Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-26, 16:30
  #7957
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Någon som vet ett linjärt spel med riktigt bra story? Gillade wolf among us och the walking dead riktigt mycket. Alltså ingen öppen värld, helst så att spelet bara går åt ett håll, storyn ska vara riktigt bra och helst inte allt för långt spel då jag aldrig lyckas spela klart singleplayer spel. Finns det något som stämmer in på detta? Helst ingen skräck utan lite mer äventyr.

Tack på förhand.
Har du ett PS3? I så fall kommer du att älska Heavy Rain och kanske även Beyond: Two Souls.
Citera
2015-09-27, 13:33
  #7958
Medlem
Xemnass avatar
Letar efter riktigt grymma och spännande äventyrs- samt actionspel till spelkonsolen PlayStation 3. Något i liknelse med spelen Tomb Raider, Uncharted och Beyond: Two Souls.

* Full HD
* Inte dyrare än 350:-
* Tredjepersonsskjutargenren HELST! FPS går bra också
* Mer än 15 speltimmar
* PS3 såklart
__________________
Senast redigerad av Xemnas 2015-09-27 kl. 14:17.
Citera
2015-09-27, 20:51
  #7959
Medlem
Fittfittas avatar
Provar här...

Jag sökte lite snabbt för att få en uppfattning om vilka spel bilspel som gäller just nu och Project cars, Driveclub, NFS rivals samt The Crew nämndes oftast. Jag kolla vad dessa hade fått i betyg från olika ställen och gjorde ett litet medelvärde (Fixat så att det är från 0-10) och fick:

Project cars - 7.28 eller 8.03 om man går efter gameranking och metacritic.
Driveclub - 7.05 eller 7.1...
NFS RIvals - 8.12 eller 7.71...
The Crew - 6.32 eller 6.43...

Man kanske inte bara kan gå efter detta såklart men enligt detta ser ju Project cars och NFS rivals starkast ut. Vad tycker ni som har spelat spelen? Vilket är bäst? Jag är ute efter något som ska vara kul att spela samtidigt som det ska vara realistiskt. En bra balans så långt det går där alltså. GTA 5 är ju t.ex väldigt kul och någorlunda realistiskt. Kanske mer fukus på kul där men det gillar jag väldigt mycket. Jag har med karaktären Jimmy McDope kört det som en galning i långt över 1000 timmar skulle jag tro men är sugen på något nytt. Skaffade Gran turismo 6 men det är lite för mycket fokus på realism och för lite fokus på körglädje (så sålde det). Helt ok spel men nja. Hoppas ni fattar lite vad jag vill ha och kan ge några tips. Ni kanske har förslag på något annat än dessa fyra spelen. Bara släng fram de förslagen då.
Citera
2015-09-28, 08:58
  #7960
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Letar efter riktigt grymma och spännande äventyrs- samt actionspel till spelkonsolen PlayStation 3. Något i liknelse med spelen Tomb Raider, Uncharted och Beyond: Two Souls.

* Full HD
* Inte dyrare än 350:-
* Tredjepersonsskjutargenren HELST! FPS går bra också
* Mer än 15 speltimmar
* PS3 såklart

Har du testat Mass Effect?
Citera
2015-09-28, 10:41
  #7961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Provar här...

Jag sökte lite snabbt för att få en uppfattning om vilka spel bilspel som gäller just nu och Project cars, Driveclub, NFS rivals samt The Crew nämndes oftast. Jag kolla vad dessa hade fått i betyg från olika ställen och gjorde ett litet medelvärde (Fixat så att det är från 0-10) och fick:

Project cars - 7.28 eller 8.03 om man går efter gameranking och metacritic.
Driveclub - 7.05 eller 7.1...
NFS RIvals - 8.12 eller 7.71...
The Crew - 6.32 eller 6.43...


Jag kan bara tala för Project Cars och det är grymt roligt. Dock är det långt ifrån ett felfritt spel. Tyvärr är det i nuläget fylld med diverse buggar och liknande. De släpper förvisso uppdateringar löpande som tar bort dessa, men lite tålamod bör man nog ha. Med det sagt, Pcars är oerhört realistiskt, men det finns ju inget som säger att du inte kan förenkla förutsättningarna. Sådana alternativ finns självklart.

Annars kan jag rekommendera Grid Autosport, Xbox 360/PS3. Riktigt underhållande Semi - arcade spel. Viss realism och väldigt förenklat körsystem. Vad jag vet så funkar MP fortfarande om du är intresserad av att spela online. Förövrigt är hela Grid - serien (Race driver Grid, Grid 2 och Grid Autosport) något som verkar passa in på dina kriterier.

Lycka till med sökandet!
Citera
2015-09-28, 13:37
  #7962
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feathereye
Jag kan bara tala för Project Cars och det är grymt roligt. Dock är det långt ifrån ett felfritt spel. Tyvärr är det i nuläget fylld med diverse buggar och liknande. De släpper förvisso uppdateringar löpande som tar bort dessa, men lite tålamod bör man nog ha. Med det sagt, Pcars är oerhört realistiskt, men det finns ju inget som säger att du inte kan förenkla förutsättningarna. Sådana alternativ finns självklart.

Annars kan jag rekommendera Grid Autosport, Xbox 360/PS3. Riktigt underhållande Semi - arcade spel. Viss realism och väldigt förenklat körsystem. Vad jag vet så funkar MP fortfarande om du är intresserad av att spela online. Förövrigt är hela Grid - serien (Race driver Grid, Grid 2 och Grid Autosport) något som verkar passa in på dina kriterier.

Lycka till med sökandet!
Okej, tack för tipsen!
Citera
2015-09-28, 13:43
  #7963
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feathereye
Jag kan bara tala för Project Cars och det är grymt roligt. Dock är det långt ifrån ett felfritt spel. Tyvärr är det i nuläget fylld med diverse buggar och liknande. De släpper förvisso uppdateringar löpande som tar bort dessa, men lite tålamod bör man nog ha. Med det sagt, Pcars är oerhört realistiskt, men det finns ju inget som säger att du inte kan förenkla förutsättningarna. Sådana alternativ finns självklart.

Annars kan jag rekommendera Grid Autosport, Xbox 360/PS3. Riktigt underhållande Semi - arcade spel. Viss realism och väldigt förenklat körsystem. Vad jag vet så funkar MP fortfarande om du är intresserad av att spela online. Förövrigt är hela Grid - serien (Race driver Grid, Grid 2 och Grid Autosport) något som verkar passa in på dina kriterier.

Lycka till med sökandet!
Är Project cars ganska likt GT 6 eller?
Citera
2015-09-28, 16:53
  #7964
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Letar efter riktigt grymma och spännande äventyrs- samt actionspel till spelkonsolen PlayStation 3. Något i liknelse med spelen Tomb Raider, Uncharted och Beyond: Two Souls.

* Full HD
* Inte dyrare än 350:-
* Tredjepersonsskjutargenren HELST! FPS går bra också
* Mer än 15 speltimmar
* PS3 såklart


Heavy Rain, gillar du Beyond: Two Souls så kommer du att älska det här.
God of War Collection, eller vad fan samlingen med dom tre första spelen heter. Det är fantastiskt roligt att banka sig igenom den grekiska mytologin.
Citera
2015-09-30, 00:49
  #7965
Avstängd
Sakrasontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fp730a
Allt det här har vi grottat ner oss i och spelat i princip hela helgen.. Som sagt var är det dags nu igen och vi skulle behöva något nytt att sätta tänderna i. Några förslag där ute?
Swat 3 & 4 garanterar varm LAN-glädje.
Räknar inte det som "FPS" riktigt.

Finns mycket moddar att vraka mellan också.
Spelen kräver inte mycket av dagens hårdvara, alls.
Citera
2015-09-30, 16:00
  #7966
Medlem
Hej där,

Jag letar efter roliga spel som 2-4 personer kan sitta och spela tillsammans på samma konsoll (PS3), dvs ej över LAN. De får gärna finnas på PSN. Några tips? Worms är perfekt, men det har vi spelat sönder nu. Vanliga sportspel typ FIFA, NHL osv har vi också redan.

EDIT: Kan Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars vara något?
__________________
Senast redigerad av czinn 2015-09-30 kl. 16:03.
Citera
2015-09-30, 16:15
  #7967
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av czinn
Hej där,

Jag letar efter roliga spel som 2-4 personer kan sitta och spela tillsammans på samma konsoll (PS3), dvs ej över LAN. De får gärna finnas på PSN. Några tips? Worms är perfekt, men det har vi spelat sönder nu. Vanliga sportspel typ FIFA, NHL osv har vi också redan.
  • Little Big Planet
  • Little Big Planet 2
  • Diablo III
  • Helldivers
  • Minecraft
  • Borderlands

Samtliga spel ovan stödjer upp till 4 spelare, och går att spela på en gemensam/delad skärm. Little Big Planet är en personlig favorit när det kommer till sällskapsspel.
Citera
2015-09-30, 16:46
  #7968
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
  • Little Big Planet
  • Little Big Planet 2
  • Diablo III
  • Helldivers
  • Minecraft
  • Borderlands

Samtliga spel ovan stödjer upp till 4 spelare, och går att spela på en gemensam/delad skärm. Little Big Planet är en personlig favorit när det kommer till sällskapsspel.

Tack för tipsen! Little Big Planet har jag ju faktiskt, men har knappt startat det och inte ens tänkt på att det har stöd för flera spelare... duh! Ska testas, helt klart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback