Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-04-11, 00:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brask
Snusar eller röker man vet man väl vad man vill ha och köper det?

Som vi vet brukar det dyka upp nya produkter inom tobaksvärlden med mellanrum, och får man således inte göra reklam eller visa produkterna i butiken så, hur går man till väga då?
Citera
2010-04-13, 13:50
Medlem
Brasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krullgurra
Är det ett problem att jag som rökare har möjlighet att få se vilket varuutbud som finns? Hur är det tänkt att jag ska kunna få reda på nylanserade märken om jag inte ens kan se dem i butiken?

Antar att företagen som lanserar en ny produkt gör reklam för den i något sammanhang och då får vi reda på det?
Citera
2010-04-13, 17:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brask
Antar att företagen som lanserar en ny produkt gör reklam för den i något sammanhang och då får vi reda på det?

I vilket slags sammanhang skulle det vara inom, för man får väl inte göra reklam för cigaretter och snus nuförtiden?
Citera
2010-04-13, 18:54
Medlem
Vad kommer sen? Exponeringsförbud mot alla (potentiellt) hälsofarliga varor?
Citera
2010-04-13, 22:53
Medlem
Gjorde en snabb sökning på nätet om exponeringsförbud och hittade ett faktablad från en handlarförening som är intressant.

http://www.svenskservicehandel.se/upload_dokuments/20091008_Rapportomsmugglingmedfram.pdf

Tydligen började fler röka i Canda efter att exponeringsförbudet infördes. Om siffrorna stämmer är hela idén ännu mer fnoskig än jag trodde.
Citera
2010-04-14, 01:50
Medlem
ujnes avatar
Jag bor i Norge och här infördes detta sedan 1a Januari om jag inte minns fel. Det är ingen större skillnad, förutom att det är fruktansvärt irriterande att behöva be kassapersonalen på vissa 7eleven om att öppna det fula gråa (övertejpade) kylskåpet med en ful "TOBAK SNUS & SIGARETTER" skylt, och sedan luta sig över disken för att se vad dom har för sorter. Om man får lust att prova nåt nytt eller så. Sen är ju inte norrmän direkt skillade inventerare heller då nåt alltid är slut...

Det är ett jävligt onödigt och Big Brother-igt förslag. Bortsett från att det är totalt dunderonödigt säger det även en hel del om hur fri våran "fria" värld har blivit.
Citera
2010-04-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Vad kommer sen? Exponeringsförbud mot alla (potentiellt) hälsofarliga varor?

Känns ju som nästa logiska steg. Stäng in godiset och läsken i gråa skåp.

Nej, men om detta ska införas på tobak borde samma sak införas på Systemet, men det lär inte inträffa i hycklar-Sverige 2010.
Citera
2010-04-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honco
Känns ju som nästa logiska steg. Stäng in godiset och läsken i gråa skåp.

Nej, men om detta ska införas på tobak borde samma sak införas på Systemet, men det lär inte inträffa i hycklar-Sverige 2010.
Ja! Och inför bepansrade ogenomskinliga dörrar på bageriskåpen, det KAN ju faktiskt finnas socker- och fetthaltiga bakverk där!

Jag börjar tröttna mer och mer på detta landet ärligt talat. Det fetstilta ordet i citatet av dig säger i princip allt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in