Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-09, 02:45
  #1
Medlem
Hej,
Skulle behöva lite hjälp med att sätta upp en ventrilo server på OpenBSD ifall det är möjligt.
uppskatar all hjälp
Citera
2010-04-09, 09:43
  #2
Medlem
nnncs avatar
Om du inte kan compilera koden i OpenBSD så testa binärerna för Free- eller NetBSD.

Återkom gärna med mer specade frågor.
Citera
2010-04-09, 15:02
  #3
Medlem
Saken är den att jag inte kan hitta några binarärer för annat än Windows och linux. hittar heller ingen source då Ventrilo inte är openSource såvitt jag vet...! tack för svar iallafall, hoppas på att någon kan hjälpa mig.
Citera
2010-04-10, 01:38
  #4
Medlem
McLembits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnteCc
Saken är den att jag inte kan hitta några binarärer för annat än Windows och linux. hittar heller ingen source då Ventrilo inte är openSource såvitt jag vet...! tack för svar iallafall, hoppas på att någon kan hjälpa mig.

http://www.ventrilo.com/dlprod.php?id=105 <- FreeBSD bins

http://www.ventrilo.com/dlprod.php?id=106 <- NetBSD bins

Skulle göra som förrförre talare att testa installera från dessa, skulle du stöta på patrull så kan du ju återkomma med felmeddelanden osv.
Citera
2010-04-22, 11:11
  #5
Medlem
Sunners avatar
Jag har kört både Ventrilo 2.1.2 och 3.0.x på OpenBSD, fast jag har kört med Linux-binärerna och Linux-emulering, har aldrig varit något problem.
För att slå på Linux-emulering så är det bara att uppdatera /etc/sysctl.conf
Leta reda på kern.emul.linux och sätt den till 1, boota om eller kör sysctl direkt för att det ska ta skruv, "sysctl kern.emul.linux=1".
Installera också fedora-base-paketet, det innehåller bl.a lite libbar som du behöver.
Sedan är det bara att tuta och köra.
Citera
2010-04-24, 09:59
  #6
Medlem
OKej, Tack så mycket för era svar. har nu fått det att fungera!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback