Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-11, 18:44
  #1
Medlem
TheSpacePopes avatar
Jag ville ta bort mina partitioner i Windows 7, och använde mig av "Computer Management" / "Disk Management"

Jag var helt säker att jag hade markerat rätt partition och hårddisk, men tydligen inte. Den tog bort fel och nu är jag rädd för att jag har förlorat 1tb data. Kan man göra detta ogjort? Hittar ingen Undo-knapp eller liknande, så jag är rätt skraj.

Själva datan försvinner väl inte förrän hårddisken har formaterat utrymmet? Eller? Det måste väl gå att få tilbaka datan?
Citera
2010-04-11, 18:46
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provar att återskapa denna partition med hjälp av detta verktyg -> http://www.partitionwizard.com/
Citera
2010-04-11, 18:50
  #3
Avstängd
http://www.piriform.com/recuva
Citera
2010-04-11, 18:57
  #4
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Provar att återskapa denna partition med hjälp av detta verktyg -> http://www.partitionwizard.com/

Tack, Partition Recovery Wizard är igång och scannar. Håller tummarna .
Citera
2010-04-11, 19:02
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Om jag inte missminner mig så hände detta även för mig på en dator. Jag fick tillbaka partitionen med hjälp av detta verktyg.
Citera
2010-04-11, 19:05
  #6
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Om jag inte missminner mig så hände detta även för mig på en dator. Jag fick tillbaka partitionen med hjälp av detta verktyg.

Man får fan panik när man insett vad det är man har gjort

Det verkar som att den är räddad. Men den kommer inte upp i "Computer" än. Jag vågar inte starta om datorn, tänk om den får för sig att formatera .

Har inte lust att göra ett dumt misstag nu. Vet du vad man ska göra?
Citera
2010-04-11, 19:07
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har programmet arbetat färdigt än?

Annars så låt den jobba på och jag misstänker att den frågar sedan om en omstart.
Citera
2010-04-11, 19:37
  #8
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har programmet arbetat färdigt än?

Annars så låt den jobba på och jag misstänker att den frågar sedan om en omstart.

Ja, jag ändrade från full scan till quick scan och den hittade partitionen på 1 sek. Aktiverade hårddisken/partitionen och startade om datorn. Det enda som hände var att jag fick "NTLDR saknas". Fick gå in och välja rätt hårddisk manuellt.

Hårddisken syns fortfarande inte, men det verkar som om datan är kvar.
Citera
2010-04-11, 19:48
  #9
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Filerna ligger kvar så länge du inte utför en formatering.

Har du startat om datorn?
Citera
2010-04-11, 19:51
  #10
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Filerna ligger kvar så länge du inte utför en formatering.

Har du startat om datorn?

Bra . Då slipper jag oroa mig över det iaf.

Japp. Ingen skillnad.
Citera
2010-04-11, 19:55
  #11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hm, aning skumt. Men går in på hemsidan igen och se om du finner något som passar in i din miljö med hjälp av supportvideos. Dessa finns under Support.
Citera
2010-04-11, 20:21
  #12
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hm, aning skumt. Men går in på hemsidan igen och se om du finner något som passar in i din miljö med hjälp av supportvideos. Dessa finns under Support.

Gjorde några småsaker hit och dit och startade om datorn. Har ingen aning om vad det var som löste det, det kanske bara var själva omstarten. Skitkul att man har 1000 torrenter som behöver kontrolleras .

Stort tack för hjälpen!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback