Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-02, 17:28
  #1
Medlem
Citat genom Solgurus blogg http://solguru.motpol.nu/?p=631 från den socialdemokratiska tankesmedjan/magazinet Arena nr 2, 2010 av Tobias Hübinette:

“Jag står och väntar vid en busshållplats i Stockholms innerstad. En buss saktar in och stannar och fram- och bakdörrarna öppnas. Det är dock inte den buss jag väntade på. Plötsligt ser jag att en vit pojke i bakre änden av bussen tittar på mig, slår upphetsad med ena handen mot rutan och pekar mot mig, och jag hör honom ropa högt: “Titta, titta en kines!” Pojken är i sällskap med ett flertal andra barn samt några vuxna, alla är vita. Det är antagligen en dagisgrupp med sina förskollärare. Barnen vänder sig om mot mig och börjar skratta, medan de vuxna också tittar på mig och sedan på barnen och ler sinsemellan, kanske förläget för min skull eller för att de tycker att pojken är gullig i sin naiva frispråkighet.
Plötsligt brister något inom mig, jag påminns om en hel uppväxt och ett pågående vuxenliv fyllt med liknande händelser; vita barn och ungdomar som pekar och skrattar och ropar “tjing tjong”, “japan”, “Kines” eller “guling” efter mig, och vita vuxna som ofta lätt påstrukna och gärna i grupp bugar sig överdrivet, gör kampsportshärmande rörelser i luften ackompanjerade med “tjing tjong”-liknande läten och hjärtligt gapskratt. Jag rusar in genom bakdörren på bussen och tränger mig fram bland barnen och trycker upp pojken mot glasrutan så han börjar kvida och ropa “nej, nej”. Innan förskollärarna eller de andra vuxna hinner reagera kastar jag mig ut ur bussen precis innan bakdörren stängs igen, och jag ser sedan bussen åka iväg med en gråtande pojke, en förvirrad skara barn och en upprörd samling vuxna som med oförstående och anklagande blickar tittar på mig genom fönstret.”

Vad tycker ni, är det här en framkomlig väg i kampen mot fascismen?
Citera
2010-04-02, 17:52
  #2
Medlem
killallthewhitepeoples avatar
Det är ju inte direkt något ovanligt att exremvänstern siktar in sig på att attackera människor inte kan försvara sig.
Och kan dom det så gäller det att vara fler,beväpnade och överumpla personen ifråga så att motståndet blir avsevärt mindre.
Dom är ju som bekant inte speciellt modiga.
__________________
Senast redigerad av killallthewhitepeople 2010-04-02 kl. 17:56.
Citera
2010-04-02, 18:05
  #3
Medlem
Red Machines avatar
Nej...
Citera
2010-04-02, 21:14
  #4
Medlem
kenth44s avatar
Ojoj har tokstollen Hübinette tagit sig in på arena nu...

Men nej det är klart att man inte ska ge sig på dagisbarn. Det är inte på nåt sätt kamp mot fascism heller.
Citera
2010-04-02, 21:21
  #5
Medlem
R.Rs avatar
Vilken feg liten fitta. Nog för att jag förstår att det kanske inte varit en så rolig uppväxt men går man på ett barn som helt oskyldigt utropar något dylikt har det ju fan brunnit i skallen på en. Kan bara hoppas någon trycker upp det aset ordentligt i en mörk gränd...
Citera
2010-04-02, 22:11
  #6
Medlem
Jag ska i framtiden förhoppningsvis arbeta på dagis, och skulle den där jävla gulingen så mycket som höja ett finger mot något av barnen så skulle Jag fan i mig bryta armen av honom.. (Blir så fruktansvärt arg..)

/Fredrik Eriksson
Citera
2010-04-03, 09:20
  #7
Medlem
xMADBALLxs avatar
killallthewhitepeople. Hübinette ringde mig häromdagen ville vi skulle ut att basha på något dagis men när jag fick reda på att vi bara skulle vara 10 mot ett dagis barn tacka jag nej. För dåliga odds. hell seger
Citera
2010-04-03, 09:42
  #8
Medlem
killallthewhitepeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xMADBALLx
killallthewhitepeople. Hübinette ringde mig häromdagen ville vi skulle ut att basha på något dagis men när jag fick reda på att vi bara skulle vara 10 mot ett dagis barn tacka jag nej. För dåliga odds. hell seger

Tja livet är hårt.
Citera
2010-04-03, 11:26
  #9
Medlem
BandieraRossas avatar
Det är av största vikt, att anfalla framtidens potentiella fascister när de är som svagast.
Citera
2010-04-03, 14:12
  #10
Medlem
McDonnells avatar
Vad är det med er folkölsnassar och Hübinette? han har väl inte varit aktiv på femton år, minst. I slutet på nittitalet var han redan försvunnen och återfinns nu bara på Info14s "research".

Drar vi upp Leif Larsson i varenda tråd va? Gör vi det? Va? Va? Va?
Citera
2010-04-03, 14:28
  #11
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
Vad är det med er folkölsnassar och Hübinette? han har väl inte varit aktiv på femton år, minst. I slutet på nittitalet var han redan försvunnen och återfinns nu bara på Info14s "research".

Drar vi upp Leif Larsson i varenda tråd va? Gör vi det? Va? Va? Va?
Hübinette är en föredetting visst, men startinlägget talar ju för vilken sjuk individ det där är. Om man börjar härja med småungar så är man duktigt väck i skallen. Jag hoppas någon häller bensin i den där mannens lägenhet och står och håller för ytterdörren medan han sakta rostas till döds.

Tjing tjong karatefjong. Behövs det inte mer för att han ska brista, åh herre gud...

Någon borde kniva den där mannen och göra Stockholm en tjänst.

/Micke
Citera
2010-04-03, 14:45
  #12
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Hübinette är en föredetting visst, men startinlägget talar ju för vilken sjuk individ det där är. Om man börjar härja med småungar så är man duktigt väck i skallen. Jag hoppas någon häller bensin i den där mannens lägenhet och står och håller för ytterdörren medan han sakta rostas till döds.

Tjing tjong karatefjong. Behövs det inte mer för att han ska brista, åh herre gud...

Någon borde kniva den där mannen och göra Stockholm en tjänst.

/Micke
Det är en tokstolle, ja. Skönt att han hänger på Arena. Önskar att varenda jävel på den tidningen åkte på ett rejält, gammaldags kok stryk.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback