Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-07, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Hur ska fröken ha det? Mor eller bror?

Resterande trams om halsfett och dylikt bemödar jag mig inte ens att bemöta. Det faller på sin egen orimlighet.

/Micke

Dom bor på samma huslänga. Först mor, men hon sov. Sen bror, och vi plinga hos morsan igen så hon kom med hem till mig.
Citera
2010-07-07, 01:53
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Dom bor på samma huslänga. Först mor, men hon sov. Sen bror, och vi plinga hos morsan igen så hon kom med hem till mig.
Men i ditt första inlägg så skriver du inget om det här, utan att du gick DIREKT till din mor, sedan hem och väl hemma så kommer polisen och tar upp en anmälan. Märkligt...

Du ändrar på detaljerna hela tiden, så fort det visar sig att du inte ger trovärdiga uppgifter.

/Micke
Citera
2010-07-07, 01:55
Medlem
Citat:
De ser nästan identiska ut, det som skiljer är märkningen och brytskåran.

/Micke

Du ser ingen färgskillnad?
http://www.fass.se/LIF/content/table...19940211000032
http://www.fass.se/LIF/content/table...19860425000102

mylan har ljusrosa, Pfizer violett. kanske inte så lätt att se skillnad på de bilderna. Men när man har dem i näven jo.
Citera
2010-07-07, 01:58
Medlem
Citat:
Men i ditt första inlägg så skriver du inget om det här, utan att du gick DIREKT till din mor, sedan hem och väl hemma så kommer polisen och tar upp en anmälan. Märkligt...

Du ändrar på detaljerna hela tiden, så fort det visar sig att du inte ger trovärdiga uppgifter.

/Micke

Ja, jag sa ju att jag gick Direkt till mor, dock öppnade hon inte, så knackade hos brorsan som då också plingade och väckte henne.
Sen har jag väl inte sagt annat om att polisen kom och tog uppgifter? detta var nu 7 veckor sen. Jag försöker minnas så gott jag kan.
Citera
2010-07-07, 01:58
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Du ser ingen färgskillnad?
http://www.fass.se/LIF/content/table...19940211000032
http://www.fass.se/LIF/content/table...19860425000102

mylan har ljusrosa, Pfizer violett. kanske inte så lätt att se skillnad på de bilderna. Men när man har dem i näven jo.
Att det är en skillnad mellan 1mg och 0,5mg tabletterna, givetvis. Men inte mellan 0,5mg.

/Micke
Citera
2010-07-07, 02:03
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ja, jag sa ju att jag gick Direkt till mor, dock öppnade hon inte, så knackade hos brorsan som då också plingade och väckte henne.
Sen har jag väl inte sagt annat om att polisen kom och tog uppgifter? detta var nu 7 veckor sen. Jag försöker minnas så gott jag kan.
Sånt där glömmer man inte, studier har visat att våldtäktsoffer väldigt ofta förtrycker och har svårt att i detalj återge själva händelsen, men har förvånansvärt klara minnen vad gäller tiden direkt före och efter.

Jag kan återge vad jag gjorde dagen då Olof Palme dog, dagen då en kamrat blev mördad. Starka händelser har en förmåga att etsa fast minnen. Men lögner är ofta svåra att hålla i minnet, varför? För att det är fabricerade minnen och måste övas in, likt en läxa. Något som du uppenbarligen inte gjort.

/Micke
Citera
2010-07-07, 02:03
Medlem
Citat:
Att det är en skillnad mellan 1mg och 0,5mg tabletterna, givetvis. Men inte mellan 0,5mg.

/Micke

Nej, men hade ju först de violetta 1mg Pfizer, blev det billiagre med de babyrosa 0,5 mylan. Så dom skrev ut dem istället. så jag får ta två istället för en. Förstår du snart?
Citera
2010-07-07, 02:09
Medlem
Citat:
Sånt där glömmer man inte, studier har visat att våldtäktsoffer väldigt ofta förtrycker och har svårt att i detalj återge själva händelsen, men har förvånansvärt klara minnen vad gäller tiden direkt före och efter.

Jag kan återge vad jag gjorde dagen då Olof Palme dog, dagen då en kamrat blev mördad. Starka händelser har en förmåga att etsa fast minnen. Men lögner är ofta svåra att hålla i minnet, varför? För att det är fabricerade minnen och måste övas in, likt en läxa. Något som du uppenbarligen inte gjort.

/Micke

Jag vet inte vad jag gjorde den dagen, inte heller när utrikesministerns dog. Inte 11 september, inte tsunamin (jo, jag åt en big tasty).

men Jo, jag minns tiden före. Delar av våldtäckten, jag minns inte hur jag tog mig till spårvagnen, men att jag satt längst bak. Jag minns att jag gick till mor och bror, jag minns inte gångvägen hem. Sen är det svart en stund för mig. Sen står hela familjen runt min säng. Två kvinnliga poliser fotade, frågorna minns jag inte. Det var någon ambulansman i rummet med. Sen hörde jag grannen asgarva utanför (han har trakasserat mig för allt i veckor.) sen söp jag konstant 2 två veckor tills jag flyttade hit. Ja.
Citera
2010-07-07, 02:09
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Nej, men hade ju först de violetta 1mg Pfizer, blev det billiagre med de babyrosa 0,5 mylan. Så dom skrev ut dem istället. så jag får ta två istället för en. Förstår du snart?
Det är fortfarande inte billigare att använda 0,5mg Mylan än att använda 1mg pfizer. Är ungefärt dubbelt så dyrt, kan du sluta ljuga nu?

Citat:
Alprazolam Mylan 0,5mg
20 x 1 tablett(er) blister 60:50 Ja TL
100 tablett(er) burk 63:50 Ja TL

Xanor 1mg
20 styck blister 68:- Ja TL
100 styck blister 92:50 Ja TL

Dvs du får 100mg för 92:50 om du köper Xanor 1mg, men du får bara 50mg för 63:50 om du köper Mylan 0,5mg.

/Micke
Citera
2010-07-07, 02:11
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Jag vet inte vad jag gjorde den dagen, inte heller när utrikesministerns dog. Inte 11 september, inte tsunamin (jo, jag åt en big tasty).

men Jo, jag minns tiden före. Delar av våldtäckten, jag minns inte hur jag tog mig till spårvagnen, men att jag satt längst bak. Jag minns att jag gick till mor och bror, jag minns inte gångvägen hem. Sen är det svart en stund för mig. Sen står hela familjen runt min säng. Två kvinnliga poliser fotade, frågorna minns jag inte. Det var någon ambulansman i rummet med. Sen hörde jag grannen asgarva utanför (han har trakasserat mig för allt i veckor.) sen söp jag konstant 2 två veckor tills jag flyttade hit. Ja.
Citat:
två poliser kom, en kvinnlig som fota
Ja, vad ska man säga? Fler detaljer som du minns särskilt väl?

/Micke
Citera
2010-07-07, 02:17
Medlem
Citat:
Ja, vad ska man säga? Fler detaljer som du minns särskilt väl?

/Micke

hah, ja. där var två kvinnliga poliser på plats. Jag minns inte om det bara var den ena eller om dom hjälptes åt att fota, hålla nere tröjan och hålla mitt huvud i olika vinklar.
Citera
2010-07-07, 02:23
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
hah, ja. där var två kvinnliga poliser på plats. Jag minns inte om det bara var den ena eller om dom hjälptes åt att fota, hålla nere tröjan och hålla mitt huvud i olika vinklar.
Fotade? Är du säker på det? Fler detaljer som du kommer ihåg särskilt väl?

Citat:
Förhör och dokumentation

Polisen gör ett första förhör på platsen och dokumenterar eventuella personskador och materiella skador på video. Den som blivit utsatt har med vissa undantag rätt att själv bestämma om egna skador ska dokumenteras eller inte. Även kriminaltekniker kan kallas till platsen för att säkra bevis av olika slag.
Polisen.se

//Edit: Givetvis kan man ha använt en kamera, det är ju inte omöjligt.

/Micke
Senast redigerad av M.Skillt 2010-07-07 kl. 02:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in