Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-01-02, 14:33
  #25
Medlem
mazterkings avatar
Om jag hade gett någon av er 1000 kr för att hjälpa mig få tag på vettig utrustning samt lär mig lite om risker och hur man gör. Så hade inte ni klarat de för att ni menar på att de är så otroligt viktigt att gå kursen för annars kan man inte flyga och kommer att dö om man gör de ändå.
Citera
2018-01-02, 18:54
  #26
Medlem
GalFisks avatar
Jag kan inte lära dig skärmflygning. Jag kan däremot lära dig fallskärmahoppning.
Nästan allt du får lära dig under teorikursen är på vilka sätt saker kan gå åt helvete, och hur du ska agera korrekt när så sker. Viktiga moment får du nöta igen och igen tills de sitter i ryggmärgen - för det är det enda som finns kvar när du får stresspåslag.

Jag vet inte hur en skärmflygarkurs går till, men jag kan tänka mig att du bland annat får lära dig nödprocedurer om skärmen kollapsar eller om du tvingas landa på olämpliga platser (vatten, skog, bebyggt område) och nog meteorologi för att kunna utläsa vad som faktiskt är bra och dåligt väder (det kan vara vindstilla på marken och blåsa idiotmycket på några hundra meters höjd, din tilltänkta landningsplats kan ha termik som bär dig in i skogen eller turbulens som rullar ihop din skärm, etc).
Jag tror att du även behöver kunna hantera en flygradio bland annat.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback