Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-05, 18:21
Medlem
Lindstedts avatar
Vad innebär det egentligen när en växt är "stimulerande"? Jag har aldrig riktigt förstått det.
Citera
2010-04-05, 18:26
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindstedt
Vad innebär det egentligen när en växt är "stimulerande"? Jag har aldrig riktigt förstått det.
Att preparatet stimulerar det Centrala NervSystemet(CNS), i ditt fall blir det alkaloiden som stimulerar.
Citera
2010-04-05, 18:32
Medlem
Lindstedts avatar
Okej, så själva ordet beskriver inte vad som händer? Man kan till exempel använda ordet "stimulerande" om en växt gör dig trött eller pigg?
Citera
2010-04-05, 18:33
Medlem
Kan det vara så enkelt att du inte vet vad ordet betyder? I sådana fall googla! Annars förstår jag inte din fråga. Något som är stimulerande stimulerar något, ger upphov till stimuli, ja hur man ska böja det korrekt orkar jag inte tänka ut men ordet förklarar ju sig själv
Citera
2010-04-05, 18:43
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindstedt
Okej, så själva ordet beskriver inte vad som händer? Man kan till exempel använda ordet "stimulerande" om en växt gör dig trött eller pigg?

Nja, du måste skilja på det almänna begreppet "stimulerande" och "centralstimulerande" som vi i knarksvängen ofta använder oss av.

Ta o googla eller kolla wikipedia så kanske du får lite ljus över det, jag är för sjuk och hungrig för att orka utveckla det mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in