Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-11, 20:42
  #9409
Medlem
Söker ett spel där man kan använda maktmissbruk, då man inte vill göra det irl.. TYP SOM Narcos, Godfather filmerna osv osv. Korruption osv. Man ska gärna kunna göra något av pengarna också, typ som GTA köpa bilar, fast det kanske är för mycket att kräva.

Gärna helt ok grafik också!

Någon hjälte som vet något? Letat ihjäl mig. Väldigt tacksam.
Citera
2018-08-12, 22:47
  #9410
Medlem
Om man som tidigare extremist på att sprla tv-spel till at inte spela mer, vilket spel skulle man kunna kickstarta spelandet med igen? Inte spelat nåt nytt sen Halo 5....
Citera
2018-08-13, 13:51
  #9411
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Söker ett spel där man kan använda maktmissbruk, då man inte vill göra det irl.. TYP SOM Narcos, Godfather filmerna osv osv. Korruption osv. Man ska gärna kunna göra något av pengarna också, typ som GTA köpa bilar, fast det kanske är för mycket att kräva.

Gärna helt ok grafik också!

Någon hjälte som vet något? Letat ihjäl mig. Väldigt tacksam.

Inte spelat något av dom själv, men checka in Tropico-serien om du ej känner till den. Man spelar som diktator och styr ett land i princip, sen går det säkert djupare med korruption och liknande. Värt att kolla in skulle jag säga i alla fall, tror det finns en 5 spel i serien.

Citat:
Ursprungligen postat av DrMattan
Om man som tidigare extremist på att sprla tv-spel till at inte spela mer, vilket spel skulle man kunna kickstarta spelandet med igen? Inte spelat nåt nytt sen Halo 5....

Då har du ju i alla fall inte varit bort så länge, fortfarande samma generations konsoler som när Halo 5 var på kartan. Om vi börjar i ändan med vilka typer av spel du gillar blir det mycket lättare att ge tips?
Men utgår från att du gillar FPS då du spelade Halo 5 senast. I såna fall finns det massa spel du borde kolla in, Battlefield 1(även om det kommer ett nytt BF i vinter), Call of Duty: WW2, Titanfall 2 och Rainbow Six Seige är några jag kommer på såhär på rak arm, där jag spelet BF1 och Titanfall 2 själv en del.
Citera
2018-08-19, 11:38
  #9412
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Någon som vet om det finns några nya bra space shooters till PC? Där man ser skeppet ovanfrån och kan uppgradera det. Typ så här: https://play.google.com/store/apps/d...shooter2&hl=sv (fast till PC då).
Citera
2018-08-19, 13:34
  #9413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Någon som vet om det finns några nya bra space shooters till PC? Där man ser skeppet ovanfrån och kan uppgradera det. Typ så här: https://play.google.com/store/apps/d...shooter2&hl=sv (fast till PC då).
(FB) http://starblast.io/

Vet inte hur "bra" det är men underhöll ett litet tag då, gratis/online/browser med multiplayer


"Multiplayer Arcade Space Shooter io! Shoot asteroids and enemies to collect crystals and upgrade your ship."
Citera
2018-08-28, 17:53
  #9414
Medlem
Hur kan jag snabbt ta reda på om ett spel till ps4 är värt att köpa eller inte?
Citera
2018-08-29, 09:25
  #9415
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Hur kan jag snabbt ta reda på om ett spel till ps4 är värt att köpa eller inte?

En snabb googling på spelet i fråga+review brukar ge ganska bra respons.
Sen är det ju också upp till var och en vad man gillar för spel osv. Det kan ju till ex. vara "värt" för dig att köpa ett spel som någon annan inte alls tycker likadant om.
Hade du något speciellt spel i åtanke eller mer allmänt hur man hittar review's av spel?
Citera
2018-08-29, 15:19
  #9416
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Någon som vet om det finns några nya bra space shooters till PC? Där man ser skeppet ovanfrån och kan uppgradera det. Typ så här: https://play.google.com/store/apps/d...shooter2&hl=sv (fast till PC då).
Sky Force Anniversary
Finns på steam.
Citera
2018-08-29, 18:34
  #9417
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Sky Force Anniversary
Finns på steam.
nice! Tack
Citera
2018-08-29, 23:25
  #9418
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Hur kan jag snabbt ta reda på om ett spel till ps4 är värt att köpa eller inte?

gameranxTV på youtube brukar lista olika saker i nya spel som han kallar för "Before You Buy" som kan vara värt o checka in. Jag brukar lösa recensioner lite löst bara för att få en bild av vad som är bra/dåligt i spelet.
Citera
2018-08-30, 12:53
  #9419
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Hur kan jag snabbt ta reda på om ett spel till ps4 är värt att köpa eller inte?
Jag brukar kolla
http://www.mobygames.com/
för att få lite koll, det är en sida som försöker vara lite "imdb" för spel men det är inte alls lika komplett så det är inte allt som finns där. Dom samlar bland annat betyg från massa olika ställen + att användare också kan ge betyg så man kan få en idé i alla fall.

Och när det då är uppe, det är ingen som vet om det finns nån bättre sån sida? Känns ju som att det borde finnas marknad för nått liknande imdb för spel.
Citera
2018-08-30, 17:57
  #9420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Age of empires! är grymt
okej, berätta mer om varför? har bara dåliga egenskaper och tycker grafiken är seg och dålig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback