Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-13, 14:38
  #9313
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad, förutom Shenmue (som med dagens mått mätt är helt ospelbart men verkar supermysigt), ska man spela på Dreamcast? Vi kan ju skippa alla varianter av Street Fighter.

Förta spelet jag kom att tänka på var självklart Crazy Taxi, hade ej Dreamcast när det begav sig, rockade mitt SEGA Megadrive fortfarande, men spelade så gott som igenom CT på en provkonsol i lekhörnan på Barnens Hus någon gång på tidigt 2000-tal, haha! Andra rekommendationer är Jet Set Radio, Soulcalibur(även om du avböjde Street Fighter).
Vill också minnas att jag hade en kompis som snackade väldigt mycket om ett spel dom hette MDK till Dreamcast, som sagt ej spelet det själv, men kanske kan vara nått att kolla in!
Citera
2018-03-13, 14:41
  #9314
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Förta spelet jag kom att tänka på var självklart Crazy Taxi, hade ej Dreamcast när det begav sig, rockade mitt SEGA Megadrive fortfarande, men spelade så gott som igenom CT på en provkonsol i lekhörnan på Barnens Hus någon gång på tidigt 2000-tal, haha! Andra rekommendationer är Jet Set Radio, Soulcalibur(även om du avböjde Street Fighter).
Vill också minnas att jag hade en kompis som snackade väldigt mycket om ett spel dom hette MDK till Dreamcast, som sagt ej spelet det själv, men kanske kan vara nått att kolla in!
Bra tips hela högen, tyvärr har jag spelat sönder dom alla. Har nog bränt i alla fall 2000 på CT-arkad.
Citera
2018-03-15, 23:44
  #9315
Medlem
Jag letar efter ett schack spel som liknar Chessmaster spelen som var kända förut. Efter att Windows släppte nya operativsystem så har Ubisoft som skapat Chessmaster slutat uppdatera spelen och nu tillverkar dem inte dataspel/program längre.

Är det någon som har tips på vilka som är bra eller som liknar Chessmaster spelen?

Har provat Microsofts spel på deras store fast de är ju inte ens i närheten av vad Chessmaster levererade..
Citera
2018-03-21, 22:27
  #9316
Medlem
Hej!
Söker pc-spel man kan spela två pers med handkontroller, alltså två stycken på samma skärm och inte online. Både co-op och annat, kanske främst shooters men allt som möter kriterierna i övrigt är intressant.

Tack på förhand.
Citera
2018-03-27, 19:08
  #9317
Medlem
enlevandemans avatar
Tips på COOP-spel(fps) för 4 personer? Enbart nya spel och helst ska de vara roliga. Till PC.
Citera
2018-03-30, 23:20
  #9318
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
Hej!
Söker pc-spel man kan spela två pers med handkontroller, alltså två stycken på samma skärm och inte online. Både co-op och annat, kanske främst shooters men allt som möter kriterierna i övrigt är intressant.

Tack på förhand.

Castle Crashers, A Way Out och Brothers: A Tale of Two Sons
Citera
2018-03-31, 08:03
  #9319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Castle Crashers, A Way Out och Brothers: A Tale of Two Sons

Alltså jag menar mer i stil med gamla Golden eye till n64 typ, existerar det?
Citera
2018-03-31, 22:46
  #9320
Medlem
Om jag är ute efter bra CO-OP spel (framför allt plattform, rpg, racing, skjutarspel och något puzzle liknande) vad bör jag skaffa? Xbox one, PS4 eller Wii u? Har ni möjligtvis några spel att rekommendera?
Citera
2018-04-01, 16:41
  #9321
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Om jag är ute efter bra CO-OP spel (framför allt plattform, rpg, racing, skjutarspel och något puzzle liknande) vad bör jag skaffa? Xbox one, PS4 eller Wii u? Har ni möjligtvis några spel att rekommendera?

A Way Out känns som en rätt given rekommendation. Finns till både Xbox One och PS4, men inte till Wii U.
Citera
2018-04-02, 16:42
  #9322
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Om jag är ute efter bra CO-OP spel (framför allt plattform, rpg, racing, skjutarspel och något puzzle liknande) vad bör jag skaffa? Xbox one, PS4 eller Wii u? Har ni möjligtvis några spel att rekommendera?

I egenskap av Xbox One-användare rekommenderar jag följande co op-spel:

Gears of War (tredjepersons-shooter)
Overcooked (pussel)
Castle Crashers side scroll-fighter)
Lovers In A Dangerous Spacetime (pussel/shooter)
Halo5 (FPS)
A Way Out (äventyr)

Äger även Wii U, men rekommenderar hellre Switch.
Citera
2018-04-13, 18:00
  #9323
Medlem
4298Redos avatar
Kan någon langa alternstiv på spel?

Krav;

* First person shooter-spel
* Xbox 360, även intressant med Xbox one
* kanske viktigaste av alla; man ska kunna spela minst tre spelare online från samma xbox.

Inget krav men helst krigsspel, alltså krig då. Ska kännas som ett jävla slagfält! Helst

Tack på förhand!
Citera
2018-04-21, 21:07
  #9324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim
Nu vill jag ha massa tips om spel!!

Söker nu spel till PS4, har en hel del tid att döda så söker främst ”story-spel”, men behöver inte vara ett måste.

Är intresserad av alla sort spela, kan vara allt från sport till FPS till story, ja ni fattar...

Snälla ös på med tips!

The Last of Us
Alla Batman spel (Arkham asylum, Arkham city, Arkham Knight)
Alla Uncharted spelen
God of War
shadow of the colossus

edit: Assasins creed också, även om jag själv inte är imponerad av dessa spel så får de ju idel bra recensioner och känner mycket folk som gillar dessa spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback