Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-02, 22:02
  #1
Medlem
Jag får ont i "benet" på min överarm efter att har spelat tennis och servat. Jag får aldrig några problem när jag spelar underifrån. Smärtan kommer långsamt och blir värre och värre tills det inte går att serva längre.

http://img408.imageshack.us/img408/262/arm2md.gif Smärtan sitter på det skuggade området på insidan av överarmen.

Någon som har en aning om vad jag kan göra för att åtgärda problemet? Har testat att vila och det känns super men när jag börjar serva kommer smärtan tillbaka.

Glada påskhälsningar!
__________________
Senast redigerad av minimrmagig 2010-04-02 kl. 22:11.
Citera
2010-04-02, 22:04
  #2
Medlem
Verdess avatar
Okej.. undrade du nåt också?
Citera
2010-04-02, 22:30
  #3
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Jag brukar också få on topic i armen när jag spelar tennis
Citera
2010-04-02, 22:33
  #4
Medlem
Verdess avatar
Du kan bygga upp lite muskler, stretcha bättre och var noga med uppvärmning, tigerbalsam och finslipa serve-tekniken lite.
Citera
2010-04-02, 22:51
  #5
Medlem
Tack för svaret!

När du säger träna upp musklerna menar du då i hela armen (underarmsmusklerna, biceps och triceps) eller ska jag ge mig på axeln också?
Citera
2010-04-02, 22:52
  #6
Medlem
CXTs avatar
Som nån sa, se över tekniken. Att man har utfört ett moment på ett visst sätt så länge att det känns naturligt, behöver inte betyda att det är ofarligt.

Tränar du nånting i övrigt? Min erfarenhet är att ju mer varierad ens träning är, desto mindre skaderisk.

Kolla upp det med sjukgymnast eller liknande om det inte bli bättre (kolla gärna upp det även om det blir bättre - om du får ett konkret utlåtande så kan du rehab/prehab-träna effektivare, samt undvika att göra saker som gör det värre). Forska gärna lite på egen hand på internet först, så att du har åtminstone ett hum. Betydligt lättare att veta om sjukgymnasten är vettig eller en idiot utan koll som har valt helt fel yrke, om man har lite amatörresearch i bakfickan.
Citera
2010-04-03, 21:16
  #7
Medlem
Tack för tipsen!

Efter att ha letat runt på nätet är min starkaste misstanke att det är ulnar nerven som spökar. Den går längs insidan på överarmen. Min andra misstanke är att brachialis är inflammerad men jag tror inte det...

Har kontaktat en sjukgymnast jag känner och ska även prata med en läkare i veckan.
Citera
2010-04-09, 19:25
  #8
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Jag spelar badminton och hade riktigt ont ett tag. Det berodde på att jag hade för lite muskler på baksidan av axeln. Träna upp den ordentligt så kommer problemen troligtvis försvinna helt.
Citera
2018-09-11, 22:03
  #9
Medlem
Hej!
Bara en undran så här 8,5 år efter!
Blev din arm bra? Hur?
Har nämligen liknande problem
Walle
Citera
2018-09-12, 07:50
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walle666
Hej!
Bara en undran så här 8,5 år efter!
Blev din arm bra? Hur?
Har nämligen liknande problem
Walle

minimrmagig
Senaste aktivitet: 2017-07-09 00:00

Kolla gärna upp sådant först.
Citera
2018-09-12, 17:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
minimrmagig
Senaste aktivitet: 2017-07-09 00:00

Kolla gärna upp sådant först.

Haha snubben har varit medlem i 10 år och inte kommenterat förens nu
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback