Får man lägga upp en bild på en tjej som klär av sig till BH och trosor på en ftp? Hon hade cybersex med en kille och han tog print screen ca 20 gånger. Hon gjorde alltså detta med mening (att klä av sig). Tjejen går på skolan och hon har anmält mig pga jag la upp bilden på en ftp. Kan polisen göra mig nåt? Ge mig prick i registret, böta? Gärna bra svar, känner inte för att få försenat körkort eller bankrutt.
Killen som tog bilden har upphovsrätten till den. Har du tillstånd från honom kan inte polisen göra något. Hon har ju helt frivilligt gått med på att låta sig fotograferas. Hon kan inte påverka hur bilden används därefter.
Jag tog bort bilden på Söndags kvällen. Den va uppe i ca nån timme. Ingen har bevis på att sidan varit uppe. Alla har bara länken. På Söndags kvällen raderade jag ALLT på FTPn. Inget kvar, inga spår, FTP log raderad. Allting borta! På Måndagen så kom hon inte till skolan, gick rykte om polisanmälan. Jag tog bort bilden innan anmälan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!