Citat:
Ursprungligen postat av EB
Jag tror det handlar om att intelligentare människor ständigt blir tvungna att anpassa sig till de dummas lägre nivå, just för att en anpassning åt motsatt håll är omöjlig. Att ständigt få leva i sin egen värld och inte behöva anpassa sig till någon annans tror jag kan göra livet både lättare och roligare.
Tror dock att vem som anpassar sig till vem i stor utsträckning avgörs av dominans något som i min uppfattning inte är beroende av intelligens.
Jag tror stor fysisk styrka i naturen är långt högre värderat än hög intelligens. Då en fysisk stark och mindre intelligent person kan lära sig samtliga redan förstådda utföranden, klarar sig i slagsmål, konditionsmässigt, utan föda etc betydligt längre. En intelligent persons fördel skulle vara listigare sätt att genomföra saker på, något som självklart är mycket värdefullt men dock något som den dumme med fysiska egenskaper lätt kan anamma!
Således är ett jävligt långt skott, att människan är en sammansättning av majoriteten dumma med fysiska fördelar tillsammans stundtals intelligenta som kan tillföra nya metoder och självklart allt däremellan.
Vem fan vet, bara ogenomtänkta spekulationer.