatser: MMA vs Karate.
Karate mer disciplinkrävande än MMA?

Ja om det krävs disciplin för att dra på sig en gi 2 gånger i veckan och stå i en gympasal och luftsparka med några andra blekfeta svenssons. Varvat med ett konstant bugande.

Svenskar är i stor utsträckning veklingar. Är själv svensk men jag kan fan inte ljuga. Vårt land har haft fred och ro under så många generationer så att det avlat fram bland de mesigaste männen i världen.

Därför ser du sällan svenskar i kampsporter som kräver lite bollar.

Vad jag sett när jag varit runt och tävlat är att klubbar från bondhålor brukar ha en större andel svenska medlemmar.
Citera
2018-09-26, 12:58
  #81
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Karate mer disciplinkrävande än MMA?

Ja om det krävs disciplin för att dra på sig en gi 2 gånger i veckan och stå i en gympasal och luftsparka med några andra blekfeta svenssons. Varvat med ett konstant bugande.

Svenskar är i stor utsträckning veklingar. Är själv svensk men jag kan fan inte ljuga. Vårt land har haft fred och ro under så många generationer så att det avlat fram bland de mesigaste männen i världen.

Därför ser du sällan svenskar i kampsporter som kräver lite bollar.

Vad jag sett när jag varit runt och tävlat är att klubbar från bondhålor brukar ha en större andel svenska medlemmar.

Jag förstår att du är en MMA-nörd och därför inte kan se objektivt på saken, men det förändrar inte det jag skrev.
Turkar kör inte karate för det kräver mer disiciplin. Du måste öva in vissa rörelser i en viss följd, lära dig konstiga namn och sträva efter pymajaskläder i olika glada färger. Givetvis är allt detta väldigt tråkigt. Men i jämförelse mot MMA där du redan från dag ett kan börja veva fritt utan strikta riktlinjer och regler (annat än knä i skrevet) så är karate väldigt mycket mer disciplin- och tålamodskrävande.

Att man sedan kan vara väldigt disciplinerad MMA-utöver är en helt annan sak, men du fattar du väl själv skillnaden på individen och sporten?
Däremot kan jag hålla med dig om att svenskar överlag är något bekväma i sig på grund av en överdrivet lång fredstid. Detta är givetvis farligt, men likväl oundvikligt i en demokrati.
Citera
2018-09-26, 17:04
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Jag förstår att du är en MMA-nörd och därför inte kan se objektivt på saken, men det förändrar inte det jag skrev.
Turkar kör inte karate för det kräver mer disiciplin. Du måste öva in vissa rörelser i en viss följd, lära dig konstiga namn och sträva efter pymajaskläder i olika glada färger. Givetvis är allt detta väldigt tråkigt. Men i jämförelse mot MMA där du redan från dag ett kan börja veva fritt utan strikta riktlinjer och regler (annat än knä i skrevet) så är karate väldigt mycket mer disciplin- och tålamodskrävande.

Att man sedan kan vara väldigt disciplinerad MMA-utöver är en helt annan sak, men du fattar du väl själv skillnaden på individen och sporten?
Däremot kan jag hålla med dig om att svenskar överlag är något bekväma i sig på grund av en överdrivet lång fredstid. Detta är givetvis farligt, men likväl oundvikligt i en demokrati.
Körde goju ryu karate i flera år som liten grabb. Stod hemma i vardagsrummet och nötte kator mest hela tiden. Men jag måste stå fast vid att MMA kräver mer disciplin. Har varit på ganska många mma klubbar i sverige och aldrig varit på en klubb som låter nybörjare ställa sig och sparra det första man gör.

En seriös klubb ser till att du har någorlunda form i alla momenten inom mma innan du får börja sparras.

Vad jag har emot karate är att det är väldigt mycket teori istället för praktik. Vilket vattnar ur kosten helt och gör det till en form av dans snarare än kamp.
Citera
2018-09-26, 20:22
  #83
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum

Vad jag har emot karate är att det är väldigt mycket teori istället för praktik. Vilket vattnar ur kosten helt och gör det till en form av dans snarare än kamp.

Kanske är det innebörden av ordet disciplin du inte förstår dig på med tanke på att det du beskriver ovan talar emot dig själv..
Citera
2018-09-26, 21:54
  #84
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Kanske är det innebörden av ordet disciplin du inte förstår dig på med tanke på att det du beskriver ovan talar emot dig själv..

Intressant nog så är denna typ av disciplin, dvs militär lydnad och hierarkisk maktstruktur utanför just militären, är något som både känns och är väldigt osvenskt. Så visst, förortsturken kanske inte orkar med annat än hoppa direkt i ringen men förortsjugoslaven älskar denna typ av sporter. Här finns fler semiblattar än blattar, som istället för direkt styrkekamp föredrar en konkret maktposition. Att sedan försöka utöva blind lydnad utanför situationer där den faktiskt behövs (ifrågasätta order i skarp läge är inte smart, ifrågasätta utlärande av ens fritidsintresset som man betalar för däremot...) känns knappast intelligent och upplyst.

Bättre urskiljnings kriterium är då kontaktnivå: jämför vem så går på din thaiboxningsklubb med vem som går på din aikidoklubb.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback