Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-12, 22:23
  #13
Medlem
Många upplever sin Magic Mouse som långsam. Jag har en haft en i några veckor nu och tycker inte den är så långsam som alla säger.

I stort är jag väldigt nöjd med den. Det enda som jag har upplevt jobbigt är när jag ska höger klicka, man måste rätt långt ut till höger, nästan mer än vad som är bekvämt och att man scrollar lite för lätt. Kan bli lite jobbigt om man spelar t.ex. Dragon Age, man zoomar ut/in i tid och otid.

Om man bortser från att det kanske inte är den bästa spelmusen enligt mig så är den fantastisk. Det är väldigt skönt att man kan scrolla runt över hela sidan med ett finger och kan med två fingrar gå till förgående/nästa sida på safari. Använder just nu bara Apples inställningar men ska snarast testa med MagicPrefs.
Citera
2010-04-13, 00:27
  #14
Medlem
Purrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Vilken skillnad tycker ni att magic prefs egentligen gör? Räcker det inte med de inställningar som finns i systeminställningar? Motivera varför jag borde använda magic prefs..

Tacksam för svar..

Jag använder det för att öka hastigheten/känsligheten när man rör musen, samt för att kunna göra ett "musklick 3", dvs klicka med scrollen.
Citera
2010-04-14, 08:42
  #15
Medlem
SinXs avatar
Tack för alla svar!

Har nu jobbat med musen i några dagar och den fungerar mycket bra. Tillhör du den skaran som inte absolut måste ha en mus som går überfort är Magic Mouse faktiskt en bra produkt. Har inga problem med att rekommendera Magic mouse till den som är ute efter en ny mus.
Citera
2010-04-14, 22:35
  #16
Medlem
Den är väl kanske inget under av ergonomi men jag är nöjd med den. Multitouchen när man går framåt och bakåt i tex. webläsaren kunde varit bättre men annars tycker jag touchfunktionen är över förväntan. Jag jobbar mycket i logic och att kunna scrolla åt sidan är helt briljant. Att slippa sladden är också väldigt skönt även om man får byta batterier ibland. Det skulle gått att ladda den på nåt sätt. En knapp till för tummen hade inte suttit fel heller. Precisionen har jag lite problem med, men jag kan inte svara på om det beror på musen eller om det är accelerationen i OS X som jag inte vant mig vid än.

Man kan väl säga så här: Det hade kunna varit en fruktansvärt häftig mus om ergonomin varit bättre och den haft lite fler funktioner/knappar.

+Touch
+Kunna scrolla båda i X och Y led på ett enkelt sätt
+Bluetooth (sladdlös)
+Snygg

-Ergonomi
-Precision
-Lite få knappar
-Multitouchen kunde varit vassare.
Citera
2010-04-15, 12:15
  #17
Medlem
Federaligators avatar
Har lite problem med precisionen när man högerklickar, brukar ofta bli ett vanligt vänsterklick av någon anledning, någon som har samma problem? :<
Citera
2010-04-16, 12:10
  #18
Medlem
migraives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Federaligator
Har lite problem med precisionen när man högerklickar, brukar ofta bli ett vanligt vänsterklick av någon anledning, någon som har samma problem? :<
Så länge jag ser till att enbart ha ett finger på högerklick går det fint, har man fler fingrar vilande på musen blir det alltid vänsterklick, kanske är det detta som spökar?
Citera
2010-06-21, 16:13
  #19
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Kan man få ett snabbt svar av nån?

Hur fungerar den att använda i sängen/på vitt lakan??
Citera
2010-06-29, 01:14
  #20
Medlem
Bra utvärdering ts. Tycker dock pekplattan (macbook pro) funkar så bra att mus inte behövs alls. Multitouch, gott om plats etc.
Citera
2010-08-07, 22:58
  #21
Medlem
BONDOCK-SAINTSs avatar
på en vanlig pc-mus med "skrollhjul" så kan man klicka/trycka ned denna och sedan föra musen uppåt eller nedåt så rullar texten i den fart man önskar. Läser du en text fort eller ska skumläsa så flyttar du bara musen lite mera nedåt mot dig och texten rullar fortare. Man kan t o m släppa händerna och pilla sig i naveln och peta sig i näsan samtidigt. När man vill avsluta detta så trycker man på "skrollhjulet" igen eller högerklickar. Men om jag fattat saken rätt så kan man inte göra detta på en magic mouse utan måste hela tiden skrolla med fingret över musen och blir då jobbigt vid en större text samtidigt som det kanske inte blir ett lagom flyt i textrullningen.
Kan man lägga in ett program så att man kanske kan klicka på något och funktionen startar?
Notering; är inte Apples mus lite väl tung eller vad tycker ni? Hur blir detta om man spelar t ex spel?
Vad är för övrigt Magic Prefs?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback