2010-04-20, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanenprimat
http://oneinzero.me/?p=459
Texten "Kings lair" handlar lite om det jag snackat om här.

Definitioner (ordbok):
Realm of mind: allt som finns i realm of mind är realm of mind ord tänkaren och tanken är realm of mind.
Unthinkable thought: det vi inte kan ha eftersom varje observation medför separation (observation är obseveraren (tänkaren) och tanken). Det vi inte kan observera utifrån är verkligheten, universum, energimassarumtid. Vi beskriver den i våra koncept och ord och beskrivningar och såsom primatens medvetande gör: beskrivning är realm of mind i realm of mind.

Unthinkable thought / realm of mind är alltså två sidor av samma mynt som derivata (zooma in) och integral (zooma ut). Den ena är ett måste för den andra och vice versa. Verkligheten är sådan att den ger upphov till medvetanden som inte kan hålla verkligheten som annat än simpla koncept. Tänk denna t.ex:

Realm of mind kan i koncepten föreställa sig rumtidlöst rumlöst vacuumlöst ingenting: 0. Ingenting, inte ens rumtid. Det är lagret längst bort som är teoretisk dvs rom i rom. Nästa lager (utav 4) är rumtid, tomhet. Vacuum, de rymden är fylld av. Denna rym vi alla ockuperar. Denna rymd i vilken E=mc^2 överallt och i vilken en cirkels diameter inte kan vara 9 gånger radien. I vilken en cirkels omkrets inte kan vara 9 gånger diametern utan alltid är 3.1415... gånger diametern. Denna rymd är naturens ingenting. I detta ingenting allting som är nästa lager. Och i allting (energimassa) som kommer i storleksskalan från the large scale structure till galaxer till solsystem i galaxern till planeter till kroppar till celler till molekyler till atomer och kvarkar. Gravitation t.ex. fungerar olika på olika storleksskalor vilket tyder på att våra naturlagar är våra: vi befinner oss i mitten av storleksskalan. Vi kan zooma ut och zooma in. Vi kan zooma ut ungefär lika mycket som vi kan zooma in. Vi kan inte zooma ut mer, vi har nått kunskapens tak i kosmologin. I kvantfysiken kanske vi nått kunskapens golv. Men det betyder inte att det inte skulle finnas ännu större och mindre struktur, kanske kan man zooma in oändligt mycket som i matematikens värld. Som en fraktal i vilken någonstans det måste finnas en kropp på en sphär i en galax med de lagar vi finner som tillåter liv. Liv är nästa lager, detta självutnämnda liv evolverad genom att de mest överlevande i varje generation överlever, detta självutnämnda jag som är och har alltid varit cellmaskiner som parar sig, äter, överlever. Ett medvetande, en primats medvetande, en realm of mind som är jag. Rom är det lager i vilken vi kan dela upp verkligheten i 4 lager: rom i energimassa, energimassa i rumtid och rumtid är någonting om vi jämför det med sant ingenting bara möjligt i rom. Alltså innebär roms existens i energimassa en motsvarande men i motsatt riktning parallel som är att rom kan tänka sig rumtidlöst ingenting: 0.

Dessa 4 lager, som rom i rom, all beskrivning är rom. Allt som finns i rom är rom. Primatens medvetande beskrivandes universum, det den är del av.

Great way of not answering anything, yet again...
Citera
2010-04-20, 17:59
Bannlyst
"Den otänkbara tanken" är "allting". Relationen är densamma mellan "substantiv" och "saken".

Premiss1: Verkligheten är singel, kategorilös, dellös, oobserverbar.
Premiss2: Jag existerar, jag tänker, ord finns, kategorier finns.
Därmed en otänkbar tanke för realm of mind i realm of mind och det "den otänkbara tanken" hänvisar till är utanför rom, inte tillgänglig för rom. Verkligheten är det som blir beskrivet, beskrivning finns i rom som rom. Men verkligheten finns som en som i sin åsikt både är dellös men eftersom den inte har kategorier är den samtidigt i oändligt många delar. Detta fenomen av stora motsatser ger upphov till en realm som bara kan ha det som finns i den. Ensamhet. Samtidigt beskriver alla sådana realms överallt i universum i vilken vi sett miljarder galaxer exakt samma sak och har möjligheten att se dessa galaxer i alla riktningar runtomkring dem: alla upplever samma sak, alla beskriver samma verklighet, alla beskrivningar är beskrivning av detsamma.

Vi har en måne, andra planeter kanske har en mycket större eller mindre stjärna, eller två stjärnor (två solar). Och ingen måne. Men de kan veta att månar är möjliga.

De skulle veta att de formats genom att i varje generation överlever de mest överlevande, survival of the fittest, natural selection, de mest överlevandes överlevnad. Simpla organismer föddes ur samma kemiska element som finns överallt i universum: 1 proton är en heliumatom, H. Det är mest sannolikt att livet skulle börja på samma sätt och evolvera genom att de mest överlevande överlever. Om det finns liv idag på andra planeter än på jorden, dvs om vi inte är ensamma som den enda planeten bland 100 miljarder stjärnor i vår galax och bland 100 miljarder galaxer. Om vi inte är de enda beskriver de andra, som evolverat såsom vi men kanske är ödlor eller formades av en annan historia men enligt samma formel evolverandes mot bättre beskrivningar eftersom det är en evolutionär fördel på vilken planet som helst. Alltså vet de att vi finns, vi vet att de finns. Vi är båda av samma material, samma universum, på en planet, samma naturlagar, E=mc^2 för oss båda, de kan inte heller tänka sig utanför universum förutom i felaktiga föreställningar. De kan heller inte uppleva någonting förutom dess realm of mind. Och innehåller samma beskrivningar som min realm of mind. Vi är med i det kosmiska brödraskapet, vi har rymdvarelsetelepati, vi är rymdvarelserna!
Citera
2010-04-21, 04:45
Bannlyst
Fakta i ordning

- jag exister, jag tänkte, tanke finns, jag finns, tänkaren och tanken finns. Eftersom om jag skulle bli lurad... se där, jag sa redan "jag".
- jag beskriver och låt mig kalla dessa ord och tänkaren och tanken och beskrivning och koncept och modeller och ritningar och etc etc etc "realm of mind". Varför det ordet? Fuck you.
- en av mina beskrivningar, jag som säger jag, säger E=mcc, dvs energi är massa och detta utnyttjas i kärnkraftverk. Rum och tid är sammanflätade, men fuck that shit.
- verkligheten, det allt är del av. Om det finns någonting som inte är denna realm såsom det högsta bergets topp, om verkligheten är det som blir beskrivet så är beskrivning realm of mind. Det som blir beskrivet i beskrivningar verkligheten.
- Verkligheten beskrivs med energimassa och rumtid i samma ekvation, verkligheten är en. Universum är en. Singel, inte delad itu. Fast ändå i miljarder bitar som atomer, varenda en av mina naglar har miljarder atomer. Ut zoomar vi och ser planeter, galaxen, galaxer, the large scale structure med samma antal galaxer i en låda av rum vars sidor är 300 miljoner ljusår var. En galax är 100 000 ljusår i diameter. 300 000 000 ljusår gånger 300 000 000 ljusår gånger 300 000 000 ljusår, en sådan låda innehåller lika många galaxer tagen i vilken plats som helst i hela synliga universum som är 13.3 miljarder ljusår sträcka åt alla håll sedd från mitten av en sphär.
Varje galax av atomer, detta är storleksskalan som vi kan zooma ut och in på. Derivera (titta närmare) och integrera (lägga ihop många små till en hel).
- det är denn verklighet av atomer som bildar stjärnor bildar solsystem som är en stjärna runt vilken planeter dras mot den eftersom massa dras mot massa, därav stjärnan där som ett kollapsat gasmoln för massa dras mot massa. Några planeter runt den, sammanlagt mindre än 1% av all massa i solsystemet och på en planet flytande vatten. Därav molekyler som bildar en form som ur omgivande molekyler samlar en form som av omgivande molekyler samlar en likadan form. Reproduktion. De mest överlevande överlever och de som överlevde reproducerar, självkopierar, assemblerar en kopia av sig själv med mutation för om mutation inte skett hade livit förblivit enkelt och alla planeter i alla galaxer vore fyllda med sånt. I varje generation överlever de som överlevde, de mest överlevande överlever därav mutation som leder till evolution. En sensor muterar ur molekyler som reagerar på ljus men det vet såklart inte sensorn, den träffas och en muskel aktiveras organismen simmandes uppåt i en hav på en planet i en galax. En sådan organism överlevde, reproducerade, muterade till en med två sensorer vars information flätades samman ty det är beskrivning av "ett". Ett större medvetande, en bättre beskrivare. En större hjärna evolverade genom att generation efter generation överlevde de mest överlevande. Fiskar blev till med tusentals sensorer i varje öga, en stor hjärna, reproducerandes överlevandes genom att krypa upp på land för att fånga den mat som finns där. Ett nytt habitat och jätteödlor blev till men dog 65 miljoner år sedan, däggdjur små överlevde och av deras avkomma överlevde de mest överlevande, klättrade i träd med fingrar som våra, ögon riktade rakt fram seendes en enda bild ur från två ögon vardera med miljoner sensorer. Ett större medvetande jagade i flock, sammarbetade, brydde sig om sina unga, skyddade sina barn, hade känslor och av de som överlevde överlevde de mest överlevande, klättrade ned från träden och överlevde genom att beskriva i språk. Det första ordet var inte "E=mcc" men dit skulle språk nå 200 000 år senare.

Kungar ritade streck i sanden i den platta ytan de inte visste var en sphär, dödade primater såsom dem själva, andra som sa "jag". Jag beskriver, jag observerar, jag ser med mina ögon och beskrivning jag får. Beskrivning såsom E=mcc, att energimassa och rumtid är i samma ekvation. Tänk om verkligheten är en och dellös och ett universum en verklighet! Det skulle betyda att min observation, min separation är min, skapad av mig. Jag observeraren, jag som säger "jag existerar och det vet jag för om jag skulle bli lurad... att bli lurad kräver ett jag, jag tänker, jag finns!". En realm av mind: en primats medvetande evolverad genom att molekyler samlats och evolverat generation efter generation genom de mest överlevandes överlevnad och här är jag: avkomman, barnet till mina föräldrar. Jag lever. Den nuvarande generationen i en lång historia överlevare på denna samma planet i samma rymd, men bara idag vet vi var vi är, vad vi är. Det tog 3.5 miljarder år, 2 miljarder år av sensorer, bara för 200 år sedan insåg Darwin att vi evolverat. Bara 20 år sedan såg Hubble-teleskopet att vi är bland galaxer. Bara igår hade vi ett andra världskrig där primater slaktade primater. En primats medvetande: realm of mind för vilken verkligheten är den otänkbara tanken, verkligheten är det som blir beskrivet. I primatmedvetandet, av primatmedvetandet. Realm of mind är tänkaren och tanken: primatens medvetande med beskrivning som förkarar för ett realm of mind finns! Det är primatens medvetande! En primat på en planet! Jag den nuvarande generationen i en lång evolution. En primats medvetande evolverad precis som en hjärna, evolverad med syn från miljoner sensorer. Alla pekandes mot "ett", det som blir beskrivet. Detta ett som är energimassa, ett enda ting. Energimassa i rumtid såsom E=mcc där cc är rumtid (sträcka/tid). Energimassa i rumtid. 1 i 0. Som sprack isär bildandes en storleksskala i vilken gravitation bl.a. fungerar olika på stor skala, därav kvantmekanik och därav galaxer gjorda av samma saker (atomer) som solsystemet men ändå är en galax en disk i vilken solsystem finns. 100 000 000 000 solsystem, stjärnor, i varje galax. Vi har sett 100 000 000 000 galaxer. De är energimassa, vi kan zooma ut och se hur de är utspridda jämnt lika många galaxer i en låda tagen varhelst. Varje galax gjord av stjärnor gjord av atomer. Galaxer gjorda av atomer, det är energimassa i rumtid. Den kommer i olika storleksskalor. Och på olika storlek fungerar det olika, vi befinner oss i storleken kroppar på planeten. Det var oundvikligt att i någon skala om storleksskalan är lika oändlig som decimalerna till pi, att någonstans skulle det vi ser finnas vilket ger upphov till liv. Det är vad energimassa 1 gör när det dyker upp i rumtid 0. Blir till beskrivning i realm of mind. En realm som innehåller beskrivning (allt som finns i rom är rom, rom=realm of mind) som förklarar och besvarar frågan: varför en realm? Det är primatens medvetande! En primat på en planet, evolverad! Den har föräldrar, de hade föräldrar! 3.5 miljarder år sedan fanns en reproducerande maskin, dess avkomma överlevde och dess överlevde och dess de överlevande överlevde generation efter generation med mutation i varje generation vilket innebar förändring, evolution. Ett medvetande blev till, mitt medvetande som ger upphov till min realm skapad under 3.5 miljarder år.

