Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2004-03-23, 15:41
  #25
Medlem
andieflickans avatar
Jag är beroende av TV-serier, men jag ser dem aldrig på TV. Köper dem på DVD eller laddar ner från nätet istället. Följer 10(!) serier i veckan.
Citera
2004-03-23, 16:03
  #26
Medlem
dazombys avatar
Jag följer Vita huset slaviskt. En mycket bra serie. Alias var också bra.
Utöver detta blir det någon film ibland och naturligtvis delar av bolibompa, som hjärnkontoret och REA.
Och gladioterna för fredagens hjärndödande tidsfördriv.

/dz
Citera
2004-03-23, 19:36
  #27
Medlem
Jag tittar väldigt lite på TV. Har hamnat i en lägenhet ansluten till UPC där man bara får tre stycken kanaler (1, 2, och 4) om man inte pungar ut med en massa extrapengar. Idag gjorde jag sådeles slag i saken och slängde upp min TV på blocket. Känns onekligen onödigt att betala den där förbannade licensen om man endå inte har någon nytta av den.

Laddar dock hem en hel del serier från nätet.
Citera
2004-03-23, 19:37
  #28
Medlem
Eremitens avatar
Det var längesedan jag tittade på TV, har själv inte haft någon TV de senaste åren.
Citera
2004-03-26, 22:00
  #29
Medlem
Jag ställer mig också till skaran som i princip helt har slutat att se på tv. Efter att idioterna som bestämmer kanalutbudet tog bort discovery och ersatte den med god channel för ca 1,5 år sedan (kunde inte ens ringa och svära åt dem eftersom jag inte betalade tv licensen) så slutade jag helt.

Alla serier som jag följer så finns på nätet, jag kan själv välja när och var jag vill se dem, ett koncept som passar mig utmärkt eftersom jag inte är bra på att hålla tider.

Enligt mig så är dagens tv koncept föråldrat.
Citera
2004-03-26, 22:14
  #30
Medlem
skrikande_griss avatar
Jag äger inte ens en TV.
Citera
2004-03-26, 22:22
  #31
Avstängd
Roger Perssons avatar
Jag tittar inte nämnvärt på TV längre eftersom det mesta som sänds är kvalificerat skit. Fab5, Fame Factory, Farmen, Big Broder, Robinson, Miljonären och Temptaion Island tillhör inte den typ av program som jag finner intressanta. Min fru tittar däremot på allt ovanstående, så TV:n står igång ändå. Detta bekräftar även mina teorier om att TV numera görs för att passa ungdomar och kvinnor.

Jag brukar se lite på Discovery Channel ibland. Bosse Bildoktorn brukar jag också titta på och även när det är Stefan & Krister på Fyran. Hermans Historia tycker jag är intressant och ibland även Antikrundan. Allmänbildande och trevlig TV. I övrigt ser jag mest hyrd eller nertankad film.

// Roger P.
Citera
2018-03-18, 16:02
  #32
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Jag har inte ägt en TV på över 12 år. Numera är det inte lika konstigt att inte titta på TV eftersom det mesta går att streama online. Youtube är också ett substitut mot TV-tittande.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback