2010-04-06, 10:58
Bannlyst
Jag skulle vilja måla lite, men jag vet inte vilken teknik jag ska välja. Akvarell ger ett blaskigt intryck och akryl gillar jag inte heller. Olja är trevligt, men det är dyrt och ganska omständligt att arbeta med. Vad finns det för tekniker som jag skulle kunna använda mig av som är enkla och ger ett gott resultat.
Citera
2010-04-06, 12:26
Medlem
Bagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Jag skulle vilja måla lite, men jag vet inte vilken teknik jag ska välja. Akvarell ger ett blaskigt intryck och akryl gillar jag inte heller. Olja är trevligt, men det är dyrt och ganska omständligt att arbeta med. Vad finns det för tekniker som jag skulle kunna använda mig av som är enkla och ger ett gott resultat.

Meh...
Teckning? typ olika kol.
Kritor.
Pennor
Vad som helst. Det handlar inte om vad du har för material utan hur du använder materialet. Köp något bara och prova. Olja kan du vänta med kanske, om du inte har lite erfarenhet... Han kanske du bara blir lack. Men vad är det för fel på akvarell eller vanlig vattenfärg för den delen?
Citera
2010-04-06, 12:36
Medlem
Litet gult djurs avatar
Låter som en ritplatta till datorn är lösningen om allt handgripligt är lite krångligt.
Citera
2010-04-06, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bagaren
Meh...
Teckning? typ olika kol.
Kritor.
Pennor
Vad som helst. Det handlar inte om vad du har för material utan hur du använder materialet. Köp något bara och prova. Olja kan du vänta med kanske, om du inte har lite erfarenhet... Han kanske du bara blir lack. Men vad är det för fel på akvarell eller vanlig vattenfärg för den delen?

Ritar gör jag redan. Nu vill jag måla lite. Jag har provat på akvarell, akryl och olja, varav olja ger bäst resultat. Problemet med olja är att det är så bökigt att hålla på med.
Citera
2010-04-06, 12:59
Medlem
Bagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Ritar gör jag redan. Nu vill jag måla lite. Jag har provat på akvarell, akryl och olja, varav olja ger bäst resultat. Problemet med olja är att det är så bökigt att hålla på med.

AH ok ok
Jo olja är bökigt, men roligast. Jag tycker det är värt besväret. Men annars prova lite, försök måla med lite mer akvarell och så, du kanske hittar någon teknik och metod som är kul.. Som jag ser det måste upptäckte komma från sig själv, man kan inte "lära sig" vad som är roligast/ger bäst resultat...
Citera
2010-04-09, 01:00
Medlem
P102s avatar
Har du testat gouache? Typ täckande akvarell.
Citera
2010-04-09, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P102
Har du testat gouache? Typ täckande akvarell.

Låter som precis vad jag är ute efter. Tack för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in