Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-22, 14:19
  #3397
Avstängd
Alltidxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocke-boy
Jag och tjejen klarade precis ut Kane & Lynch Dog Days på xboxet. Söker liknande spel med split screen co-op. Några tips?
Army of Two såklart. Inte spelat ettan men 40th Day är riktigt rolig att spela co-op. Spela på hardcore direkt rekommenderas.
Citera
2012-05-22, 21:51
  #3398
Medlem
TunnBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Kom på att om du gillade Skyrim kanske du gillar dess föregångare Oblivion och dess föregångare Morrowind också. Morrowind är det klart bättre spelet bland dessa tre
Glömde nämna att jag redan spelat dessa. Tack ändå!
Citera
2012-05-22, 23:16
  #3399
Medlem
Är ute efter några bilspel som är så verkliga i körningen som möjligt (simulatorer?), gärna banracing.
Citera
2012-05-23, 00:38
  #3400
Medlem
Jag söker simpla och nybörjarvänliga multiplayerspel till Xbox 360. Tänker mig något enkelt i stil med Mario Kart, dvs. ett spel som vem som helst kan spela.
Citera
2012-05-23, 18:09
  #3401
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Är ute efter några bilspel som är så verkliga i körningen som möjligt (simulatorer?), gärna banracing.


Som jag skrev i tråden du skapade som numera bor i papperskorgen.

Är det riktig simulatorracing du söker rekommenderar jag att du tar en titt på den här sidan.
http://www.virtualr.net/

Allting från simbin är riktigt bra
Citera
2012-05-24, 18:42
  #3402
Medlem
ett GTA-liknande spel som e enkelt att ladda ner (gratis) eller som ej behöver nedladnning...
Citera
2012-05-24, 18:44
  #3403
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfukingskal
ett GTA-liknande spel som e enkelt att ladda ner (gratis) eller som ej behöver nedladnning...

GTA och GTA2 är gratis
Citera
2012-05-24, 19:44
  #3404
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfukingskal
ett GTA-liknande spel som e enkelt att ladda ner (gratis) eller som ej behöver nedladnning...

Varför "ingen nedladdning" ? Hur menar du? Enbart köp i butik?

Hursomhelst är APB ett spel för dig - dock finns det inte i fysisk kopia ännu
Citera
2012-05-25, 03:37
  #3405
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocke-boy
Jag och tjejen klarade precis ut Kane & Lynch Dog Days på xboxet. Söker liknande spel med split screen co-op. Några tips?


Det givna svaret är Gears of War 1, 2 och 3, men det antar jag att du redan har koll på.
Annars funkar Borderlands, det är inte alls samma typ av spel, men det är roligt som fan att lira Co-op med splitscreen.

Även Splinter Cell - ? Jag kommer inte på vad det heter, men det senaste. Det finns dock inte så många banor att lira co-op på, men det är också jävligt roligt. Singelplayerdelen är väldigt rolig också, så om du skaffar det kan du lira själv också.
Citera
2012-05-25, 23:50
  #3406
Medlem
Någon som har nåt deckarspel typ LA Noire på lager? Behöver inte vara nytt, burken är ändå klen.
Citera
2012-05-26, 00:16
  #3407
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av talvilover
Någon som har nåt deckarspel typ LA Noire på lager? Behöver inte vara nytt, burken är ändå klen.

Blade Runner är riktigt retro.

Sen Mafia II, Swat skulle jag nog också rekommendera fastän det är lite mer på / action ...


Police Quest 3? ^^
http://www.youtube.com/watch?v=17teiQBYC8E
Citera
2012-05-26, 11:51
  #3408
Medlem
Tjena!

Jag är sugen på att lira ett strategispel i stil med age of empires-spelen, alltså spel i realtid , ej turbaserade, viktigt att är att det hela utspelar sig i en historisk miljö, helst utan inslag av fantasy och liknande.

Jag sitter på en medelmåttig dator, så alltför krävande spel kanske är lite svårt för den. För att ha något att utgå ifrån så kan jag tala om att det senaste aoe-spelet (trean), går utmärkt att spela på min dator.

Kan nämna att jag gillar resurssamlande/basbyggande också, så spel där man får en given mängd resurser/trupper från start med begränsade möjligheter att utöka dem prioriteras i andra hand.
Nu låter jag säkert jättekräsen, hoppas att ni ändå vill hjälpa en broder i nöd.

För att göra det ytterligare lite smidigare så listar jag också spel jag redan lirat. Har säkert glömt massvis, men här kommer några iallafall.


Age of empires-serien
Age of Mythology
Rise of nations
Company of heroes
Stronghold-spelen
Warcraft
Anno 1404
Praetorians

tacksam för hjälp!
__________________
Senast redigerad av Campfire 2012-05-26 kl. 11:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback