Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-23, 15:56
  #13
Medlem
jontäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirmess
Har aldrig haft problem med mitt Xbox 360 slim, köpte Forza motorsport 3 och skivan bullrar och låter när man spelar det lite som det skulle va obalans i den.

Alla andra spel funkar bra och går fint.

Finns det nått sätt man kan se om det är fel på skivan eller fixa detta !?

mvh
Ett vanligt förekommande fel på de nya 360 slim modellerna, då dom har sämre smörjning i cdläsaren än de "vanliga" gamla 360. Har haft både slim och gamla xbox.
Jag märkte också att läsaren "bullrade"fick då ett tips av en bekant som jobbar på microsoft supportavdelning att det enkelt går att lösa själv.

Öppna dvdläsaren.
Koppla ur alla kablar från xboxet.
Ställ xboxet på högkant på ett bord med läsaren pekandes uppåt.
Fixa fram en spruta eller liten tratt och ta en halv deciliter raps eller matolja och häll ner försiktigt oljan i den öppna cdläsaren, och försök gå från höger till vänster och sedan vänster till höger så att oljan verkligen har spritt ut sig.

OBS! Väldigt viktigt att det inte är mer än en halv deciliter!
Det fungerade väldigt bra för mig och xboxet blev som nytt!
Rekommenderas starkt!
Citera
2011-02-23, 16:10
  #14
Medlem
Sirmesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontä
Ett vanligt förekommande fel på de nya 360 slim modellerna, då dom har sämre smörjning i cdläsaren än de "vanliga" gamla 360. Har haft både slim och gamla xbox.
Jag märkte också att läsaren "bullrade"fick då ett tips av en bekant som jobbar på microsoft supportavdelning att det enkelt går att lösa själv.

Öppna dvdläsaren.
Koppla ur alla kablar från xboxet.
Ställ xboxet på högkant på ett bord med läsaren pekandes uppåt.
Fixa fram en spruta eller liten tratt och ta en halv deciliter raps eller matolja och häll ner försiktigt oljan i den öppna cdläsaren, och försök gå från höger till vänster och sedan vänster till höger så att oljan verkligen har spritt ut sig.

OBS! Väldigt viktigt att det inte är mer än en halv deciliter!
Det fungerade väldigt bra för mig och xboxet blev som nytt!
Rekommenderas starkt!


Ska nog testa detta , det lät bra
Citera
2011-02-23, 17:42
  #15
Medlem
Tjena!

Jag både min pc och xbox 360 genom samma router. Kan jag på något sätt föra över filmer till xbox-hårddisken och kolla på dom genom den?
Citera
2011-02-23, 17:45
  #16
Medlem
Xbox 360 arcade fråga.

Tjenare flashback.

Det är så att mitt original xbox 360 gick sönder förra veckan och jag tänkte köpa arcade då den e billig...

Frågan är bara kan jag ta min gamla hårddisk ifrån den gamla och sätta in i en arcade??



Tack på förhand!
Citera
2011-02-23, 17:46
  #17
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagskabara.
Tjena!

Jag både min pc och xbox 360 genom samma router. Kan jag på något sätt föra över filmer till xbox-hårddisken och kolla på dom genom den?
Nej, men du kan streama dina filmer från datorn till Xboxen och på så sätt se dom på TVn.

Står mer under fråga 1.4 i FAQen.

https://www.flashback.org/t1344289

Edit; Eller ja, du kan se filmer från ett USB-minne så antar att du borde se kunna se dom från en extern hårddisk som kopplas in via USB. Men från Xboxens hårddisk går det inte att se filmer.
Citera
2011-02-23, 17:52
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Nej, men du kan streama dina filmer från datorn till Xboxen och på så sätt se dom på TVn.

Står mer under fråga 1.4 i FAQen.

https://www.flashback.org/t1344289

Edit; Eller ja, du kan se filmer från ett USB-minne så antar att du borde se kunna se dom från en extern hårddisk som kopplas in via USB. Men från Xboxens hårddisk går det inte att se filmer.

Tack! Snabbt svar

Undrar bara innan jag börjar med allt det där mecket, är det duglig bildkvalitet? Alltså densamma som på datorn? Annars struntar jag nog i det
Citera
2011-02-23, 17:59
  #19
Medlem
SkateBlinds avatar
Vad jag vet så går det inte då Arcade inte har någon Hårddisk slot.
Citera
2011-02-23, 18:10
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Vad jag vet så går det inte då Arcade inte har någon Hårddisk slot.

Okej tack!
Citera
2011-02-23, 18:26
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-llusion
Det finns en mapp i systemet på din 360 som heter savegames el. likn i memory.
Du kan bara flytta dom och inte kopiera och din profil dvs. gamertag gör du bara en recover på!


Hur gör man en recover på sin gamertag?? Tänkte också köpa en slim
Citera
2011-02-23, 18:49
  #22
Medlem
jontäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirmess
Ska nog testa detta , det lät bra
Helt allvarligt. Gör inte det. Skulle bara se om någon var så pass dum att testa det, men får nu samvetskval och vill helst inte att du ska behöva köpa ett nytt xbox.

Jag ångar mig och tar tillbaka mitt "tips".

Mest för brandrisken som uppstår med olja i xboxet.
Citera
2011-02-23, 19:01
  #23
Medlem
Aggudabbus avatar
Det går jättebra!

Har själv en Arcade med Hdd.
Citera
2011-02-23, 19:07
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskabara.
Tack! Snabbt svar

Undrar bara innan jag börjar med allt det där mecket, är det duglig bildkvalitet? Alltså densamma som på datorn? Annars struntar jag nog i det

Har laddat ner DivX och det vill inte alls funka. Installerade programet utan problem, har det installerat på skrivbordet och kan starta programmet. Men det funkar fortfarande inte i webläsare. Enligt den så är det inte installerat.

Jag kan alltså inte se video tutorialen på hur man streamar till Xbox eftersom man måste har DivX... jävla skit program.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback