jag studerar teater på högskolan, och vi har snart en stor uppvisning som jag har huvrollen i. grejen är bara att jag ska börja gråta, och verkligen se helt förkrossad ut. nu är jag inte den som gråter ofta, och tycker det är jätte svårt att gråta.
har någon tips på hur jag kan lyckas gråta, jag har provat tänka på sorgliga saker och så men det funkar inte, för att sätta igång en hel gråtattack, jag blir bara lite allmänt.. nedstämd. snälla ge mig tips! det kommer vara folk där som ger ut stipendie , och jag måste verkligen klara det!
Jag har inte en aning om det finns något sätt som är bättre än något annat, men något jag kom att tänka på är att kanske smeta lite lök/citron på fingrarna. Sedan gnida fingrarna lite smidigt i ögonen när det gäller... Smärtsamt kanske, men värt det?
hehe, det med citron&lök har jag med tänkt på. är nog värt att prova. Grejen är att eftersom jag redan har blivit tillrdelad roller, så man behöver inte gråta, men vill ju helst kunna visa upp mig, och göra det bra intryck.. mest det de handlar om. annars tror jag ändå på mina talanger
Satt och tænkte lite på det hær med skådespeleri och allt vad det innebær før ett tag sen...
Och tror de flesta skådespelare som t.ex ska gråta i en scen eller något annat dramatisk lever sig in i sin karaktær så mycket att de næstan tror att orsaken de gråter før verkligen har hænt..
Bara en liten tanke!
Sjælv har jag inga problem med att gråta, har haft många hændelserika moment i mitt liv och bara tanken på en del av får mig att fælla en tår..
Lycka till med rollen! och ju svårare roller du får, desto mer væxer du som skådespelare..
tack för alla svar! ska ta åt mig, och övar för fullt, och börjar faktikst förstå det med att riktigt leva sig in så mycket, och helt glömma vem man egentligen är. det kommer gå kanon. tack folk
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!