Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-06, 16:31
  #1
Medlem
Tjolahopp!
Om det passar sig så tänkte jag att man kunde ha en tråd för "ovanliga" piercings, med frågor om de lite mer udda placeringarna, vilka studios som gör vissa piercings osv.

Intresset för detta kom genom att jag börjar fundera mer och mer, även de runt omkring mig, hur piercing i ögonlocket fungerar? Om det kan bli skador av att bära en och hur det känns/kan tänkas kännas med mera. Nå?

Edit: Tvekade lite angående om det var för likt FAQ:en, men det får mods bestämma

Goderafton
Citera
2010-04-06, 18:58
  #2
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Jag har en dermal anchor vid kukroten, en bit upp på skaftet
Citera
2010-04-06, 22:17
  #3
Medlem
finns alla möjliga! jag har själv en hel del piercings, de flesta är dock ganska vanliga, förutom möjligtvis min earl. har dock planerat att göra en deep shaft apadravya, och den e riktigt ovanlig. vill även göra en ampallang, men den e lite vanligare. ska även göra en anti-eyebrow, inte helt ovanlig.
Citera
2010-04-06, 22:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag har en dermal anchor vid kukroten, en bit upp på skaftet

Intressant! Har den varit uppskattad så att säga?
Citera
2010-04-06, 22:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafari
finns alla möjliga! jag har själv en hel del piercings, de flesta är dock ganska vanliga, förutom möjligtvis min earl. har dock planerat att göra en deep shaft apadravya, och den e riktigt ovanlig. vill även göra en ampallang, men den e lite vanligare. ska även göra en anti-eyebrow, inte helt ovanlig.

Låter som bra planer! Ja earl är ju faktiskt inte så vanligt, har själv fixat en nyligen och man är inte en i mängden med den
Citera
2010-04-07, 11:10
  #6
Medlem
45x6s avatar
Vad räknas som en ovanlig piercing? En som är ovanlig bland de som inte är piercade men inte så ovanlig bland de som faktiskt har piercingar tydligen.

Hur långt tillbaka i tiden lever ni egentligen, sen när vart en Earl en ovanlig piercing igen? En enkel regel är att en piercing är inte ovanlig om den finns med på prislistan i diverse studios och det har Earlen gjort i bra många år.

En ovanlig piercing enligt mig är en sån som bara en handfull personer har som tex en Dolphin eller Akilles och inte en transverse lobe.
Citera
2010-04-07, 14:39
  #7
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deetteed
Intressant! Har den varit uppskattad så att säga?

Den har faktiskt varit vida uppskattad! En ganska bra ice-breaker på hemmafester osv...

Citat:
Ursprungligen postat av Deetteed
Låter som bra planer! Ja earl är ju faktiskt inte så vanligt, har själv fixat en nyligen och man är inte en i mängden med den

Earl har jag också... Man börjar se ut som en rejäl skrotnisse i nyllet
Citera
2010-04-07, 15:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Den har faktiskt varit vida uppskattad! En ganska bra ice-breaker på hemmafester osv...

Haha vad roligt


Ja nä vi kan dra gränsen där, det har du rätt i 45x6!

Är du aktiv Quid? Har för mig att du hade en Uvula

Edit: Uvula, för er som inte vet http://www.gothik.ws/images/piercing/piercing10.jpg
__________________
Senast redigerad av Deetteed 2010-04-07 kl. 15:25.
Citera
2010-04-07, 15:59
  #9
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deetteed
Är du aktiv Quid? Har för mig att du hade en Uvula

Edit: Uvula, för er som inte vet http://www.gothik.ws/images/piercing/piercing10.jpg

Han hade en tills han prövade att köra pulling med den.... Jag kan inte direkt rekommendera det.
Citera
2010-04-07, 16:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Han hade en tills han prövade att köra pulling med den.... Jag kan inte direkt rekommendera det.

Visstja, usch fyfan alltså

OT; Får man undra vart han håller hus?
Citera
2010-04-07, 18:32
  #11
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deetteed
Haha vad roligt


Ja nä vi kan dra gränsen där, det har du rätt i 45x6!

Är du aktiv Quid? Har för mig att du hade en Uvula

Edit: Uvula, för er som inte vet http://www.gothik.ws/images/piercing/piercing10.jpg

Sen kanske det hör till att jag inte är den som räds att slita fram ballen för vem som helst, det kanske är därför piercingen är lyckad
Sen så funkar ju alltid, om en tjej säger: "Gud vad många piercingar du har" - "Och jag har fler som du inte ser "(;"
Citera
2010-04-07, 21:33
  #12
Medlem
GaNgZtHaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deetteed
Haha vad roligt


Ja nä vi kan dra gränsen där, det har du rätt i 45x6!

Är du aktiv Quid? Har för mig att du hade en Uvula

Edit: Uvula, för er som inte vet http://www.gothik.ws/images/piercing/piercing10.jpg

Någon som har en aning om hur i HELVETE de går till när man gör en Uvula?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback