Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-07, 21:48
  #6001
Medlem
Kommer ni ihåg spelet blood? När man sköt någon med en flaregun i magen så raketen fastnade och när den exploderade så fattade fienden eld och sprang runt och skrek "it burns, it buuurns" i några sekunder innan dom föll ihop i en liten hög. Eller Soldier of Fortune när man sköt av armar och ben på fienden och kunde stå å bara njuta av dödsanimationen. SoF och Blood var nog de mest tillfredsställande fps spelen jag någonsin spelat, och jag vill uppleva den känslan igen.

Jag vill ha BLOD: Avskjutna lemmar och kroppsdelar, lidande och skrikande, bra döds animationer.

Jag vill ha TILLFREDSSTÄLLELSE: Fiender som reagerar relativt realistiskt när dom blir skjutna, vapen som man känner kraften i, kroppar som faller/flyger realistiskt när dom blir träffade av kulor och andra projektiler.

Jag vill ha UTMANING: Ett spel som är i alla fall lite svårt och räcker ett tag.

Jag vill att det ska vara från 2010-2012: Dvs, inte allt för gammalt, men fortfarande fullt fungerande på min pc.

Tips?

(och nej, jag är inte någon psykopat, bara en frustrerad ung man med mycket ilska inombords)
Citera
2013-11-07, 22:57
  #6002
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
FFIX (de har gjort en reboot och det ska vara väldigt bra nu)
Path of Exile (gratis)
Forced (tänk diablo i coop fast med pussel)

OK tack, kanske kan kolla in FF, testade dock path men det är för solo för min smak.
Citera
2013-11-08, 12:24
  #6003
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrolson
Kommer ni ihåg spelet blood? När man sköt någon med en flaregun i magen så raketen fastnade och när den exploderade så fattade fienden eld och sprang runt och skrek "it burns, it buuurns" i några sekunder innan dom föll ihop i en liten hög. Eller Soldier of Fortune när man sköt av armar och ben på fienden och kunde stå å bara njuta av dödsanimationen. SoF och Blood var nog de mest tillfredsställande fps spelen jag någonsin spelat, och jag vill uppleva den känslan igen.

Jag vill ha BLOD: Avskjutna lemmar och kroppsdelar, lidande och skrikande, bra döds animationer.

Jag vill ha TILLFREDSSTÄLLELSE: Fiender som reagerar relativt realistiskt när dom blir skjutna, vapen som man känner kraften i, kroppar som faller/flyger realistiskt när dom blir träffade av kulor och andra projektiler.

Jag vill ha UTMANING: Ett spel som är i alla fall lite svårt och räcker ett tag.

Jag vill att det ska vara från 2010-2012: Dvs, inte allt för gammalt, men fortfarande fullt fungerande på min pc.

Tips?

(och nej, jag är inte någon psykopat, bara en frustrerad ung man med mycket ilska inombords)

Det nya Shadow Warrior är precis vad du söker.
Citera
2013-11-08, 18:00
  #6004
Medlem
Kungkrans avatar
Tjena folket!

Jag söker spel till pc som kan vara roliga att spela 2player med handkontroll liknande ps/xbox kontroller.

Spel jag gillat på konsol tidigare är bla. UFC (då undisputed)
Finns ufc att få till pc?

Tar gärna emot andra rekommendationer på spel också

Tack på förhand.
Citera
2013-11-08, 18:04
  #6005
Avstängd
pettson3816s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkran
Tjena folket!

Jag söker spel till pc som kan vara roliga att spela 2player med handkontroll liknande ps/xbox kontroller.

Spel jag gillat på konsol tidigare är bla. UFC (då undisputed)
Finns ufc att få till pc?

Tar gärna emot andra rekommendationer på spel också

Tack på förhand.
Rayman Origins och Rayman Legends är jävligt roliga co-op spel. Annars är Lara croft and the guardian of light svinigt kul 2 player det med.
Citera
2013-11-08, 18:06
  #6006
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkran
Tjena folket!

Jag söker spel till pc som kan vara roliga att spela 2player med handkontroll liknande ps/xbox kontroller.

Spel jag gillat på konsol tidigare är bla. UFC (då undisputed)
Finns ufc att få till pc?

Tar gärna emot andra rekommendationer på spel också

Tack på förhand.
Jag är inte helt hundra på att spelen har stöd för dubbla handkontroller, men kolla upp Trine 2 och Portal 2.
Citera
2013-11-08, 20:44
  #6007
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Rayman Origins och Rayman Legends är jävligt roliga co-op spel. Annars är Lara croft and the guardian of light svinigt kul 2 player det med.


Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag är inte helt hundra på att spelen har stöd för dubbla handkontroller, men kolla upp Trine 2 och Portal 2.


Tackar, skall kika trailers osv, uppskattas!

Tar gärna emot fler förslag
Citera
2013-11-09, 20:31
  #6008
Medlem
Jag söker spel som påminner om Age of Pirates 2 och pirates of caribien spelet från 2002.


Det jag är ute efter är själva sjöstriderna med gamla fartyg. De ända spel jag har för tillfället med liknande händelser är Total war spelen och Commander Conquest of the Americas.


Men vill ha spel som är mer inriktat på sjöstrid
Citera
2013-11-09, 21:16
  #6009
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
...
Om du kan tänka dig gamla spel så är pirates på amiga rätt bra, kan spelas via emulator, winuae.
http://www.youtube.com/watch?v=bYoGNto1_TU
Citera
2013-11-10, 12:16
  #6010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Om du kan tänka dig gamla spel så är pirates på amiga rätt bra, kan spelas via emulator, winuae.
http://www.youtube.com/watch?v=bYoGNto1_TU


Lite för gammalt för min smak. Vill kunna se och höra dånande från kanonerna när man skjuter en bredsida.
Citera
2013-11-10, 17:59
  #6011
Avstängd
jag har letat i olika second hand butiker men kan inte hitta ''Kaspar i nudådalen'' eller ''Dieselråttor och sjömansmöss'' Letat efter att kunna ladda ner, men har inte hittat något, finns det någon där ute som har spelen o kan lägga ut en torrent så man kan få det nerladdat?
Citera
2013-11-11, 11:43
  #6012
Medlem
JohnKnarklunds avatar
Letar ett nedladdningsbart spel som går att lira CO-OP över "tunngle/hamachi" osv.
Alla genrer är intressanta, men RPG & FPS spel föredras. Mvh!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback