Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Sånt där glömmer man inte, studier har visat att våldtäktsoffer väldigt ofta förtrycker och har svårt att i detalj återge själva händelsen, men har förvånansvärt klara minnen vad gäller tiden direkt före och efter.
Jag kan återge vad jag gjorde dagen då Olof Palme dog, dagen då en kamrat blev mördad. Starka händelser har en förmåga att etsa fast minnen. Men lögner är ofta svåra att hålla i minnet, varför? För att det är fabricerade minnen och måste övas in, likt en läxa. Något som du uppenbarligen inte gjort.
/Micke
Jag vet inte vad jag gjorde den dagen, inte heller när utrikesministerns dog. Inte 11 september, inte tsunamin (jo, jag åt en big tasty).
men Jo, jag minns tiden före. Delar av våldtäckten, jag minns inte hur jag tog mig till spårvagnen, men att jag satt längst bak. Jag minns att jag gick till mor och bror, jag minns inte gångvägen hem. Sen är det svart en stund för mig. Sen står hela familjen runt min säng. Två kvinnliga poliser fotade, frågorna minns jag inte. Det var någon ambulansman i rummet med. Sen hörde jag grannen asgarva utanför (han har trakasserat mig för allt i veckor.) sen söp jag konstant 2 två veckor tills jag flyttade hit. Ja.