Av atomer som kom samman till en självkopierande form såsom atomer gör när de bildats i stjärnor som exploderat. Vi finner uranium i bergen som bara kan skapas i stjärnexplosioner, universum är gammalt! 13.3 miljarder år föddes den första atomen, 1 proton och 1 elektron i stora tre-dimensionella moln som kollapsade till the large scale structure, galaxer, stjärnor. Stjärnor sprängdes och atomer såsom kol (6 protoner i kärnan) slungades ut i rymden, massa dras mot massa, molnen kollapsade till en stjärna i mitten av en disk 99% av all massa i solsystemet och runt disken planeter. Jorden, vi här som det atomer gör när de är på en planet och atomer lyder naturens lagar och bildar en självkopierande form såsom atomer gör i flytande vatten. Därav oss här. För att helium (1 proton och 1 elektron) bildades för att bli stjärnor som skulle explodera. Detta för 13.3 miljarder år sedan. Innan dess fanns inga atomer, alla krafter var ett, energi oskilt från massa. Oändligt gult hett i oändlig rymd. Tänk dig en låda med gult i, lådan oändlig åt alla håll men jaga inte oändlighetens kant precis som du inte jagar det största numret genom att lägga till 1+1+1+1+1.... En låda deklarerad oändlig utanför vilken energimassa må drifta när den drifter isär åt alla håll såsom energimassa gör när den är het och tät och ett. Skapandes storleksskalan vi befinner oss i: vi kan zooma ut från vår kropp lika mycket som vi kan zooma in. Derivera och integera (zooma in/zooma ut) såsom medvetandet gör, såsom det evolverat att göra. Detta är en primats medvetande allt som finns i rom är rom. Allt för mig är jag, allt för dig du för jag kan anta att du finns eftersom om du inte skulle finnas skulle dessa ord förbli olästa. Du finns för dig, jag för mig. Primater på en planet, beskrivandes detsamma: miljarder galaxer med miljarder stjärnor i varje, överallt är E=mcc, överallt samma tomer, samma naturlagar, samma energimassa oändlig i oändlig rymd, rum.

Beskrivning som förklarar varför en realm finns, realm of mind för vilken verkligheten den är del av är otänkbar, dellös. E=mcc, jag tänker därför finns jag, två olika realms. En för mig och en otänkbar, den vi beskriver. Dellöshetens realm, den i vilken observerare ej finns separata. En otänkbar realm, en otänkbar tanke för mig, allt som finns i rom är rom. Dellöshet går inte att observera, observation kräver separation. Primatens medvetande, realm of mind, var inte menad att innehålla det den är del av: universum såsom den verkligen är.
Citera
2010-04-21, 04:46
Bannlyst
Dock beskrivning som förklarar varför en realm i vilken beskrivning är realm för realm av realm i realm. Primatens medvetande, en primat på en planet. Överlevare i de mest överlevandes överlevnad. Idag i länder för att okunskap råder, låt alla veta vad och var vi är! Låt alla beskriva hur en realm som jag blev! Varför ett jag, ett självutnämnt jag! En själ i en robot av celler med tillgång till vision samlad ur celler, sensorer. Primatens medvetande evolverat genom att den första beskrivaren, den ensensoriga organismen överlevde och muterade två sensorer, båda beskrev detsamma och den som överlevde var den med mest flest sensorer och en fabrik i vilken sensoren är en dörr som krockas in i. Nu kan fabriken förklara vad som finns utanför dörren: vågor, partiklar, strålar. Som energi, energi är massa. Det fabriken är del av är ett. Fabriken är medvetandet evolverad under 3.5 miljarder år. Ger upphov till realm of mind genom att fläta samman flera brev skickade från forskare som vaktar de stora dörrar som krockas in i utifrån, sensorer. Vad finns utanför? Låt mig ge dig beskrivning. För allt som finns i fabriken är fabrik, allt som finns i rom är rom. Aldrig dellöshet, o-observerbar dellöshet. En realm av oundviklig observation är denna: primatens medvetande som ger upphov till rom. Allt som finns i rom är rom i rom för rom är rom för rom i rom.......

Rom som beskrivning som förklarar varför rom finns.
Senast redigerad av amanenprimat 2010-04-21 kl. 05:15.
Citera
2010-04-21, 04:59
Medlem
Juntaneinens avatar
Jag tycker inte att texten är tillräckligt utförlig. Skulle du kunna skriva en lite längre och tydligare text?
Citera
2010-04-21, 05:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juntaneinen
Jag tycker inte att texten är tillräckligt utförlig. Skulle du kunna skriva en lite längre och tydligare text?
Yep, kolla på oneinzero.me, den är på engelska. Och lång som få... men den är nog värd det för den som inte känner till det som finns att veta
Citera
2010-04-21, 05:49
Medlem
Juntaneinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanenprimat
Yep, kolla på oneinzero.me, den är på engelska. Och lång som få... men den är nog värd det för den som inte känner till det som finns att veta

Men det hade varit bra att ha en på svenska också.
Citera
2010-04-21, 23:45
Bannlyst
Nu ska vi se, ska jag förklara varför förklaring finns? Jag hoppas ni vet varför vi är här, vad vi är, ingen kan tänka sig den otänkbara tanken därmed är jag realm of mind. Primatens maskinens medvetande. Hur ska jag gå vidare, men om du förstått detta hittills är det inte så svårt: vi har början

The beginning of life
Säg att atomer binder till molekyler som blir en form såsom en DNA-kedja som delas och blir två ur en. Båda reproducerar sig. .................

Massor med jävla varelser men hur många kan finnas i ett hav? några måste dö. Vilka dör? de som dör. De överlevande överlever, detta är de mest överlevandes överlevnad och de får barn, avkomma, reproducerar sig och dessa organismer lever och dör medan andra lever och reproducerar sig. Nu vad? En liten extra-tillägg på DNA-kedjan som gör ett protein som är av sådan form att organismen har en sensor som reagerar på ljus i vattnet.

Vad händer nu? En dörr har skapats! Vi är i fabriken! Vilken galen maskin, titta runt, all denna separation, vad är denna, vad är jag observeraren! Detta måste vara realm of mind! En dörr indeed, såsom det var 3 miljarder år sedan. En enda dörr och en muskel, inget jag såsom jag känner det bara en dörr och en muskel som en spak bredvid vilken en man står och drar i spaken när han får ett meddelande från sensorn som väntar på att dörren krockas in i utifrån. Muskeln sprattlar och organismen simmar uppåt. Dvs bara när sensorn reagerar, vad skulle vi se om vi satt utanför denna organism på en strand seendes denna lilla varelse som överlevt generation efter generation fram till nu, faktiskt. De finns kvar idag. Men någon av deras ungar muterade och det fanns ett medvetande med två dörrar, två spakar, sedan fler och fabriken visste inte vad den var. Mer medvetande växte blev till och snart blev information fådd från sensorerna mixad tillsammans med ljudinformation och känselinformation, smak, lukt, balanssinnet.... alla ger upplevelsen av att vara en primat på en planet. Med föräldrar som överlevde till att reproducera sig. Därav jag här med miljoner sensorer i varje öga.

Vi har början... 3.5 miljarder år med dinosaurier osv. Vi har slutet.

Varför atomer som en planet snurrandes runt en sol för att massa dras mot massa såsom min primat dras mot planeten. Varför oss primater här på en planet runt en stor stjärna, i en större galax, i ett större kluster, i ett större megakluster och jättestort. Vi har sett utåt från vårt lilla centrum seendes galaxer flygandes iväg åt alla håll som om en dag dessa var alla i en punkt. Ta en låda med sidorna 300 miljoner ljusår, en låda. Ta den varhelst i universum och samma antal galaxer finns i lådan oavsett var i denna sphär vars radie är 13.3 miljarder ljusår denna låda tas. 300 000 000 ljusår varje sida på en låda tagen i en sphär 13 300 000 000 ljusår i radie.

Vad ser galaxen vi ser längst bort, vi befinner oss på en galax seendes galaxer flyga isär åt alla håll såsom varenda annan galax gör. Den lär se oändligt många galaxer, galaxer vår galax inte ser eftersom när vi tittar långt bort ser vi gammalt ljus. Oändligt många galaxer åt alla håll i oändlig rumtid. Fast när vi talar om galaxer har vi zoomat in, zooma in ännu mer och kom till din kropp. Zooma ut, zooma in till atomer och vi kan zomma ut lika mycket som vi kan zooma in. Oändlig komplexitet såsom pi har oändligt många decimaler. Någonstans skulle det bli oändlig energimassa i rumtid i vilken vi skulle bli och uppleva detta, oändlighet, universum. Vars helhet vi inte kan observera eftersom observation kräver separation, en otänkbar tanke som är den som blir beskriven. Beskrivning i realm of mind, primatmedvetandet som har beskrivning om varför en sådan realm finns.

Det behövs ingen spiritualitet, bara oobserverbar oändlighet. Därav oss här. Primater på en planet.
Senast redigerad av amanenprimat 2010-04-22 kl. 00:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in