Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-16, 10:37
  #4369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Helt omöjligt att veta. Personer reagerar mkt olika på opioider

Verkar så. Jag körde en cocktail för några år sen med nästan 2 gram Tramadol (massa krossade 50 mg, 4 kartor har jag för mig) och 1,2 liter (blev en slurk kvar i den andra 70:an) billig vodka. Enda jag fick var en jäkla "hangover" dagen där på som varade i två dagar. Jag tror dock inte jag fick i mig alla Tramadol låg nog en 100 gram kvar i botten på vodkan. Kommer inte göra om det, men då var jag i en väldigt jobbig situation. Idag ångrar jag det.

Men borde det inte ha gett större effekt?
Citera
2017-04-16, 15:09
  #4370
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Verkar så. Jag körde en cocktail för några år sen med nästan 2 gram Tramadol (massa krossade 50 mg, 4 kartor har jag för mig) och 1,2 liter (blev en slurk kvar i den andra 70:an) billig vodka. Enda jag fick var en jäkla "hangover" dagen där på som varade i två dagar. Jag tror dock inte jag fick i mig alla Tramadol låg nog en 100 gram kvar i botten på vodkan. Kommer inte göra om det, men då var jag i en väldigt jobbig situation. Idag ångrar jag det.

Men borde det inte ha gett större effekt?
Du får inte andningsdepp av tramadol på samma sätt som av de starkare opiaterna.

Om du dör av tram så är det inte andningdepp utan av kramper. Dvs MYCKET obehagligt!!! Eller rättare sagt din kropp krampar så hårt att du inte kan dra ner syre i lungorna och du dör av syrebrist. Inte så jävla Nice.

Anledningen till att överlevde kan ha varit tolerans och att alkoholen minskar risken för kramp. Dvs vodkan räddade dig
Citera
2017-04-16, 16:49
  #4371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Om du inte är van vid opiater eller opioider och du ämnar att inta metadonet oralt är risken stor att du kräks.

Om man verkligen vill dö, är detta det sämsta råd som kan ges. Jag gjorde detta misstag förra sommaren när jag köpte akryl fentanyl, i avsikt att spara det till att ta mitt liv. Jag började med tabbarna för att testa, mådde bra, köpte mer, blev beroende. Precis innan det klassades hade jag 2 flaskor nässprayer kvar, som jag spädde ut med vatten vartefter för att mildra ATn, dock drabbades jag av en långvarig AT ändå. Jag ångrar bittert att jag inte sparade och köpte mer av akrylfenta sprayen, nu finns det ingen RC-opioid med samma potential.
Jag förstår hur du tänker ang mitt råd, men resterande av ditt inlägg gör mig väldigt förbryllad.. Menar du att du saknar resterande medel eller att du vill vara på rätt sida om lagen när du tar ditt liv?

Oavsett svar, hoppas jag att du börjar må bättre och är glad för att din plan misslyckades.
Citera
2017-04-16, 21:18
  #4372
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Om du inte är van vid opiater eller opioider och du ämnar att inta metadonet oralt är risken stor att du kräks.
Men lär man inte få andningsstillestånd innan man spyr? Jag tänker att andningsstilleståndet händer ganska snabbt..
Hur fan ska man ta livet av sig då.. Det är många i tråden som har rekommenderat metadon+benso.
Citera
2017-04-21, 16:09
  #4373
Medlem
zammas avatar
2st 80mg oxycontin och ett gäng ksalol. Räcker Det?
Citera
2017-04-22, 23:24
  #4374
Medlem
Hur många oxy krävs det för att ta livet av sig?

Det är det enda som jag har tillgängligt just nu och jag hinner inte fixa annat. Vill inte vakna upp med några men för resten av mitt pinsamma liv.

Tacksam för snabbt svar.
Citera
2017-04-23, 15:29
  #4375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30minuter
Hur många oxy krävs det för att ta livet av sig?

Det är det enda som jag har tillgängligt just nu och jag hinner inte fixa annat. Vill inte vakna upp med några men för resten av mitt pinsamma liv.

Tacksam för snabbt svar.
Det är väldigt svårt att säga, folk kan överleva stora doser så det är inget säkert sätt. Oftast när folk dör av opiater så är det en mix av droger eller att de t.ex. kvävts i sina spyor.
Citera
2017-04-27, 12:06
  #4376
Medlem
MeLikeBenzos avatar
En boll h, 20 ikto, döden?
Citera
2017-05-03, 16:08
  #4377
Medlem
300 mg Propavan + 25mg Theralen räcker räcker det som dödlig dos? Väger 50 kilo
Citera
2017-05-03, 17:02
  #4378
Medlem
szabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikloz
300 mg Propavan + 25mg Theralen räcker räcker det som dödlig dos? Väger 50 kilo
Nej, propavan och theralen är usla när det kommer till att försöka avsluta sitt liv. Du kommer bara bli väldigt, väldigt trött.
Citera
2017-05-04, 22:19
  #4379
Medlem
Centralstimulantias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
2st 80mg oxycontin och ett gäng ksalol. Räcker Det?
Nej för en säker död behövs 400mg oxy, 10 mg ksalol och minsy 1 liter vodka
Citera
2017-05-05, 02:41
  #4380
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av szabo
Nej, propavan och theralen är usla när det kommer till att försöka avsluta sitt liv. Du kommer bara bli väldigt, väldigt trött.
Med myrkrypningar från helvetet. Fy fan för den skiten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback