Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-31, 17:36
  #1
Medlem
tankels avatar
Hej allihopa!
Jag sitter nu och skriver en uppsats om korruption och skulle behöva lite länkar gällande korruption i Sverige framför allt. Om någon sitter på en annan intressant händelse någon annanstans i världen så får ni gärna posta den med. Jag har sökt runt lite själv och bland annat bildat mig en uppfattning om händelsen bland de högt uppsatta inom systembolaget, men hittar ingen vettig källa till det. So plz. hjälp!
Citera
2010-03-31, 18:09
  #2
Medlem
Googla runt lite om korruption inom polisen, alltid lika intressant för läsaren! Se bara till att vara ordentligt källkritisk!
Citera
2010-04-01, 23:07
  #3
Medlem
Caves avatar
Dels har du Riksenheten mot korruption och Institutet mot mutor. Det finns dessutom en väldigt bra bok av Staffan Andersson: "Corruption in Sweden : exploring danger zones and change" som behandlar svensk korruption. Sedan har Brottsförebyggande rådet en del rapporter inom området. Avslutningsvis finns det en del C/D-uppsatser inom området på uppsatser.se. Journalisten Britt-Marie Citron har skrivit en intressant bok om korruptionen hon uppdagade i Motala: "Sölve & Co".

Hoppas det är till någon hjälp...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback