Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-03-22, 08:44
  #1
Medlem
King_Jawas avatar
hallo alla!

Jag ska sätta upp en server och åka iväg på semester ett tag ..
windows har ju den funktionen som ja tillfälltigt stängt av ,att windows stänger hårddiskarna efter specifikt anged tid.
Jag har satt den på "Stäng ALDRIG av hårddiskarna".
jag tänkte ha det inställt på den här inställningen ,sätta påservern och släcka skärmen sen åka
Tror ni detta kommer gå bra utan några fel sen när jag kommer hem?
Citera
2004-03-22, 08:49
  #2
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jodå - det är så de flesta servrar fungerar. Om du inte har ovanligt varmt i ditt rum, förstås.
Citera
2004-03-22, 08:53
  #3
Medlem
det beror ju lite på vilken sorts disk du har. vissa haverera om dom får stå igång mer än nått dygn i sträck
Citera
2004-03-22, 09:41
  #4
Medlem
unix_cores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davve
det beror ju lite på vilken sorts disk du har. vissa haverera om dom får stå igång mer än nått dygn i sträck
Skulle det vara så illa har man nog laglig rätt att strypa tillverkaren
Citera
2004-03-22, 10:00
  #5
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davve
det beror ju lite på vilken sorts disk du har. vissa haverera om dom får stå igång mer än nått dygn i sträck
Jo, om "några" dygn är mellan 730 och 1095, det är mellan denna tid jag brukar få byta bl.a. IBMs IDE-diskar efter snurrat dynet runt. Annars har de hållt den första tiden.
Citera
2004-03-22, 17:36
  #6
Medlem
TWATEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Jo, om "några" dygn är mellan 730 och 1095, det är mellan denna tid jag brukar få byta bl.a. IBMs IDE-diskar efter snurrat dynet runt. Annars har de hållt den första tiden.

IBMdiskar ja, dom e de ritkigt mycke problem med. Desutom räcker (iaf förut) garantin bara de första 300 timmarna.
Mina diskar har rullat dygnet runt i 2½ år nu.
Funkar finfint..=)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback