• 36 014 online
  • 1 376 089 medlemmar
  • 70 370 301 inlägg
  • Stöd Flashback  Swish: 123 536 99 96
  • 1
  • 2
2010-03-30, 23:58
Medlem
Jag sitter nu här på ett allt för litet rus och känner hur besviken jag är att jag inte har gjort något härligt och avslappnande under denna tid. så nu är min fråga:
Vad tycker ni bäst om att göra under ett Tramadol rus? gör ni överhuvud taget något särskilt?
Vad lyssnar ni på för musik? Hur gör ni med sömnen? Varför brukar nu överhuvudtaget Tramadol? Jag vill ha svar och tips på allt!

Själv så tycker jag bäst om att sätta på en lista på spotify med lugn och skön musik och även lugna låtar med mycket bas i. Att sitta och dricka Loka kan jag också göra i litervis.
Att sen gå och lägga sig på peaken av ruset och få sina vakendrömmar till härlig musik är det bästa.

Jag vet inte om det är omtyckt eller om det redan finns en sån här tråd men jag tycker det hade varit kul att få läsa om era vanor.

Kanske ska tillägga att jag endast tar tramadol för att liva upp min tråkiga vardag utan något syfte på att bruka det som det egentligen är till för.

hoppas jag inte blir hatad av någon anledning. känner att ruset har påverkat mitt skrivande.
Citera
2010-03-31, 00:11
Medlem
måste nog hålla med dig om att ligga i sängen och ha alla "vakendrömmar". Det är sjuk nice när man ligger och låter tiden gå och man växler mellan lätt sovande och lätt vaken
Citera
2010-03-31, 01:29
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwen
måste nog hålla med dig om att ligga i sängen och ha alla "vakendrömmar". Det är sjuk nice när man ligger och låter tiden gå och man växler mellan lätt sovande och lätt vaken

Har tagit tram mindre än tio gånger men det är favoriten för mig med. Jag kan knappt vänta på att få gå och lägga mig när jag har tagit tramadol . Brukar ta det ganska sent eller försöka ha tillräckligt för en refill sent så jag kan ligga och gosa några timmar innan jag somnar.
Citera
2010-03-31, 07:21
Medlem
Helt klart det bästa. Även om man inte får några vakendrömmar så är det helt fantastiskt att sova på Tramadol.
Citera
2010-04-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Har tagit tram mindre än tio gånger men det är favoriten för mig med. Jag kan knappt vänta på att få gå och lägga mig när jag har tagit tramadol . Brukar ta det ganska sent eller försöka ha tillräckligt för en refill sent så jag kan ligga och gosa några timmar innan jag somnar.
Helt otroligt träffande , trodde att det bara var jag som ofta går och väntar på
att få gå och lägga mig och mysa efter Tram intag
Citera
2010-04-03, 16:17
Medlem
Slingshots avatar
Ligga i soffan och chilla med diverse filmer/serier, lira tv-spel o lyssna på musik.
Citera
2010-04-03, 17:41
Medlem
ekwohos avatar
Det bästa att göra under alla typer av rus måste göra precis det man känner för.. Gör det dom man gillar och brukar göra.
Citera
2010-04-03, 18:31
Medlem
erections avatar
Brukade gilla att styrketräna när jag hade tagit tramadol, men det sluta med att man fick krampanfall och slog sönder hela ansiktet. Senaste krampanfallet var på 150 mg och hamnade på sjukhus ett par dagar. Därför tar jag bara små mängder (högst 300 mg) med clonazepam eller diazepam och oftast blandar med subutex.

Trots att jag har hög opiodtolerans, biter tramadolen ändå. Kanske beror på att de också påverkar exempelvis serotonin och noradrenalin, vad jag förstått. Någon som har någon aning varför det fungerar? Trots att man har hög tolerans mot andra opioder.

Till TS fråga; Föredras det bara att röka cigaretter/cannabis, dricka vatten och slappa framför televisionen, kolla på film eller lyssna på någon harmonisk musik ex. Black Sabbath, Trial of The Bow, dISEMBOWELMENT, Death in June, Hawkwind, Sensient, Dead Can Dance, Funkadelic. Där får ni en del musiktips på köpet när man får besök av guden Morfeus.

Undviker aktiviteter som kräver att man anstränger kroppen, pga kramprisken. Ett tips för folk som vill undvika att det inträffar.
Citera
2010-04-03, 19:54
Medlem
baesis avatar
doppa särringen e också jävligt gutt
Citera
2010-04-04, 00:57
Avstängd
fssswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baesi
doppa särringen e också jävligt gutt

klarar du att "doppa särringen" med tramadolballe så är du min idol!
särringen sög av mig i 20 minuter och den vägrade komma, särringen blev sur. (oja och lyckades behålla ståndet hela tiden haha)
Citera
2010-04-04, 01:38
Medlem
Kronoparks hunds avatar
Ngt utav det mysigaste/skönaste du kan göra i världen är att ligga tramad i sängen/soffan och se en riktigt fet bra/lång film och klia sig över hela kroppen.
Citera
2010-04-04, 01:49
Medlem
Psychopatics avatar
På alla opioder gillade jag att bara ligga i soffan o lyssna på musik. Men sen började jag ta de på jobbet o tom. hydraulpressar blev jättekul!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback