Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-09, 13:08
Medlem
ManicDepressions avatar
Haj haj!

Jag färgade håret inatt till rött, från mitt mörkblonda hår. Är inte nöjd, utan vill bli blond igen. Går det att färga direkt från rött till blont?

Någon som har erfarenheter av detta?
Citera
2010-04-09, 13:19
Medlem
Gå till en salong
Citera
2010-04-09, 13:28
Medlem
WeckiSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Gå till en salong

+1
Citera
2010-04-09, 13:57
Medlem
ManicDepressions avatar
men fan, det kommer ju kosta skjortan.
Citera
2010-04-09, 14:45
Medlem
paraffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicDepression
men fan, det kommer ju kosta skjortan.
Ja.

Om du bleker hemma är risken stor att du får ett ojämnt färgat hår med 17 nyanser av orange. Om det händer måste du bleka flera gånger, vilket gör att du antingen måste stå ut med orange hår i några veckor/månader eller bleka sönder håret och riskera behöva klippa av allt.

Men hur just ditt hår reagerar går det inte att veta inte förrän du har provat. Du kanske har ärkehår som klarar allt, vem vet
Citera
2010-04-09, 21:18
Medlem
ManicDepressions avatar
mjo.. iförsig. färgen är en toning, som just nu ser mer ut som orange än röd.
Citera
2010-04-10, 08:58
Medlem
jennyjanssons avatar
Citat:

Äh, du får köpa på dig
2 paket med Depend blondering, så ska du se att det röda
försvinner
Citera
2010-04-10, 13:39
Medlem
paraffins avatar
Citat:

Tja, då kanske det inte är hela världen om du blir ännu mer orange ett tag Toning är ju lättare att få ur, men det är de röda pigmenten som kan ställa till det. De vill ogärna släppa taget

Du kan ju testa att bleka hemma först och se hur det blir. Ett helt annat alternativ är att gå till frisören och be dem fixa till rödfärgen så den blir som du ville ha den från början. Det kan vara billigare än att bli blond igen.

Gör som du känner för och har råd med. Hår växer ut igen.
Citera
2010-04-10, 18:59
Medlem
secretobsessions avatar
Att mixtra med sådant hemma är ingen bra ide. Jag rekommenderar dig att gå till en salong och fixa till det. Bleker du håret hemma så blir du antagligen kycklinggul och kan bli fläckig.

Är det bara en toning så råder jag dig att tvätta håret många ggr med djuprengörande schampo. Det hjälper till att få bort mycket av överskottsfärgen.
Hade du din egen hårfärg innan du färgade det rött så kan chansen vara stor att du får tillbaka den ganska lätt hos en frisör.

ist för att bleka det så råder jag dig att köpa en toning UTAN röda pigment som är i ungefär samma ljushetsläge som du är nu och slänga i den. Du kommer få en mycket bättre färg och du slipper förstöra håret helt.
Citera
2010-09-29, 22:16
Medlem
Kendras avatar
Jag går och funderar på att färga håret rött.. tycker det är otroligt snyggt. Just nu är jag blond (slingad).. inte platinablond utan mer naturligt blond

Är det sant att det är svårare att återgå till blont hår om man färgar det rött, än vad det är om man skulle färgat det brunt? Är lite rädd att jag ska ångra mig efter ett tag... Kanske bäst att köra med toning först?
Citera
2010-09-29, 22:52
Medlem
WeaselPodowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendra
Jag går och funderar på att färga håret rött.. tycker det är otroligt snyggt. Just nu är jag blond (slingad).. inte platinablond utan mer naturligt blond

Är det sant att det är svårare att återgå till blont hår om man färgar det rött, än vad det är om man skulle färgat det brunt? Är lite rädd att jag ska ångra mig efter ett tag... Kanske bäst att köra med toning först?

Jag är också naturligt blond och undrar samma sak, har dock läst att om man som blondin ska färga håret brunt krävs det en rödpigmentering i alla fall för att resultatet inte ska bli ett grönt hårsvall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in