Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-31, 11:58
  #1
Medlem
Någon som varit på Barbados? Värt ett besök eller inte?
Jag och tjejen ska ta en 2 veckors semester, tänkte fixa flyg & boende och vart lite nyfikna.
Tar annars tacksamt emot rekomendationer på någon "trevlig" soft ö, fina stränder, lite barer etc.
Citera
2010-04-05, 00:16
  #2
Medlem
Ingen som varit på Barbados?

Har hittat flyg för 7500:-/per person och ett fint hotell för 800:-/natten (för 2 pers)
Citera
2010-04-26, 13:07
  #3
Medlem
Jag har varit där en gång för längesedan. Paradiset på jorden! Min drömresa är att åka dit igen, men det är så himla dyrt. När jag vinner på tipset så kommer jag garanterat åka dit igen. Till sydkusten där de stora vågorna är.
Citera
2010-04-26, 13:17
  #4
Medlem
Maten är inte mycket att hurra för. Köttet är inget vidare men de har den godaste kycklingen i världen. Det som ser ut som småkiosker överallt där det står Banks på där serveras det lokala ölet banks som är himla gott och inte så starkt. Hette det mycket starka ölet Trinidad tro?

Drycken framför alla är rompunch! Jag har testat massa olika recept men aldrig lyckats få till smaken här hemma. Kan du få tag i recept på drinken så dela med dig av det!

Tyvärr är rånrisken stor och ett ensamt par ska inte röra sig ensamma ute på kvällen, och de ska vara försiktiga på dagen också. Bäst är om man kan bli lite småkompis med några som man kan ha sällskap med så man är i lite större sällskap.

Att handla mat och laga själv är dyrare än här hemma, men en helkväll på krogen är billigare där än här.
Men som sagt, det är många år sedan jag var där.
Citera
2010-05-31, 22:36
  #5
Medlem
Tänkte bara berätta lite om resan...
Vi var just på sydkusten (Christ Church), hade det bra, dock är det dyrt.
Att handla mat i affären är dyrare än hemma och att äta ute är ungefär som hemma, kanske lite dyrare. Hittade två bra restauranger (annars är maten ingen höjdare som du säger), den ena i St Lawrence Gap: The Halequin och sedan "Mamma Mia" som en italiensk tant har. Kriminaliteten är låg på barbados och man känner sig trygg. Jag och min flickvänn åkte alltid dom små vita minibussarna in till "stan", kostar 1,5 BBD (ca 8 kr) vi var alltid dom enda turisterna som tog dom, men det var lugnt, det enda var att folket garvade lite när man gick av. ;-)
Förutom att man blir erbjuden Ganja och Cocaine 100 ggr på 2 veckor så är lokalbefolkningen trevlig, tillskillnad mot Dominikanska Rep. som jag var på för 3 år sedan. Om någon ska åka till Barbados så kan ni skicka ett PM ifall ni vill veta mer.
Citera
2010-06-22, 14:06
  #6
Medlem
JackDanielzs avatar
Du har PM
Citera
2010-06-23, 13:56
  #7
Medlem
paggans avatar
Har också varit på Barbados för några år sedan.

Jag fann det otryggt, speciellt på kvällarna. Det kanske har blivit bättre på sistone men tiden innan jag var där hade det varit en hel del våldtäkter där de spöat pojkvännen och besudlat flickvännen framför hans ögon.

Annars var stränderna oslagbara. speciellt Bottom Beach.
Citera
2010-06-24, 10:03
  #8
Medlem
JackDanielzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Har också varit på Barbados för några år sedan.

Jag fann det otryggt, speciellt på kvällarna. Det kanske har blivit bättre på sistone men tiden innan jag var där hade det varit en hel del våldtäkter där de spöat pojkvännen och besudlat flickvännen framför hans ögon.

Annars var stränderna oslagbara. speciellt Bottom Beach.
Låter underbart..
Citera
2010-08-13, 13:24
  #9
Medlem
Vet inte om det ar sa fortfarande, men nar jag var pa barbados var det anda landet i varlden som inte hade donken.
Ak dit!
Citera
2010-08-15, 12:40
  #10
Medlem
Vi skullr precis boka en resa dit, men är det så osäkert som folk skriver här så känns det inte så roligt. Någon som har varit där den närmaste tiden? Finns det inga all inklusive hotell där man är säker?
Citera
2010-08-15, 14:27
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkis
Vi skullr precis boka en resa dit, men är det så osäkert som folk skriver här så känns det inte så roligt. Någon som har varit där den närmaste tiden? Finns det inga all inklusive hotell där man är säker?

Tror inte att det ar sa farligt. Var 10 bast nar jag var dar, sa jag var inte direkt ute pa stan sjalv pa kvallarna. Morsan tyckte att det var lite obehagligt att vara ute pa stan ensam.
Tycker absolut att ni ska dra dit, och bo har: http://www.bougainvillearesort.com
Citera
2010-08-20, 13:08
  #12
Medlem
Rasta-youths avatar
Barbados är ljuvligt!

Men om man vill festa och träffa mycket folk är det sydkusten man ska hänga på runt christ church=) annars fina stränder och mer "landet-folk" är runt västkusten =)

Har varit där och älskar maten! Mitt största tips är makaronipajen och fishcakes på storaffären Big B!

Brottsligheten är till och från, men där det är mest "thugs" är inne i huvudstaden Bridgetown. Där ligger alla farligaste ghettona.

Men jag rekommenderar Barbados grovt då det är sjukt kul ute, och man träffar sjukt roliga människor=) synd bara att man missade deras årliga calypsofestival Crop Over =)

Det billigaste på ön är sötsaker och alkohol (och gräs haha). Du kan t. ex få en Smirrnoff Ice för ca 1.80 Barbados dollar (vilket är ca 6kr) eller en romflaska för ca 8 Barbados dollar (ca 40:-). Men som vissa säger så är vanlig mat som potatis, mjölk, frukt (icke tropisk frukt) rätt dyr. Men är man där och semestrar så är det sånt som är lugnt =)
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1159841

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback