Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-11, 22:05
  #1
Medlem
hej!

detta är mitt första inlägg... aja
(jag har sett andra frågor som är nästa likadana, men ingen jag kan se ut ifrån mitt perspektiv.)

Jag ska göra ett projekt arbete i skolan, den ska vara inlämnad sista veckan.(sedan blir det studenten och jag kommer aldrig mer få se varken lärare eller klasskamrater)

Då tänkte jag starta ett rätt så seriöst parti, som bara har en fråga att svara på: cannabis. Jag ska vissa att staten kan tjäna mycket pengar samtidigt som det skapar fler arbetsplatser.

Jag har kollat upp vad som behövs för att skapa ett parti som man kan rösta på. Men tyvärr är det för sent för att försöka fixa in mitt parti så att man kan rösta på den år 2010.

Hur som helt, min diskussions fråga är:
Jag tänkte söka vidare till universitetet (kommer att jobba inom banken eller i en advokatbyrå). Då undrar jag om man verkligen kan starta ett parti som visar endast cannabis, utan att få svårigheter med att få ett arbete inom banken eller advokatbyrån.
Jag har röka på i ca: 2år, jag brukar "softa" varannan vecka. Så jag är orolig att de kommer testa mitt piss...
Tror ni att jag kan få ett bra betyg, eller kommer lärarna bara höra cannabis och ge mig IG?

Skulle vara bra om ni besvarade min fråga så snabbt som möjligt!

Tack på förhand
__________________
Senast redigerad av Rabbitch 2010-04-11 kl. 22:11.
Citera
2010-04-11, 22:16
  #2
Medlem
balys avatar
Är inte så värst smart att säga att du röker på varannan vecka och sedan att grunda ett parti, inte spec svårt att lista ut vem du är då
__________________
Senast redigerad av baly 2010-04-11 kl. 22:20.
Citera
2010-04-11, 22:18
  #3
Medlem
men om jag lyckas så spelar det inge roll om man vet att jag HAR gjort det... då är det bara att ta en paus och dricka myk vatten tills mitt blod är ren, sedan är det bara att blå neka allt.

sedan är detta en hypotetisk fråga, så jag har inte börjat med något. är bara att göra något annat om allt skiter sig
__________________
Senast redigerad av Rabbitch 2010-04-11 kl. 22:23.
Citera
2010-04-11, 22:38
  #4
Medlem
MrEpics avatar
Så länge du utför din uppgift på ett tillfredsställande sätt, så torde inte dina drogliberala värderingar sätta dig i någon knipa. Dock är det väl så att en enda fråga är alldeles för tunt att utgöra basen för ett helt partiprogram. Lägg in lite fler punkter så verkar du förhoppningsvis något seriösare, och får därmed bättre betyg.
Citera
2010-04-12, 00:48
  #5
Medlem
FallenMasters avatar
Ett tips skulle också vara att korrekturläsa sina texter bättre så att man inte ger intrycket "j***a pundare".
Citera
2010-04-12, 01:34
  #6
Medlem
Drop-Bs avatar
Jag måste tyvärr meddela dig TS att du framstår verkligen som en pundare med tanke på ditt skriftspråk...

Jag får känslan av att du är ute efter att starta ett parti liknande DNC i Norge?
Citera
2010-04-12, 01:42
  #7
Medlem
Procrastinators avatar
Ska du välja ämne till ditt projektarbete i april? Troll.
Citera
2010-04-12, 02:05
  #8
Medlem
Colonials avatar
Vänta tills du blir lite äldre och fundera lite mer först. Visst, det lät som en rätt god ide och det skulle möjligtvis kunna lyckas MEN du har inte den kompetens och erfarenhet som krävs för att kunna klara av det. Gå med i ett ungdomsparti eller nåt först.

Sen ska man akta sig för att sätta sitt namn på åsikter i ung ålder då du kommer tvingas försvara det resten av livet. Du kan vara tvärsäker på att cannabis är rätt nu men tro mig, du kan ha en helt annan åsikt i framtiden.
Citera
2010-04-12, 02:29
  #9
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbitch
Då tänkte jag starta ett rätt så seriöst parti, som bara har en fråga att svara på: cannabis.
Ja det låter mycket seriöst...

Sluta rök och den där skitdrogen samt klipp dig, skaffa dig ett jobb, lär dig stava och sluta trolla.
Citera
2010-04-12, 12:56
  #10
Medlem
ahhahaha ok, ska nog inte inte starta ett parti:P
Sorry för min stavning(till alla besserwisser), var lite onykter.

Tack till MrEpic och Colonial. Ni har gett mig bra tips
__________________
Senast redigerad av Rabbitch 2010-04-12 kl. 13:09.
Citera
2010-04-12, 13:44
  #11
Medlem
Vetemjölners avatar
Ingen kommer att rösta på ett parti som bara har cannabis som ämne. Det du borde göra är att sätta dig in i hur det har fungerat i Holland, och lobba för ett liknande system. Men att starta ett helt nytt parti verkar dödfött. Dessutom är du för ung, om ett par år kommer du garanterat inte ha samma passion för drogen.
Citera
2010-04-12, 19:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbitch
Hur som helt, min diskussions fråga är:
Jag tänkte söka vidare till universitetet (kommer att jobba inom banken eller i en advokatbyrå). Då undrar jag om man verkligen kan starta ett parti som visar endast cannabis, utan att få svårigheter med att få ett arbete inom banken eller advokatbyrån.
Jag har röka på i ca: 2år, jag brukar "softa" varannan vecka. Så jag är orolig att de kommer testa mitt piss...
Tror ni att jag kan få ett bra betyg, eller kommer lärarna bara höra cannabis och ge mig IG?

Skulle vara bra om ni besvarade min fråga så snabbt som möjligt!

Tack på förhand

- Nu ligger det en juristutbildning på 4,5 år mellan din student och ditt eventuella arbete "i advokatbyrån". Jag skulle nog i första hand sluta röka och försöka bättra på min formuleringsförmåga i skrift om jag var som du.

Men nej, såvida du inte framstår som en total pundare tror jag inte dina framtida arbetsgivare kommer att kolla upp vad du gjorde i projektarbete.
__________________
Senast redigerad av mästerkatten 2010-04-12 kl. 19:43.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback