Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-04-30, 17:57
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Fick också en del välkomst sms men de hade inga svenska bokstäver, har du testat att skicka sms och fick du åäö då?
Tänkte testa men har inte fyllt på kortet och skickade in registreringsblanketten för SIM men har inte fått de 15kr trots att jag också registrerat mig på hemsidan ...frågade chatten hur jag skall göra för att flytta över mitt nr. eftersom man inte kan välja min operatör (Vimla) bland nuvarande operatör men en massa andra finns, även de som inte har varit aktiva på många år t.ex Djuice och Tango men får maila formuläret tillsammans med mitt ID tydligen.

Jag skickade ett SMS från en annan operatör till Lycamobile numret och då fungerade ÅÄÖ. Jag har inte heller tankat SIM-kortet, så har inte kunnat testa svenska tecken genom att skicka SMS från Lycamobile abonnemanget.
Citera
2021-04-30, 23:33
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Fick också en del välkomst sms men de hade inga svenska bokstäver, har du testat att skicka sms och fick du åäö då?

Jag tankade precis Lycamobile numret och det går bra att använda svenska bokstäver i SMS.

Jag kan säga att det var något besvärligt att betala på hemsidan. Det räckte inte med att systemet hämtade alla adressuppgifter från min profil på hemsidan, man var tvungen att bläddra sig fram i deras system där alla gatunamn är osynliga. Sedan när man väl har hittat rätt i listan, då var man plötsligt tvungen att fylla i en fastighetsbeteckning/lägenhetsnummer.


1. För att få ett SIM-kort hos Lycamobile, då ska man fylla i sina uppgifter i ett formulär och sedan bläddra efter en osynlig gatuadress. Minsta lilla fel i någon uppgift och man får börja om från början.

2. Samma procedur för att registrera SIM-kortet, förutom att det inte går att registrera på hemsidan. Du måste hämta deras app och fylla i den i telefonen. En av de obligatoriska uppgifterna är ett annat telefonnummer, så om du inte redan har ett annat telefonnummer, så är du rökt och kan inte slutföra registreringen.

3. Samma procedur vid tankning av SIM-kortet, du måste bläddra igenom en lista med osynliga gatunamn för att kunna slutföra betalningen. Det räcker inte med att alla uppgifter redan har hämtats från din profil på deras hemsida. Utöver detta, så är det ett krav att fylla i en fastighetsbeteckning/lägenhetsnummer.

Jag lovar att 99 % redan har kastat in handduken långt innan dess att det är dags att tanka kortet.
Citera
2021-05-01, 14:39
  #27
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Jag lovar att 99 % redan har kastat in handduken långt innan dess att det är dags att tanka kortet.
Ser framför mig alla frustrerade som har gett recensioner för appen om att de inte lyckas fylla på saldot ...undra om det funkar bättre i webbläsaren Edge eftersom vissa sidor med dålig / äldre kodning gör det.
Bra att sms är okej, skriv gärna om du testar surfen också.

Erbjudandet med 1år för 401kr står fortfarande trots att det gick ut igår men kanske ser annorlunda ut efter helgen
Citera
2021-05-01, 16:16
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ser framför mig alla frustrerade som har gett recensioner för appen om att de inte lyckas fylla på saldot ...undra om det funkar bättre i webbläsaren Edge eftersom vissa sidor med dålig / äldre kodning gör det.
Bra att sms är okej, skriv gärna om du testar surfen också.

Erbjudandet med 1år för 401kr står fortfarande trots att det gick ut igår men kanske ser annorlunda ut efter helgen

Jag roade mig också med att läsa diverse omdömen på nätet. Det måste vara idioter som har sytt ihop deras system. Av vilken anledning ska man behöva bläddra fram sin egen adress igen när den redan är ifylld i beställningsformuläret?

Sedan att samtliga adresser enbart består av postnummer och ortnamn typ "111 11 Stockholm, Stockholm" är något idiotiskt. När man väl råkar hitta sin egen adress, så fyller den i uppgifterna i formuläret, men i helt fel ordning så att man ändå måste redigera allt.

Jag testade först vilken som helst av ortnamnen i listan, men då fick jag alltid felmeddelandet "Invalid Subscriber". Tydligen är det någon form av verifiering i adressen. Det räcker uppenbarligen inte att välja vilket som helst i listan och sedan redigera i formuläret.

Troligtvis är det gatunamnet som måste stämma, men namnet dyker bara upp efteråt. Om listan är lång, så får man testa sig fram tills det blir rätt. De flesta kastar nog in handduken i det här läget.

Jag testade min gamla adress och där uppstod inte problemet. Det är uppenbarligen min nuvarande adress som är problemet.
Citera
2021-05-01, 20:56
  #29
Medlem
bog11s avatar
Jag har, på mer eller mindre skoj, försök registrera, logga in, tanka och använda ett Lycamobile SIM-kort.

Jag tror inte att det är meningen att det ska gå. Det mesta jag gör får reaktionen "invalid" och det är jag absolut inte. Jag är fullt frisk.

Inget användbart resultat ännu, och det lär det väl inte bli heller.
Citera
2021-05-01, 21:26
  #30
Medlem
För mig var det ett rent helvete att beställa SIM-kort, registrera telefonnumret, samt att tanka abonnemanget. En bidragande orsak var att gatunamnen i mitt område inte syns i deras system. När jag bläddrade i systemet så listades samtliga adresser i mitt postnummerområde typ 111 11 Stockholm, Stockholm. Jag fick köra "trial and error" tills det fungerade. På min gamla adress så dök gatunamnen upp i systemet.
Citera
2021-05-02, 13:26
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Bra att sms är okej, skriv gärna om du testar surfen också.

Erbjudandet med 1år för 401kr står fortfarande trots att det gick ut igår men kanske ser annorlunda ut efter helgen

Jag testade hastigheten i går med en 3G telefon och resultatet blev ca. 7 Mbit/s. Med operatören Tre i samma mobiltelefon så blev resultatet 25 Mbit/s. Jag installerade en app i telefonen som pekade ut basstationen till Tre och den sitter på taket brevid min fastighet. Jag gick ut i morse för att kolla detta och det sitter faktiskt ett gäng mobilantenner på taket. Detta förklarar varför signalen från tre är utmärkt där jag bor. Appen pekade inte ut basstationen från Lycamobile, men jag misstänker att den befinner sig 1-2 km bort vid motorvägen.

Priset har inte ändrats i helgen. Jag misstänker att det där blir ordinarie pris.
__________________
Senast redigerad av Snullerux 2021-05-02 kl. 13:35.
Citera
2021-05-29, 14:44
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Bra att sms är okej, skriv gärna om du testar surfen också.

I dag brände jag all data på musikvideos och bredbandskollen. Jag körde en 6-7 timmar lång spellista med musik på Youtube som hade en varierande upplösning mellan 640x480-1920x1080.

Jag lyckades bara bränna ca. 3,5 GB på dessa musikvideos, så jag körde bredbandskollen runt 15 gånger tills datamängden tog slut mitt i sista mätningen. Jag befann mig inomhus och nästan alla mätningar låg runt 100 Mbit/s nedladdning och 25 Mbit/s uppladdning.

Jag använde en budget telefon som bara klarar LTE Cat-6, Cat-7 DL / Cat-13 UL. Nästa gång ska jag testa en dubbelt så snabb telefon.

Den förbrukade datamängden i telefonen visade 4,9 GB. Jag brände 100 MB data i en annan telefon, så den angivna datamängden stämmer.
Citera
2021-05-29, 18:50
  #33
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
I dag brände jag all data på musikvideos och bredbandskollen. Jag körde en 6-7 timmar lång spellista med musik på Youtube som hade en varierande upplösning mellan 640x480-1920x1080.

Jag lyckades bara bränna ca. 3,5 GB på dessa musikvideos, så jag körde bredbandskollen runt 15 gånger tills datamängden tog slut mitt i sista mätningen. Jag befann mig inomhus och nästan alla mätningar låg runt 100 Mbit/s nedladdning och 25 Mbit/s uppladdning.

Jag använde en budget telefon som bara klarar LTE Cat-6, Cat-7 DL / Cat-13 UL. Nästa gång ska jag testa en dubbelt så snabb telefon.

Den förbrukade datamängden i telefonen visade 4,9 GB. Jag brände 100 MB data i en annan telefon, så den angivna datamängden stämmer.
Då går det i princip lika fort som mitt bredband hemma och även snabbare i uppladdning så surfen kan man inte klaga på ...synd att de inte sköter annat så kundvänligt men det gör inte alltid andra operatörer heller, min nuvarande operatör (Vimla) skall ge 10kr rabatt/månad för andra man har tipsat men jag har bara fått rabatt för en person på senaste tiden och min mor står som inaktiv trots att hennes räkningar är betalda och abonnemanget fungerar.
Kundtjänsten säger att hon skall höra av sig dit istället för att bara fixa problemet och kolla vad som är fel

Får hoppas att allt kommer vara påfyllt för dig nästa månad.
Citera
2021-05-29, 19:28
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Då går det i princip lika fort som mitt bredband hemma och även snabbare i uppladdning så surfen kan man inte klaga på ...synd att de inte sköter annat så kundvänligt men det gör inte alltid andra operatörer heller, min nuvarande operatör (Vimla) skall ge 10kr rabatt/månad för andra man har tipsat men jag har bara fått rabatt för en person på senaste tiden och min mor står som inaktiv trots att hennes räkningar är betalda och abonnemanget fungerar.
Kundtjänsten säger att hon skall höra av sig dit istället för att bara fixa problemet och kolla vad som är fel

Får hoppas att allt kommer vara påfyllt för dig nästa månad.

Jag har aldrig haft någon kontakt med deras support, så det är svårt för mig att dra några slutsatser. Däremot har jag haft kontakt med svenska operatörer och de är inte heller så kundvänliga när de har schabblat med fakturor eller något annat som berör tjänsten.

Ja, det ska bli intressant att se vid midnatt om mitt konto fylls på med data.
Citera
2021-11-25, 15:00
  #35
Medlem
Är det någon som har nappat på Lycamobiles Black Friday erbjudande om 80 % rabatt i 6 månader?

30 GB data för 30:- per månad är rätt billigt. Min egen snikoperatör Tre tar 99:- för en enda extra GB.
Citera
2022-08-10, 11:19
  #36
Medlem
Mogaku-sans avatar
Är det strul med Lycamobile eller är det att rekommendera till min amerikanska flickvän?

Hon har ett Halebop kontantkort för att kunna använda här i Sverige och ett Telenor kontantkort för att kunna ge ut i jobbsammanhang. Tycker att hon ska kunna få vara ledig när hon är här på besök.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback