Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-24, 22:13
  #3157
Medlem
@ searchfunction
Quote funktionen lackade ur

Age of Empires 2 & Heroes of Might and Magic 3.
Kanske inte är något för dig, men jag har iallafall haft galet kul med de spelen på LAN och liknande.
Känslan av att totalförstöra en polares stad som han har jobbat på i flera timmar på ca 10 min med en armé av katapulter i AoE2 är oslagbar, troligtvis det spelet jag har haft roligast med på LAN.

Kan vara värt att dra ihop ett gäng polare och testa dessa spel för att se vad ni tycker.
Du kan även köra mot bots/npcs i dessa spel.
__________________
Senast redigerad av frej-ltd 2012-03-24 kl. 22:17.
Citera
2012-03-25, 21:07
  #3158
Medlem
Aviarts avatar
Någon som kan tipsa om ett schysst F2P mmorpg ? Gärna lite mystic-lore, tänk D&D/WoW/D2. Levla, hitta items och grejer. Gärna med många valmöjligheter på klasser och så.
Citera
2012-03-25, 21:22
  #3159
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Någon som kan tipsa om ett schysst F2P mmorpg ? Gärna lite mystic-lore, tänk D&D/WoW/D2. Levla, hitta items och grejer. Gärna med många valmöjligheter på klasser och så.

Kanske:
http://www.realmofthemadgod.com/

Annars har du väl LOTRO som är F2P numera.
Citera
2012-03-25, 21:30
  #3160
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Någon som kan tipsa om ett schysst F2P mmorpg ? Gärna lite mystic-lore, tänk D&D/WoW/D2. Levla, hitta items och grejer. Gärna med många valmöjligheter på klasser och så.

Aion!
http://aionfreetoplay.com
Citera
2012-03-25, 22:25
  #3161
Medlem
BrutalaFingrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Jag skulle vilja ha ett spel som funkar att bara ha i bakgrunden och pilla på lite då och då, medans jag gör annat. Kan vara lite vad som helst, genre spelar ingen större roll.

Har suttit och lirat Lemonade Tycoon nu men jag börjar lessna lite på det.

Vill tipsa om det roligaste online spelet jag kört, har nu spelat i ca 80 dagar och har inte tröttnat än.

http://www.kongregate.com/games/Tukk...acomplete=anti
Citera
2012-03-26, 19:57
  #3162
Medlem
Mad.Seasons avatar
Jag söker ett spel som liknar Skyrim och Oblivion. Att kunna anpassa sin karaktär, både till klädsel och färdigheter och kunna utforska en stor värld med massor av frihet och möjligheter. Ett plus om man kan skaffa "fastigheter" eller dylikt.
Tack på förhand!
Citera
2012-03-26, 23:51
  #3163
Medlem
Imirons avatar
Söker något beroendeframkallande spel där man liksom bygger och pysslar lite, eller vad man ska säga. Alltså, som typ minecraft eller gary's mod, men jag kan även finna saker som bygg-delen i the sims rolig. Jag vill liksom bygga fram saker och använda fantasin, men det ska helst ske i en omvärld. Det ska finnas en poäng med det jag gör (gömma sig från zombies i minecrafts fall...), alltså inte bara bygga modeller i CAD. Ska helst vara 3D, dwarven fortress och andra gamla spel intresserar mig inte så mkt.
Citera
2012-03-27, 08:18
  #3164
Medlem
SWMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad.Season
Jag söker ett spel som liknar Skyrim och Oblivion. Att kunna anpassa sin karaktär, både till klädsel och färdigheter och kunna utforska en stor värld med massor av frihet och möjligheter. Ett plus om man kan skaffa "fastigheter" eller dylikt.
Tack på förhand!


Du har ju både Fallout 3 samt Fallout: New Vegas som kör på samma motor som Skyrim och Oblivion, samma utvecklare också. Du kan även skaffa fastigheter, du går upp i level, många sido-questar som leder till bonusar och en fördjupad story, anpassa klädsel osv osv.
Citera
2012-03-27, 10:46
  #3165
Medlem
Freebss avatar
Letar efter fantasy spel till 360, man ska gärna kunna köra co-op. Ungefär som Fable III.
Några tips?
Citera
2012-03-27, 15:29
  #3166
Medlem
harikiris avatar
Söker ett spel som har både 1st person shooter eller liknade och det strategiska som i tex wc3 och generals spelen..

Nått i stilen att man kan bygga basen skapa gubbar och kriga på marken med dom.

Helst Andra världskriget stuk på det
Citera
2012-03-27, 16:45
  #3167
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harikiri
Söker ett spel som har både 1st person shooter eller liknade och det strategiska som i tex wc3 och generals spelen..

Nått i stilen att man kan bygga basen skapa gubbar och kriga på marken med dom.

Helst Andra världskriget stuk på det

Inte riktigt det du efterfrågar. Men nya shogun expansionen har en del där du kan kontrollera ett skepp eller en artillerienhet. Lite third person över det.
Citera
2012-03-27, 20:14
  #3168
Medlem
harikiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Inte riktigt det du efterfrågar. Men nya shogun expansionen har en del där du kan kontrollera ett skepp eller en artillerienhet. Lite third person över det.



jo spelat total war serien men inte riktig det jag menar... tror det jag söker inte gjorts än. Jag vill att det är Som total war så ska man kunna styra allt som man gör i total war. Men man ska kunna välja att zooma in på en grupp så man kommer in i first person och sen kunna zooma ut igen och sköta taktiken för resten av trupperna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback