Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-28, 17:44
  #4501
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Tack för tipsen! Dessa ser riktigt bra ut, speciellt fallen enchantress tycker jag ser ut som min grej. Skall testas senare idag!

Fallen enchantress behövs putsas på lite enligt mig, men det är nytt och de patchar det ofta! Väldigt värt att kolla in ändå.
Citera
2012-12-30, 00:10
  #4502
Medlem
Laertess avatar
Kluriga logikspel i stil med LIMBO och Braid sökes! Jag känner redan till Portal men det tilltalade mig inte.
Citera
2012-12-30, 00:22
  #4503
Medlem
Tindles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laertes
Kluriga logikspel i stil med LIMBO och Braid sökes! Jag känner redan till Portal men det tilltalade mig inte.

Fez kanske?
Citera
2012-12-30, 01:33
  #4504
Medlem
fabiann3s avatar
Finns det några spel som liknar sins of solar?
Citera
2012-12-30, 01:53
  #4505
Avstängd
KreugerGulds avatar
Sword of the stars 2

http://www.youtube.com/watch?v=rXThLOnfSdQ
Citera
2012-12-30, 01:54
  #4506
Avstängd
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabiann3
Finns det några spel som liknar sins of solar?


Sword of the stars 2

http://www.youtube.com/watch?v=rXThLOnfSdQ
Citera
2012-12-30, 01:59
  #4507
Medlem
vattenpipskamelens avatar
Ska börja spela PC spel igen och vill ha något som liknar metro 2033. Är det bara STALKER som gäller då?
Citera
2012-12-30, 15:05
  #4508
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laertes
Kluriga logikspel i stil med LIMBO och Braid sökes! Jag känner redan till Portal men det tilltalade mig inte.

Gamla Myst spelen!
Citera
2012-12-30, 16:12
  #4509
Medlem
fourthofjulys avatar
Jag är en föredetta WoW-spelare som behöver ett nytt spel att gräva ner mig i.
Det jag gillade med WoW var att det gick att klättra i hierarkin, vara i toppskiktet och känna att man fyllde en viktig funktion bland en grupp andra spelare.. Gillade även PvP och allt runt kring det.
Vad säger ni? Är Guild wars 2 en bra ersättare? Är bara rädd att det är samma samma, dvs det jag tröttnade på med wow
Citera
2012-12-30, 16:50
  #4510
Medlem
Judge.Paspertons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fourthofjuly
Jag är en föredetta WoW-spelare som behöver ett nytt spel att gräva ner mig i.
Det jag gillade med WoW var att det gick att klättra i hierarkin, vara i toppskiktet och känna att man fyllde en viktig funktion bland en grupp andra spelare.. Gillade även PvP och allt runt kring det.
Vad säger ni? Är Guild wars 2 en bra ersättare? Är bara rädd att det är samma samma, dvs det jag tröttnade på med wow

Har som du och många andra gått igenom en rejäl WoW fas och under tiden även provat en hel del andra mmorpgn. Körde även en del Guild Wars 2 då det såg väldigt lovande ut innan det släpptes och faktiskt tycktes kunna erbjuda något nytt. Jag ska inte säga att det inte, i alla fall till vis del, införlivade de förhoppningarna men i slutändan är det ändå i mångt och mycket samma grej. Dessutom har inte Guild Wars 2 något direkt PvE end game på samma sätt som WoW och även om man inte tror att det ska vara en så big deal till att börja med så kommer man sakna det vad det lider.

Själv tror jag att jag på det hela taget tröttnat lite på hela mmorpg upplägget och allt tidsödande levlande som är obligatoriskt men långt ifrån alltid innehållsrikt. Nu har du säkert lirat det innan för det har väl i princip alla nuförtiden men Mobas är faktiskt ett hiskeligt bra alternativ där du har samma typ av uppdelning med distinkta roller fast med intensiteten redan från början.

Annars har du ju en del goa battlearena artade spel ute. Bloodline champions är faktiskt inte dumt och Forge verkar lovande.
Citera
2012-12-30, 18:35
  #4511
Medlem
qbertys avatar
Letar efter ett spel som liknar WoW arena fast det är ett stand alone arena only. Glömt vad det heter, tror inte det är Forge men kan ha fel.

Hoppas något vet vilket jag menar!
Citera
2012-12-30, 23:23
  #4512
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laertes
Kluriga logikspel i stil med LIMBO och Braid sökes! Jag känner redan till Portal men det tilltalade mig inte.

Myst URU, gratis, utvecklas ännu på:
http://mystonline.com/en/
Man kan även köpa det på Steam.
(Ibland svåra problem, ibland behöver man tänka utanför ramarna.)

Christer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback