Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vad känner du till om Joniserat vatten?
Jag är bekant med avjoniserat vatten
11,35%
16 röster
Osäker om man kan dricka joniserat vatten
12,06%
17 röster
Aldrig hört talats om joniserat vatten
36,88%
52 röster
Lite kunskaper om joniserat vatten
21,99%
31 röster
Goda kunskaper om joniserat vatten
17,73%
25 röster
2010-05-21, 16:01
  #85
Medlem
Eliza CTs avatar
Helt kort då det är jobbigt med dina texter.
Med tanke på inlägg tidigare. Jag vet inte om det är mina smaklökar eller dina som är förstörda. Visst - kanske mina MEN varför är det inte dina? Är dom nyare?
I vilket fall som helst älskar jag mitt goda kranvatten, dricker gladligen ett par liter om dagen och skulle inte klara mej utan det.

Men givetvis är du nu van vid ditt vilket förklarar din åsikt (till en del, men jag är misstänksam som andra om avsikten med din tråd)
Som f.d. sjukvårdspersonal reagerar jag givetvis mot att rekommendera sjuka människor att lägga pengar och tro på detta.

Börja med friska. Så håll dej åtminstone till denna din egen tråd.
Faktum är att där jag fått sådant här vatten blev en i familjen svårt sjuk. I cancer.
Mvh
Citera
2010-05-21, 16:47
  #86
Medlem
Citat:
Faktum är att syra- och basbalansen ej lärs ut inom medicinska linjer så det är huvudsakligen därför många läkare ej har den kompetensen.

Det där var det dummaste jag har hört. Vi hade till med en bok med syra-bas balans som titel bland kurslitteraturen.
Citera
2010-05-21, 18:58
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Du avslöjar inte mycket där....
Inte för att jag tror du talar osanning, men hur vet du exakt att det var äkta joniserat basiskt vatten? Finns många produkter som talar om att det är eller blir till joniserat vattnet så jag är väldigt nyfiken på vad det var exakt som fick dig att tro det. Sen undrar jag hur länge du har brukat vattnet och vad du äter/dricker vid sidan om. För det duger inte att dricka ett glas sedan flera koppar kaffe eller flaskor med läsk och tro det ska göra mirakel på kort tid....
Så nej, det går tyvärr inte riktigt än att konstantera det inte fungerar

Ja det står väl på hemsidan någonstans. De länkar till ett antal artiklar som ska bevisa att det fungerar och så fanns det väl någon beskrivning över hur de tillverkade vattnet. Jaa, jag käkade väl som vanligt bara det att jag drack joniserat vatten istället för kranvatten. Klart jag drack läsk då och då under tiden men det borde väl vara ok så länge man inte överkonsumerar. Kort sagt tycker jag att min "studie" är mer bevis för att det inte fungerar än något du skrivit i hela den här tråden så tycker nog det lutar åt att joniserat vatten bara är båg.
Citera
2010-05-22, 10:49
  #88
Medlem
Parasights avatar
TS, när du startar en sådan här tråd är väl det minsta man begära att du faktiskt försöker bemöta motargument på ett vettigt sätt. Är du inte intresserad av debatt är det nog bättre att du köper en annons för din produkt i stället. I detta fall hade det varit ärligare.

Ska man tolka dig och ditt uppsåt välvilligt, så kanske du faktiskt tror på allt dravel du hasplar ur dig. Då är du som sagt grundlurad och en s.k. nyttig idiot, till stor skada för alla sjuka människor som tror på vad du säker och köper dina sannolikt verkningslösa produkter, kanske i stället för att söka vård där de kan få hjälp på riktigt.
Annars tillhör du det samhällets absoluta bottenskrap som medvetet vilseleder sjuka människor i syfte att tjäna pengar på sina verkningslösa produkter.

Oavsett vilket skulle jag inte ens pissa på dig om du brann.
Citera
2010-05-22, 10:56
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Eftersom vattnet hjälper till att bygga upp kroppens immunsystem genom att först ge cellerna den återfuktning och näring de behöver i en basisk miljö, kommer cellerna att återhämta sig vilket reducerar den autoimmuna sjukdomen. Ett regelbundet intag av det vattnet kan därför eliminera sjukdomen helt och hållet.

Kan du hänvisa till några källor som styrker detta? Alltså, forskning som bedrivits utan vinstsyfte?
Citera
2010-05-23, 15:48
  #90
Medlem
Siddans avatar
Oj oj så många hatiska personer som har hittat hit egentligen

swaydizzle:
Om du tycker att det jag skriver är tramsigare än det du skrev om slangar upp i röven så... ja visst, det är väl din uppfattning och borde väl bevisa lite hur seriös du är. Så du menar att du litar enbart på välförmögna forskare utan någon som helst vinssyfte? Intressant . Men av en konstig känsla (men ändå uppenbar) så skulle jag ändå inte tro på dig. Ingen källa i hela världen skulle få dig att tro att det finns ett hälsosammare dricksvatten än det som du redan dricker från din kran. Speciellt inte om man måste betala extra för det För det är emot din egna natur att tro något som så enkelt kan vara bättre.... eftersom det är någon som "tjänar" på det.
Tänk om du trodde detsamma om hälsosamma maträtter, då skulle du väl bara äta snabbmat hos Sibylla eller något

Eliza CT:
Nej, mina smaklökar är inte nyare, men de känner däremot olika bismaker mycket mer nu än tidigare.
Blir du inte tung i magen av att dricka flera liter kranvatten... ?
Vet du ens vad ditt kranvatten innehåller? Om du nu skulle veta om det så skulle du inte hålla ditt goda kranvatten lika kärt längre. Och du låter hellre sjuka människor lägga pengar på dyra läkarbesök bara för att få diagnosen okänd eller låta patienten tömma sin plånbok för att köpa dyra mediciner vilka inte kommer bota sjukdomen? Det enda som kommer verka är biverkningar.
Människor har underkastat sig helt till mediciner och underskattar kroppens egna läkande krafter. Ett sår på ytan kan läkas relativt enkelt och det kan symptomer som uppstår innuti kroppen likaså. Och det kommer aldrig hända så länge man tillför kroppen med skit och hindrar den för att funktionera optimalt.
Precis som haxel, frågar jag dig om det verkligen var joniserat vatten, och hur vet du det med säkerhet? För jag antar att du inte köpte det på flaska. Sen undrar jag hur länge drack din familjemedlem det vattnet?

jonisn99:
Jag gissar på att det var endast titeln du läste?

haxel90:
Fortfarande tillför du ingenting konkret om vad exat det var som du konsumerade?
Vad var det som enligt den sidan berättar hur vattnet joniseras?
Och vad fick du för att göra ditt vatten att bli joniserat?
För jag antar att det inte var färdigt joniserat basiskt vatten på flaska?
Och vad är det exakt som du blev besviken på som inte fungerade?
PMa länken om du är osäker.

Parasight
Starka intima anklagelser du spyr ut...Börjar misstänka av att du har genomlidit en tidigare traumatisk upplevelser då någon vattenförsäljare försökte dränka dig med sin vattendunk. Är det så här du vill disskutera kanske?
Om du ändå kunde sluta bete dig som en trotsig barnrumpa så kan jag läsa din kritik en aning lättare.
Vad är det ni inte fattar om att jag INTE inte är grundlurad?
Jag känner ju själv effekten och vet själv vad som har förbättrats. Och det inte bara på mig heller. Utan flera andra.
Men du har inga som helst erfarenheter om det vattnet så det är ju självklart att du ska tvinga andra att tycka samma som dig... och det är mycket farligare än om något. När en oerfaren säger till en erfaren vad som är bättre eller sämre.

Gingertea:
Ja, Jag skulle säkert kunna ge dig några källor som styrker på det. Men skulle det verkligen vara tillräckligt för att tillfredställa dig?
Även jag som en tidigare oerfaren förra året skulle ha svårt att lita på en källa där något så enkelt som specialvatten kan vara nyttigare än det jag redan kan köpa på flaska i ICA, skulle inte övertyga mig.
Råkar du lida av en autoimmun sjukdom? Ifall du nu tyvärr gör det så kan du fråga dig själv om mediciner som du kanske tar ens hjälper mot något?
Citera
2010-05-23, 16:45
  #91
Medlem
Dr Zlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Ja, Jag skulle säkert kunna ge dig några källor som styrker på det. Men skulle det verkligen vara tillräckligt för att tillfredställa dig?
Även jag som en tidigare oerfaren förra året skulle ha svårt att lita på en källa där något så enkelt som specialvatten kan vara nyttigare än det jag redan kan köpa på flaska i ICA, skulle inte övertyga mig.
Nu får det vara nog hörru. Presentera nu dina källor som styrker något av det du hävdar eller far och flyg!
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Råkar du lida av en autoimmun sjukdom? Ifall du nu tyvärr gör det så kan du fråga dig själv om mediciner som du kanske tar ens hjälper mot något?
Hur menar du här? Bevisar dålig effekt av "riktiga" läkemedel det joniserade vattnets hälsobringande verkan eller missförstår jag dig?

Siddan, titta nu tillbaka i tråden och försök plocka ut några av alla de frågor du fått, tänk igenom de otal motargument du fått och bemöt kritiken på ett moget sätt (= kritiskt granskade och vetenskapligt vederhäftiga källhänvisningar, undvik cirkelresonemang, anekdotisk bevisföring, vetenskapsfrämmande teorier och allmänt osmakliga beviskedjor). Som du säkert nu förstått ser vi alla dig som en veritabel foliehatt så visst har du en rejäl uppförsbacke men för min del är detta den sista chansen du får.
Citera
2010-05-23, 17:09
  #92
Medlem
Siddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Zlatan
Hur menar du här? Bevisar dålig effekt av "riktiga" läkemedel det joniserade vattnets hälsobringande verkan eller missförstår jag dig?
Hur länge fick du tänka för att komma på en sådan vriden tolkning?
Jag inväntar hans svar.

Syftet med denna tråden var egentligen en fråga gällande vad ni kände till om joniserat vatten. Sen kom det nötter som på en gång jämför det med bajs och till slut övergick tråden till att diskutera vad det är för att sedan måste bevisas att det är vad den påstås vara.

Fast jag är nyfiken. Min allra första rekomendation var att skriva vad ni känner till om joniserat vatten utan att göra en förundersökning på nätet innan eran första post...
Men nu undrar jag vilka som har letat runt på nätet och isåfall vad ni har hittat?
Hittar ni enbart försäljningssidor och inte ens några sidor med uttrag från kliniska undersökningar med källor?
__________________
Senast redigerad av Siddan 2010-05-23 kl. 17:32.
Citera
2010-05-23, 17:44
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
haxel90:
Fortfarande tillför du ingenting konkret om vad exat det var som du konsumerade?
Vad var det som enligt den sidan berättar hur vattnet joniseras?
Och vad fick du för att göra ditt vatten att bli joniserat?
För jag antar att det inte var färdigt joniserat basiskt vatten på flaska?
Och vad är det exakt som du blev besviken på som inte fungerade?
PMa länken om du är osäker.

Som sagt, du kommer bara säga att det är fel oavsett vad jag säger. Jag kommer inte med källor förrän du gör det.
Citera
2010-05-23, 20:06
  #94
Medlem
swaydizzles avatar
Många har gjort ett tappert försök i att argumentera emot idioten, men han fortsätter att påstå saker som att hans vatten kan bota autoimmuna sjukdomar - helt utan källhänvisningar. Denna envishet får mig till stor del att tro, att Siddan antingen har stora investeringar i vattnet eller att han faktiskt rentav renar vatten, häller det i flaskor och printar ut etiketter själv och därmed fungerar som producent i lurendrejeriet.

Allt vi gör är egentligen att hjälpa honom argumentera mot folk i riktiga världen. Även om vi inte blir lurade av skitsnacket, så kanske de blir det.

Jag vill uppmana alla att bojkotta tråden och låta den självdö.


Detta blir mitt sista inlägg i denna tråden. Jag kommer dock fortsättningsvis varna andra användare i andra trådar, om jag ser att han försöker med sitt skitsnack där.
Citera
2010-05-24, 09:57
  #95
Medlem
Siddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxel90
Som sagt, du kommer bara säga att det är fel oavsett vad jag säger. Jag kommer inte med källor förrän du gör det.
Som jag har nämnt tidigare så finns det faktiskt falska produkter på marknaden som använder samma beskrivning taget från joniserat vatten. Så jag hoppas att du förstår att det går inte att bara säga du har provat en och därmed utesluta att hela konceptet inte fungerar.
Det är så med alla produkter inom alla kategorier som ska göra samma sak men där kvalitén kan variera avsevärt.

swaydizzle:
Så bara för att jag ville diskutera om vattnet betyder det att jag även måste sälja det?
Det måste också betyda alla de råd du försöker ge till alla är egentligen försäljningssnack från din sida? Och de som rekomenderar att ta en medicin är samma medicin som de själva säljer?
Dina klena fördomar är bevis på hur arrogant du verkligen är så jag tackar att du lämnar tråden, då du inte har tillfört något vettigt ändå.

Min fråga från föregående post kvarstår
Citera
2010-05-24, 13:16
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Gingertea:
Ja, Jag skulle säkert kunna ge dig några källor som styrker på det. Men skulle det verkligen vara tillräckligt för att tillfredställa dig?
Även jag som en tidigare oerfaren förra året skulle ha svårt att lita på en källa där något så enkelt som specialvatten kan vara nyttigare än det jag redan kan köpa på flaska i ICA, skulle inte övertyga mig.
Råkar du lida av en autoimmun sjukdom? Ifall du nu tyvärr gör det så kan du fråga dig själv om mediciner som du kanske tar ens hjälper mot något?

Hur specialvatten ska kunna ersätta det min trasiga sköldkörtel inte längre kan producera förstår jag inte. Den medicin jag äter ersätter helt enkelt hormoner som är livsviktiga och som inte längre kan bildas i kroppen. Så ja, den medicin jag tar hjälper naturligtvis, men jag har svårt att tro att ett helt trasigt organ skulle kunna självläka. Nästa autoimmuna sjukdom jag lider av och mediciner jag därför tar tänker jag inte ens nämna, det är alltför komplext. Eftersom du konsekvent vägrar uppge källor till dina påståenden har du nu övertygat mig ännu mer om att du är en vanlig ohederlig kvacksalvare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback