Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-29, 10:04
  #9385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memelord69
Finns det nåt spel som är likt spore? Är jävligt intresserad av spel eller simulatorer där man kan se ett helt universum byggas upp och man kan styra över en hel civilsation. Nån som kan rekommendera nåt?
Reus & From Dust, nästan.
Citera
2018-07-03, 09:04
  #9386
Medlem
Fishurs avatar
Letar efter nåt spel där man kör CoOp online eller helst gärna nåt Mmorpg. Det viktiga är att kunna spela med polare osv.

Är inte intresserad av nåt FPS spel där det enbart går ut på att möta andra spleare, typ Counter Strike, Battlefield osv eller nåt survival spel.

Har spelat de flesta Mmorpg som är åtminstone hyfsat moderna så tror inte det finns nåt som jag kan köra där men hoppas på att nån här kan överraska

Så kom gärna med tips innan jag tråkar ur
__________________
Senast redigerad av Fishur 2018-07-03 kl. 09:53.
Citera
2018-07-03, 22:52
  #9387
Medlem
Isnatts avatar
Har bara spelat far cry senaste åren och gillar det. Tidigare spelade jag mer intensiva krigsspel även online men call of duty 4 var senaste sådana. Tröttnade på tempot och att inte få röra mig fritt.

Så nån som har tips på spel liknande far cry 4-5? Där man kan strosa runt fritt, göra uppdrag om man vill, och ta det chill men även panga på om man vill.
Citera
2018-07-03, 23:25
  #9388
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishur
Letar efter nåt spel där man kör CoOp online eller helst gärna nåt Mmorpg. Det viktiga är att kunna spela med polare osv.

Är inte intresserad av nåt FPS spel där det enbart går ut på att möta andra spleare, typ Counter Strike, Battlefield osv eller nåt survival spel.

Har spelat de flesta Mmorpg som är åtminstone hyfsat moderna så tror inte det finns nåt som jag kan köra där men hoppas på att nån här kan överraska

Så kom gärna med tips innan jag tråkar ur

A Way Out, men det är ganska kort, tror man kan spela färdigt det på 5-6 timmar. Annars har du Castle Crashers och BattleBlock Theater. Guacamelee är riktigt kul. Ganska skön humor i det och det passar nog bra o spela med någon annan.

Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Har bara spelat far cry senaste åren och gillar det. Tidigare spelade jag mer intensiva krigsspel även online men call of duty 4 var senaste sådana. Tröttnade på tempot och att inte få röra mig fritt.

Så nån som har tips på spel liknande far cry 4-5? Där man kan strosa runt fritt, göra uppdrag om man vill, och ta det chill men även panga på om man vill.

Dying Light är det enda jag kan komma o tänka på just nu.
Citera
2018-07-04, 10:57
  #9389
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Har bara spelat far cry senaste åren och gillar det. Tidigare spelade jag mer intensiva krigsspel även online men call of duty 4 var senaste sådana. Tröttnade på tempot och att inte få röra mig fritt.

Så nån som har tips på spel liknande far cry 4-5? Där man kan strosa runt fritt, göra uppdrag om man vill, och ta det chill men även panga på om man vill.

Som Elementart sa, Dying Light kan jag hålla med. Riktigt grymt spel och faktiskt med på min top 5 spel över lag, spelat igenom det ett par gånger och det är lika roligt varje gång, finns även en stor DLC + massa mini-dlc's som släpps lite på löpande band.

Annars borde du kolla in Fallout 4. Där har du åtskilliga timmar på att explora, hitta saker, panga finder om du vill och bygga settlements, till och med spränga mini-atombomber. Grymt spel, grym story och sjukt många timmars speltid. Spelar du dessutom på PC finns det en uppsjö av olika mods som kan göra om spelet rätt rejält.
Rekommenderas starkt om du ej spelat det.

Av samma utvecklare finns också Skyrim, dock är det fantasy och inte så mycket panga på om man vill, utan där är det pilbåge, svärd osv. som gäller.

Slutligen kan jag tipsa om Rise of the Tomb Raider, även om det är lite mer linjärt har det också en väldigt öppen värld som man kan explora, hitta tombs och sånt. Även väldigt action-packat vid vissa stunder. Ett otroligt bra spel i mitt tycke och ett måste om man gillar den typen av spel. Dock borde du köra Tomb Raider först, då det är en serie på 3 spel där sista i serien kommer nu i höst. Dessa spelen är ifrån en reboot på serien, där första spelet som bara heter Tomb Raider släpptes 2013. Också ett grymt spel, som sagt borde du köra igenom båda för att få en helhet i storyn.
Citera
2018-07-04, 12:43
  #9390
Medlem
Blev lite sugen på att spela igenom Neverwinter Nights 2 som jag minns var ett bra spel som jag tyckte om, men finns det något nyare spel som är ungefär likadant?
Citera
2018-07-06, 09:53
  #9391
Medlem
rainmaker1s avatar
Skulle behöva lite tips om roliga och tidsfördrivande singleplayerspel, känns som att mitt library är helt tomt och det kliar i fingrarna att hitta någonting. Gärna inte för "clunky" och inte så långtråkigt med otroliga långa & sega storylines etc. Mina krav känns ganska stora men finns nog någon rackare som har det jag söker. Skyrim och The Witcher 3 är inte intressanta.
Citera
2018-07-10, 09:57
  #9392
Medlem
Lurigfaxs avatar
Behöver tips på något lugnt och välgjort building-spel. Älskade Sim City 3000, Caesar 3, Pharaoh, Cities Skylines, Roller Coaster Tycoon 1/2, Settlers 3/4 etc så gärna i samma anda. Planet Coaster har jag testat men det föll mig inte i smaken riktigt.
Citera
2018-07-10, 12:48
  #9393
Medlem
Har det kommit några bra piratspel på senare år?

Min favorit är fortfarande Pirates! Gold. Hothouse Creations släppte ett väldigt lovande spel som hette Cutthroats men det var enormt buggigt och patchades aldrig tillräckligt.
Citera
2018-07-10, 12:51
  #9394
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedtecknaren
Har det kommit några bra piratspel på senare år?

Min favorit är fortfarande Pirates! Gold. Hothouse Creations släppte ett väldigt lovande spel som hette Cutthroats men det var enormt buggigt och patchades aldrig tillräckligt.
Sea of Thieves verkar ju rätt poppis.
Citera
2018-07-10, 14:50
  #9395
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Blev lite sugen på att spela igenom Neverwinter Nights 2 som jag minns var ett bra spel som jag tyckte om, men finns det något nyare spel som är ungefär likadant?

Finns en del riktigt bra isometriska rollspel som släppts de senaste åren.
- Pillars of Eternity 1 & 2
- Torment
- Tyranny
- Divinity original sin 1 & 2
Citera
2018-07-10, 23:17
  #9396
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Behöver tips på något lugnt och välgjort building-spel. Älskade Sim City 3000, Caesar 3, Pharaoh, Cities Skylines, Roller Coaster Tycoon 1/2, Settlers 3/4 etc så gärna i samma anda. Planet Coaster har jag testat men det föll mig inte i smaken riktigt.

Jurassic World Evolution.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback