2004-03-19, 16:30
Medlem
Får man lägga upp en bild på en tjej som klär av sig till BH och trosor på en ftp? Hon hade cybersex med en kille och han tog print screen ca 20 gånger. Hon gjorde alltså detta med mening (att klä av sig). Tjejen går på skolan och hon har anmält mig pga jag la upp bilden på en ftp. Kan polisen göra mig nåt? Ge mig prick i registret, böta? Gärna bra svar, känner inte för att få försenat körkort eller bankrutt.
Citera
2004-03-19, 16:56
Medlem
Carpe Diems avatar
Killen som tog bilden har upphovsrätten till den. Har du tillstånd från honom kan inte polisen göra något. Hon har ju helt frivilligt gått med på att låta sig fotograferas. Hon kan inte påverka hur bilden används därefter.
Citera
2004-03-19, 17:35
Medlem
pr00zaks avatar
Skulle killen tagit kort på henne utan hennes vetskap så är alltihop olagligt.

Har tjejen godkänt att killen tar kort så är ju killens fotoinnehav OK. Han har ju upphovsrätten som Carpe Diem säger.

Vad jag är tveksam på är om tjejen säger nåt liknande "Lova att inte visa bilderna för någon". Håller detta i rätten? Är inte säker på det.
Citera
2004-03-19, 19:59
Bannlyst
...
Citera
2004-03-19, 20:12
Medlem
Jag tog bort bilden på Söndags kvällen. Den va uppe i ca nån timme. Ingen har bevis på att sidan varit uppe. Alla har bara länken. På Söndags kvällen raderade jag ALLT på FTPn. Inget kvar, inga spår, FTP log raderad. Allting borta! På Måndagen så kom hon inte till skolan, gick rykte om polisanmälan. Jag tog bort bilden innan anmälan.
Citera
2004-03-19, 21:13
Bannlyst
...
Citera
2004-03-19, 21:43
Medlem
Nej! Aldrig... Men, hon har inge bevis på att hon fick bilden därifrån. Bara hennes egna ord.
Citera
2004-03-19, 22:34
Medlem
TWATEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohlen
Nej! Aldrig... Men, hon har inge bevis på att hon fick bilden därifrån. Bara hennes egna ord.

Och denna tråden om hon hittar den
Citera
2004-03-19, 23:12
Medlem
Och hon skulle vara så smart?
Citera
2004-03-20, 09:43
Medlem
XSSs avatar
Mjae *puff* svårt fall detta, om man får tillgång till bilderna så kanske man kan klura ut en lösning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in