2010-04-14, 12:58
Medlem
Då jag skriver i en forums tråd Vad för straff? 100g meph fast i tullen hittade jag denna nyhet och undrar om någon som sitter på information vilka dessa Ungdomar är. Vad tror ni vem har golat vem i denna härva.

Tolv tonåringar fast i stor knarkhärva

Tolv tonåringar fast i stor knarkhärva

Tolv unga kvinnor och män misstänks ha smugglat in dödsdrogen mefedron.
Ett nätverk av tonåringar i hela landet - alla i åldrarna 15-22 år - misstänks ha försökt smuggla in stora mängder av mefedron - en ny internetdrog som ligger bakom flera dödsfall.

Stort mefedronbeslag – tre häktade

STOCKHOLM Nyligen gjordes ett beslag på flera hekta av nätdrogen mefedron i Stockholm län. Ett 15-tal yngre personer har varit anhållna, tre av dem sitter nu häktade misstänkta för grovt narkotikabrott. Under ett par veckors tid har ungdomsrotelns narkotikasektion vid Stockholmspolisen utrett en mefedron-härva där ett stort antal ungdomar varit inblandade i en serie brott.

Admin om det är i fel forum som jag postat i så flytta den till det forumet som passar bäst.
Citera
2010-04-23, 22:10
Medlem
Ärligt är det ingen som vet vilka dessa personer är?
Citera
2010-04-24, 02:12
Medlem
likeithards avatar
Varför skulle vi namnge dessa personer? Alla försök att föra in superdrogen mefedron i Sverige bör ses som välgärningar.

Mefedron är ingen dödsdrog.
Citera
2010-04-24, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Varför skulle vi namnge dessa personer? Alla försök att föra in superdrogen mefedron i Sverige bör ses som välgärningar.

Mefedron är ingen dödsdrog.

Ja det är en tolkning det med.
Jag förstår inte ditt resonemang i alla försök till att föra in drogen bör ses som välgärningar.
Är det inte så att det är ett grovt misslyckande om man åker dit.
Jag menar det är ju fina straffsatser när det gäller denna drog.

Moderatorer lås tråden kasta tråd kommer nog inte vidare.
Citera
2010-04-24, 05:26
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boleriia
Ja det är en tolkning det med.
Jag förstår inte ditt resonemang i alla försök till att föra in drogen bör ses som välgärningar.
Är det inte så att det är ett grovt misslyckande om man åker dit.
Jag menar det är ju fina straffsatser när det gäller denna drog.

Moderatorer lås tråden kasta tråd kommer nog inte vidare.

Jag förstår inte varför vi ska luska i vilka det rör, det hjälper väl ingen?

Eller jag kanske missförstod dig?

Fy f-n för mediahetsandet mot alla rusmedel som inte är alkohol, dödsdroger my ass!
Citera
2010-04-24, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Jag förstår inte varför vi ska luska i vilka det rör, det hjälper väl ingen?

Eller jag kanske missförstod dig?

Fy f-n för mediahetsandet mot alla rusmedel som inte är alkohol, dödsdroger my ass!

Ja, men nu råkar det vara så att det är olagligt vare sig det är rätt eller ej. Den som ger sig in i leken får helt enkelt leken tåla.
Citera
2010-04-24, 23:56
Medlem
Inte för att vara den, men en väns lillebror trillade av pinn alldeles nyligen av just mephedron, så i vissa fall gör den nog allt skäl för epitetet "dödsdrog"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in