Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-03, 23:42
  #1
Medlem
Tja!

Jag ansluter ett ps3 via HDMI-kabel bild ljud fungerar korrekt sedan när jag startar ett spel eller ett demo spel då ändrar tv:n upplösningen från 1900ggr nånting till 1200 nånting och i samband med detta slutar ljudet att fungera men bilden e kvar.

Jag har en ps42b455b1wxxe samsung

har även varit inne på samsungs hemsida och dragit ner en

firmware: VERSION T-CRLPEUHC-2004.0 DATE 2009-10-07

ingen skillnad.

Annars går det att titta på film då fungerar allt korrekt.
Citera
2010-04-04, 08:29
  #2
Medlem
Kan tillägga att ljudet i spelets meny funkar, det är när man startar spelet via "play" då byter tv:n upplösning.

Sen står det 1200 ggr nånting sen bredvid det 60hz (trodde vi hade 50 här i sverige)

När man kommer in i spelet så fungerar inte ljudet har även kört en självdiagnos i tv:n menu där man kan prova högtalarna och de "klingar" samt att jag har inte externa högtalare på i inställningar.

Har även spelläge i tv:n men det kvittar om man har det på eller inte.
Citera
2010-04-04, 09:33
  #3
Medlem
Prova gör en nollställning av PS3-inställningarna. Det gör du genom att hålla inne powerknappen tills den piper ett par gånger när du startar upp den.

Och sen angående det med 60 Hz så är HD i 60 Hz över hela jordgloben. Bara SDTV som europa ligger på 50 Hz
Citera
2010-04-04, 09:41
  #4
Medlem
okej ska prova det man jag har inget ps3 det var en kompis här med konsolen så nu har jag inget att prova med, tänkte mer i framtiden då man kanske köper ps3 eller nåt annat kul med hdmi anslutningar då vill man ju att ljudet ska fungera.

Tänkte reda ut de här innan garantin går ut på tv:n =)

Tack för hjälpen ska prova detta inom en snar framtid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback