• 1
  • 2
2010-04-02, 22:09
Medlem
jag studerar teater på högskolan, och vi har snart en stor uppvisning som jag har huvrollen i. grejen är bara att jag ska börja gråta, och verkligen se helt förkrossad ut. nu är jag inte den som gråter ofta, och tycker det är jätte svårt att gråta.

har någon tips på hur jag kan lyckas gråta, jag har provat tänka på sorgliga saker och så men det funkar inte, för att sätta igång en hel gråtattack, jag blir bara lite allmänt.. nedstämd. snälla ge mig tips! det kommer vara folk där som ger ut stipendie , och jag måste verkligen klara det!

mvh.
Citera
2010-04-02, 22:13
Bannlyst
Jag har inte en aning om det finns något sätt som är bättre än något annat, men något jag kom att tänka på är att kanske smeta lite lök/citron på fingrarna. Sedan gnida fingrarna lite smidigt i ögonen när det gäller... Smärtsamt kanske, men värt det?
Citera
2010-04-02, 22:40
Medlem
fanniejoelines avatar
gör ingen roll du inte klarar av.
Citera
2010-04-02, 23:56
Medlem
hehe, det med citron&lök har jag med tänkt på. är nog värt att prova. Grejen är att eftersom jag redan har blivit tillrdelad roller, så man behöver inte gråta, men vill ju helst kunna visa upp mig, och göra det bra intryck.. mest det de handlar om. annars tror jag ändå på mina talanger
Citera
2010-04-02, 23:57
Medlem
UAAs avatar
Jag brukar alltid tänka på något sorgligt. typ döda kattungar eller folk som känner att de måste fetmarkera sina inlägg. Får mig att gråta direkt.
Citera
2010-04-03, 07:04
Medlem
Satt och tænkte lite på det hær med skådespeleri och allt vad det innebær før ett tag sen...
Och tror de flesta skådespelare som t.ex ska gråta i en scen eller något annat dramatisk lever sig in i sin karaktær så mycket att de næstan tror att orsaken de gråter før verkligen har hænt..
Bara en liten tanke!

Sjælv har jag inga problem med att gråta, har haft många hændelserika moment i mitt liv och bara tanken på en del av får mig att fælla en tår..

Lycka till med rollen! och ju svårare roller du får, desto mer væxer du som skådespelare..
Citera
2010-04-03, 16:10
Medlem
WhoFortyTwos avatar
som sagt, smeta något på fingrarna
Citera
2010-04-03, 17:23
Medlem
Herr_Greens avatar
Du kanske kan köpa ett tårstift?

Finns här https://mapont.jetshop.se/ och kostar 98:-
Citera
2010-04-03, 19:49
Jag kan framkalla tårar antingen genom att gäspa väldigt stort och länge eller att ha ögonen öppna tills det nästan gör ont. Lycka till!
Citera
2010-04-03, 23:06
Medlem
tack för alla svar! ska ta åt mig, och övar för fullt, och börjar faktikst förstå det med att riktigt leva sig in så mycket, och helt glömma vem man egentligen är. det kommer gå kanon. tack folk
Citera
2010-04-04, 22:23
Medlem
Cathariasiss avatar
Tänk helt enkelt på hur det skulle gå om du inte fick stipendiet. Tårarna borde då komma av sig själva.
Citera
2010-04-07, 01:31
Medlem
setermannens avatar
Blinka mycker med ögonen och försök pressa fram tårar. Försök även att tänka dig in i rollen du ska spela, borde hjälpa en del.

Med tillräcklig träning borde det gå att pressa fram någon tår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in