Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-05, 18:34
  #1
Medlem
Vet inte om detta är rätt forum men mod får gärna flytta om så är fallet.

Nu är det så att jag har en 360, jag har endast haft live 1 gång och det var den där första månaden som man får gratis. kopplade in nätverkskabeln i xbox.et för att ladda ner ett demo. Skulle sedan spela lite modern warfare 2 och klickade på skoj på multiplayer, och till min förvåning så kom ja vidare till online och ja spelade med folk online.

Hörde med en polare som sa att live tar betalt för det jag spelar, men jag hade för mig att det var så att man köpte en viss tid och efter den tiden så funkade inte live/online längre?

så vad är det jag har kommit över? är det den där första månaden som fortfarande finns kvar tid på ( alltså att det inte var en månad som i kalendermånad utan 30 dagars spelande spritt över en längre period? och om de nu är så att online alltid finns, hur tar de betalt, för ja minns inte att jag nånsin klicka in ett kreditkortsnummer eller liknande?

Mvh
Citera
2010-04-05, 18:38
  #2
Medlem
Verdess avatar
Tack gud för playstation och gratis onlinespelande

Men du ska alltid ha gett ett medgivande innan de kan ta betalt. Sånt ska alltid framgå väldigt tydligt så nej de ska inte kunna ta betalt av dig alls, eller så är du så pass dum att du missat det och bara klickat JA av bara farten..
Citera
2010-04-05, 18:45
  #3
Avstängd
Sakrasontos avatar
Antingen som han över mig, eller så är det helt enkelt så att eftersom att du har varit offline så har Xboxen sparat dina dagar tills nästa gång du ansluter igen.

Men enligt mig så låter det för otroligt för att vara sant när det gäller just Microsoft, men kanske så har du misstagit hur länge den varar eller att du fortfarande är inne i den tidsperioden fortfarande, ibland kan tiden gå mycket segare än vad man tror.
Citera
2010-04-05, 19:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Antingen som han över mig, eller så är det helt enkelt så att eftersom att du har varit offline så har Xboxen sparat dina dagar tills nästa gång du ansluter igen.

Men enligt mig så låter det för otroligt för att vara sant när det gäller just Microsoft, men kanske så har du misstagit hur länge den varar eller att du fortfarande är inne i den tidsperioden fortfarande, ibland kan tiden gå mycket segare än vad man tror.


det tror jag inte eftersom det gått flera månader sen ja spelade online. men att jag misstagit hur länge den håller kan stämma då jag endast hört att det ska vara en månad, men jag kan med 100% säkerhet säga att det gått mer än 4 månader
Citera
2010-04-05, 19:48
  #5
Medlem
opiiums avatar
Har för mig att MW2 har haft lite "gratis-spelande" tillgängligt nu runt mappack-släppet för att göra spelare sugna att köpa live.

Du kan kolla om du är Guld på din profil på xboxet. Ute i dashborden går du en gång höger i "My xbox" så står det längst ner i utan "Xbox Live Gold" eller "Silver". Med silver så kan du inte spela online.
Citera
2010-04-05, 20:15
  #6
Medlem
skaalmanns avatar
har märkt samma sak som dig, trodde först att det hade med map packet, men det var bara mellan 17:00 i fredags till 21:00 söndag
och nej det är inte 30 dagar fritt under året utan 30 dagar kalenderdagar, kollade lite med min kusin som är inne på sånt och ifall dem kan komma med en räkning efteråt men tydligen inte så bara spela tills dem upptäcker sitt fel, det gör jag
Citera
2010-04-05, 23:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opiium
Har för mig att MW2 har haft lite "gratis-spelande" tillgängligt nu runt mappack-släppet för att göra spelare sugna att köpa live.

Du kan kolla om du är Guld på din profil på xboxet. Ute i dashborden går du en gång höger i "My xbox" så står det längst ner i utan "Xbox Live Gold" eller "Silver". Med silver så kan du inte spela online.

Jag har silver, kan det vara så att det är lite gratis spelande som de ger som du säger?
Citera
2010-04-06, 00:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -FoX-
Jag har silver, kan det vara så att det är lite gratis spelande som de ger som du säger?

Ja. De kan ju inte dra pengar från ett kort du aldrig gett dem.
Citera
2010-04-06, 01:00
  #9
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -FoX-
Jag har silver, kan det vara så att det är lite gratis spelande som de ger som du säger?
För att klargöra lite. När du skapar ett "silverkonto" så får du per automatik 1 månad gratis (guld/)Live-medlemskap. Detta kan du göra med 5-6 konton. Efter att du har skapat 5-6 konton så får du inga fler gratismånader.

För övrigt har Microsoft en deal nu om 1 månads live för 1 dollar tror jag det var, fast det kräver att man slänger fram sitt VISA-kort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback