Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 23:32
  #9325
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faeltherren
letar efter spel som liknar empire:total war

såklart med lika go grafik och helst med människor som val, allra helst nordmän eller tom svenskar



inte intresserad av gamla spel med värdelös grafik utan vill ha en riktig spelupplevelse, nu är empire:total war inte nytt men jag tycker grafiken är underbar.

har tittat på detta klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=zeAHhZ-EYQw

men vill ha era personliga åsikter, spelat empire i år nu och tycker fortfarande det är kul att lira som karl XII eller indianjävel och dominera världen, såklart moddat med darhmod

såklart lirat age of empires också, ska snart testa det igen för fastnade aldrig riktigt förutom när jag va ung då, är det kul? Vilket av dem är bäst. En riktig världskarta är att föredra, eller iaf en stor värld. Minns inte om det är som ETW där man kan ha allierade, höja/sänka skatter, osv älskar det lika mycket som själva striderna.

mvh

Om du testat Age och vill lira som svenskar kan jag varmt rekommendera Cossacks - European Wars.

Grafik och grafik, det ser riktigt ut hursomhelst och musiken är riktigt målande för ett spel som skall föreställa 16 och 1700-tal. Hungersnöd, strejker, myteri och allianser - you've got it.
Att den svenska civilisationens byggnader ser... svenska ut också är bara guldkant. Hade jag inte varit på en halvkass telefon hade jag bifogat lämplig video.
Citera
2018-04-24, 13:30
  #9326
Medlem
Faeltherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Om du testat Age och vill lira som svenskar kan jag varmt rekommendera Cossacks - European Wars.

Grafik och grafik, det ser riktigt ut hursomhelst och musiken är riktigt målande för ett spel som skall föreställa 16 och 1700-tal. Hungersnöd, strejker, myteri och allianser - you've got it.
Att den svenska civilisationens byggnader ser... svenska ut också är bara guldkant. Hade jag inte varit på en halvkass telefon hade jag bifogat lämplig video.


det ser faktiskt ut som skit och jag är inte kräsen, men tack ändå.
Citera
2018-04-24, 22:54
  #9327
Medlem
Hej!

Letar efter ett Openworld RPG spel man kan lira Coop på.
Spel likt Skyrim, The witcher 3, Dying light och såna spel. Dvs, det finns monster, lootsystem, man lvlar och så..

Hittar INGET nytt spel så behöver verkligen tips!
(spel som man kan grinda på, inga spel man klarar ut helt på 10 h)

Mvh
Citera
2018-04-24, 23:47
  #9328
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Hej!

Letar efter ett Openworld RPG spel man kan lira Coop på.
Spel likt Skyrim, The witcher 3, Dying light och såna spel. Dvs, det finns monster, lootsystem, man lvlar och så..

Hittar INGET nytt spel så behöver verkligen tips!
(spel som man kan grinda på, inga spel man klarar ut helt på 10 h)

Mvh

Har du kollat in Monster Hunter World? Det kanske inte är helt vad du söker, men passar in på några av dina önskningar.
Citera
2018-04-25, 00:11
  #9329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Har du kollat in Monster Hunter World? Det kanske inte är helt vad du söker, men passar in på några av dina önskningar.
Glömde nämna att jag letar efter PC-spel!
Citera
2018-04-25, 00:13
  #9330
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Glömde nämna att jag letar efter PC-spel!
Om det såg intressant ut så kommer det till PC senare i år.
Citera
2018-04-25, 14:52
  #9331
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Hej!

Letar efter ett Openworld RPG spel man kan lira Coop på.
Spel likt Skyrim, The witcher 3, Dying light och såna spel. Dvs, det finns monster, lootsystem, man lvlar och så..

Hittar INGET nytt spel så behöver verkligen tips!
(spel som man kan grinda på, inga spel man klarar ut helt på 10 h)

Mvh
Vad sägs om en skamlösa men charmiga Diablo-klonen Torchlight och dess uppföljare Torchlight 2?
Citera
2018-04-25, 15:42
  #9332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad sägs om en skamlösa men charmiga Diablo-klonen Torchlight och dess uppföljare Torchlight 2?
Är inte så jätteförtjust i spel som spelas uppifrån sådär.. t.ex. Torchlight och Diablo. Föredrar helst Firstperson, annars lite som the witcher
Citera
2018-04-25, 16:02
  #9333
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Är inte så jätteförtjust i spel som spelas uppifrån sådär.. t.ex. Torchlight och Diablo. Föredrar helst Firstperson, annars lite som the witcher
Men det är monster, loots, levels och co-op. Oh well. Näe, då vet jag inget så här spontant.
Citera
2018-04-25, 16:47
  #9334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men det är monster, loots, levels och co-op. Oh well. Näe, då vet jag inget så här spontant.
Haha då förstår du mitt problem! Hittar INGENTING jag inte spelat än :/
Citera
2018-04-27, 15:42
  #9335
Medlem
Faeltherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Haha då förstår du mitt problem! Hittar INGENTING jag inte spelat än :/

gjorde en lista i helgen, skriver ned hela listan här sen får du youtuba själv efter vilka du gillar, de flesta är rollspel och openworld, vissa släppta andra inte.

mass effect 4
dishonored 2
wolfenstein 2
pathologic 2
vampyr
mount&blade 2
metro exodus
kingdome come: deliverance
dying light2
dead matter
scum
dead island 2
identity
overkills: the walking dead
world war z
agony
project wight
stalker: noises.. nånting
dusk
state of decay 2
survive the night
far cry 5
wild west online (ska tydligen va skit)
lost region
serious sam 4
bordelands 3

många av dessa har inte släppts men släpps snart

mvh
Citera
2018-04-27, 21:55
  #9336
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Är inte så jätteförtjust i spel som spelas uppifrån sådär.. t.ex. Torchlight och Diablo. Föredrar helst Firstperson, annars lite som the witcher

Borderlands-spelen kanske? De är co-op, first person, har monster, levelling och en jävla massa loot. Därtill är de ju också väldigt bra spel (ettan har 93% på Steam och tvåan har 96%, trean dock "bara" 81%).

Om de faller dig i smaken eller inte är förstås en annan femma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback