Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-14, 23:39
  #13
Medlem
Barbados och St Lucia ska vara bland dom tryggaste länderna i Karibien fick jag höra.
Väl där kände jag mig aldrig otrygg, endast i Bridgetown kändes det som att man fick vara på sin vakt men det är också huvudstaden (som ovanstående skrev)...
Däremot sa flera personer jag pratade med att Trinidad & Tobago ska vara farliga.
Citera
2013-07-19, 00:33
  #14
Medlem
Bajsolle1s avatar
Barbados är nice som fan Fritidsresor kör dit rätt billigt numera boka in Er på nått av Leffe Brandells hotell på ön Amaryllis eller nått annat. Kronan står helt rätt nu också mot Dollarn. Bästa stället året om


Barbados / Sweden Culture förening finns på Facebook
Citera
2013-07-22, 15:27
  #15
Medlem
jag är riktigt sugen på en kryssning neråt Barbados. Känner några stycken som säger att det är det bästa dom gjort....
Citera
2017-03-06, 00:41
  #16
Medlem
Bajsolle1s avatar
Barbados

Lite tips 2017 flyg från London Gatwic BA

BRA KÄK LUNCH : Meals on Wheels /foodtruck direkt ur bilen i matlåda 12 bb dollar per portion typ 50 spänn. TA MED EGET KRANVATTEN på flaska funkar fint lika bra vatten som i Sverige.
Brukar finnas 4-5 basrätter beef stew , fish , bakad eller fried Chicken , Macaroni pie + sallad , potatis , ris ingår. Fisk kan ibland vara dyrare beroende på fisk. Svärdfisk eller flyg fisk Mahi-Mahi fisk.

TRANSPORTER kanon 2 BBS dollars per näsa minibuss eller stora samma pris. 8 kr.

Bästa Beachen invägt service ACCRA Beach .Vill man ha en egen strand så finns det gott om ställen t.ex Long Beach söderut å feta vågor att surfa på.

Hyr lägg hotell köp varor i stan på grönsaks Marknaden i Bridgetown FINNS en i stan centralt plus en mot Kryssnings hamnen 10 min gångväg. SUPERMARKETS fins här och där bra fryst fisk å kött.

HYRA bil typ 600 spänn inkl försäkring 1 Dag . VÄNSTERTRAFIK inga problem lugn rytm bra skyltat.man kan behöva ha bil 2 där man delar upp åkandet norra och södra delen börja med den södra om du bor där undvik motorvägen ta kustvägarna med fördel om du inte har bråttom till nått speciellt.Ett bra tips att hitta är att kolla busshållplatsernas skyltar om man är på väg till eller från stan "way out" or "way to city" Alla vägar går ju till eller från Bridgetown här.


BRA FINRESTURANT : " Stream " innan St.Lawrence Gap.

VIN BILLIGARE ÄN Sverige likaså Öl . Rum Cocspur ett klipp 30 kr för en kvarting !

LUGNT Å FINT VÄNLIGT FOLK LURAS SÄLLAN INGET TJAFFS. RENT Å SNYGGT .

Efter November är det högsäsong då går priserna upp lite för då kommer Amrikanarna och förstör prisbilden om man inte har koll , håll er borta från turist barer då. TIPS görs som invånarna åk in til stan efter jobbet ta en öl eller två på Baxter Road och ät en Roti.

FRIDAY FISH varje fredag i fiskeorten Oistins Ok turistjippo med underhållning dans m.m åk en vardag istället. Genuinare ta bussen till Speightstown och käka med Invånarna bättre idé det genuina Barbados.BILLIGARE o bättre.

FLYGTID FRÅN London Ca 7,5 timmar. EXPEDIA.se BRUKAR KUNNA SÄTTA IHOP BRA FÖRSLAG TILL BRA PRISER. 3 V INKL. FLYG BOENDE BORDE INTE KOSTA MER ÄN 23.000 PER NÄSA OM MAN BESTÄLLER VINTER RESAN REDAN I JUN.AUGUSTI.

GANJA köper man enklast på stranden av solstolskillarna påse eller färdigrullat tyngre knark finns nog men har försvunnit mer med utvisningen av illegala från Ön. Kriminaliteten är låg och drabbar inte hyggliga turister.
BÅTTUR runt ön olika alternativ även party båt Jolly Rogers fyllebåt runt ön med bad och Rum i massor hög partymusik och vild dans.U-båt bland fisk o korall på 50 meters djup 1000 spänn med lunch ombord.

FRITIDSRESOR har slutat köra dit 2014 satsade på annat lönsammare Bali ryktas men , det kanske blir ändring sedan dom köptes av TUi som kör charter från London till Barbados men det går enkelt att sätta ihop resan själv på nätet annars.I övrigt är ön inte dyrare än Spanien men värsta lyxen kan man ju alltid titta på helt gratis eller besöka som turist.

TRANSFER finns alltid på flygplatsen eller kan bokas St.James Travel Service Inc kan fixa det mesta även sevärdheter som grottor och naturupplevelser.men , testa gärna på egen hand !
__________________
Senast redigerad av Bajsolle1 2017-03-06 kl. 01:41.
Citera
2017-03-06, 13:54
  #17
Medlem
Bajsolle1s avatar
" Meals on Weels " foodtrucks Barbados finns vid alla stränder rekomenderas varmt som lunch i låda på stranden 12 Barbados Dollars ca 54 SEK per portion bestick & servette peppersås dressing ingår här nedan : https://youtu.be/_ov__NPKuNA
__________________
Senast redigerad av Bajsolle1 2017-03-06 kl. 14:08.
Citera
2017-03-14, 14:37
  #18
Medlem
Bajsolle1s avatar
Hyrde bil av en Firma i Christ Church som hette Joe`s Car i Hastings nånting kostade inkl. försäkring typ 600 SEK 60 USD och det blev billigare ju längre man hyrde.

Bästa stället att äta på kvällen är inne i stan BAXTER ROAD ruffigt men fan så mkt coolare inge bråk/tjaffs om man själv är trevlig. För övrigt Mick Jagger & Joan Collins favoritgata https://www.google.se/maps/place/Bax....6177226?hl=sv
__________________
Senast redigerad av Bajsolle1 2017-03-14 kl. 14:43.
Citera
2019-01-16, 01:52
  #19
Medlem
Ska utföra mina utbytesstudier där den kommande terminen (VT19), ser verkligen fram emot det förutom att jag lär blir fattig.
Citera
2020-01-25, 12:07
  #20
Medlem
MrBabyBoys avatar
Nån som vet vad dom gäller vid inresa? Är det samma regler som övriga USA? Jag har brottsregister...
Citera
2020-01-25, 15:25
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Nån som vet vad dom gäller vid inresa? Är det samma regler som övriga USA? Jag har brottsregister...

Barbados ligger inte i USA.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1159841

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback